Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti tehnyt lastensuojelu ilmoituksen

Vierailija
01.05.2021 |

Kun lapsi lyönyt pihalla toista lasta. Mihin voisin itse vanhempana valittaa kun eivät vahdi lapsia? Vaan tehtävänä taitaa olla lasten tarkkailu siinä toivossa että näkisi jonkun lasten välisen tappelun josta voisi tehdä ilmoituksen.

Kommentit (198)

Vierailija
1/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on väkivaltainen lapsi ja varmasti ei ollut eka kerta kun löi muita. Lastensuojeluilmoituksella sinun toivotaan saavan kasvatusapua, jotta lapsesi lopettaisi väkivallan. Omat keinosi eivät selvästikään riitä. Ihan varmasti kanssasi on asiasta puhuttu ennenkin.

Vierailija
2/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa munkin päiväkoti ois tehnyt lasun mun kiusaajista. Sama koulun kanssa. Ihana kun he välittävät, lapsesi tarvitsee apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista kasvatus apua voi saada lasulta niin että kun on itse töissä sillä hetkellä kun lapsi lyö. Miten voit sen kilometrien päästä estää?

Vierailija
4/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista kasvatus apua voi saada lasulta niin että kun on itse töissä sillä hetkellä kun lapsi lyö. Miten voit sen kilometrien päästä estää?

Kasvattamalla lastasi ja olemalla läsnä ja empaattinen niinä aikoina kun olette yhdessä. 

Vierailija
5/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille lapselle tulisi opettaa, että väkivalta on aina väärin ja tarjota muita tapoja ratkoa ristiriitoja. Näinhän me muutkin tehdään, niin ei tarvitse vahtia lasta 24/7 ettei se hakkaa toisia.

Vierailija
6/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä miten voi vahvistaa lapsen säätelytaitoja, tunnetaitoja ja sosiaalisia taitoja. Tarkoitus olisi että opit keinoja joiden avulla voit opettaa lastasi toimimaan oikein silloinkin kun kukaan ei ole erikseen estämässä häntä lyömästä.

Vierailija
7/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on päiväkodin tehtävä nykyään ja se on lasutehdas ei muuta. Lapset ovat aina kautta aikojen tapelleet miksi siitä on tehty nykyään ongelma? On riski viedä lapsi päiväkotiin kun ei tiedä kuinka monta lasua sieltä tehdään. Olisiko parempi esimerkiksi yksityinen hoitaja jolle itse maksat palkan

Vierailija
8/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on päiväkodin tehtävä nykyään ja se on lasutehdas ei muuta. Lapset ovat aina kautta aikojen tapelleet miksi siitä on tehty nykyään ongelma? On riski viedä lapsi päiväkotiin kun ei tiedä kuinka monta lasua sieltä tehdään. Olisiko parempi esimerkiksi yksityinen hoitaja jolle itse maksat palkan

En minä ainakaan halua viedä lastani hakattavaksi päiväkotiin. Jos siellä on tuollaisia kilipäälapsia, niin päiväkotioikeus pois, jos ei muu auta. Ei päivähoito-oikeus tarkoita sitä, että on lupa vahingoittaa toisten lapsia.

Vierailija
9/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että saatte apua. Ei se ole mikään häpeän aihe, päinvastoin. Voi ehkäistä myöhemmin paljon isompia "lyömisiä".

Vierailija
10/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lasu tehty, ei ole ollut kyse siitä, että lapsi nyt löi. Joillakin lapsilla on tietyssä iässä hyvin sitkeänä lyöminen, vaikka kuika olisi kasvatettu, opetettu, rajattu jne. Tällöin pk:kin tietää sen ja kodin vetää kodin kanssa samaa köyttä. Teillä on siis jokin muukin asia herättänyt huolen tai sitten lapsesi on ollut yllättäen aggressiivinen/todella vihainen tms.

Vierailija
11/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kuulostaa ihan positiiviselta, että asioihin puututaan niin aikaisin kuin mahdollista. Parin vuoden päästä on jo paljon vaikeampi alkaa käsitellä ongelmaa, jos lapsi on tottunut lyömään/puremaan/potkimaan.

Jos kerrankin pääsee avun piiriin (ei itsestäänselvyys, kaikille ei riitä resursseja) niin kannattaa ottaa siitä kaikki irti!

Vierailija
12/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Aika hurjaa tuollainen . Ovatko päiväkodin puolella järjestäneet aikaisemmin tukea lapselle ja yrittäneet itse auttaa?

Vierailija
13/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen luettuani olen satavarma, että on aloittajan lapsen etu, että päiväkoti on tehnyt lasun. Aloittajan mielipide päiväkodin toiminnasta on sen verran käsittämätön, ettei asiasta jää epäselvyyttä. 

Vierailija
14/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lasuja tehdä normaalin nahistelun takia, joten kyllä se yksityinen hoitajakin laittaa ilmoituksen liikkeelle.

Vierailija
15/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein.

Meillä ollaan onnellisia että eskari loppuu pian. Eskarissa on kaksi poikaa jotka tekevät jatkuvasti toisille jotain, purevat, kaatavat, lyövät jne. Ei terveestä perheestä tuollaisia lapsia tule, niillä on jonkinlaista väkivaltaa taustalla.

Vierailija
16/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsesta tehtiin aiemmin keväällä eskarissa lasu sen takia kun oli puhunut uhkaavasti hoitajalle. Lapseni oli sanonut asian vitsillä ja pyysi myöhemmin anteeksi.

Mielestäni tämä oli kohtuutonta ja aiheutti paljon stressiä. Lopputuloksena päädyimme vaihtamaan eskaria, koska emme olleet tyytyväisiä hoitajiin.

Vierailija
17/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen luettuani olen satavarma, että on aloittajan lapsen etu, että päiväkoti on tehnyt lasun. Aloittajan mielipide päiväkodin toiminnasta on sen verran käsittämätön, ettei asiasta jää epäselvyyttä. 

Onhan aloitus vainoharhainen, mutta varmasti on myös järkyttävää jos oman lapsen pk tekee lastensuojeluilmoituksen. Kyllä siinä karskimmallakin tunteet myllertäisi.

Vierailija
18/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu tai lasu ei ole mikään ratkaisu ihmisten ongelmiin. Pitäisi olla selkeät ohjeet, varaohjeet tai esite, jossa kerrotaan miten pikkulapsi voisi muistaa, ettei lyö jne. Miten aikuinen oikealla tavalla opettaa. Tai jos tarhassa on joku täti joka ehtii pitää silmällä, ehkä ei ole henkilökuntaa. Ei pitäisi tehdä asioista liian vaikeita, vain siksi ettei vanhempi tiedä miten toimia tai lapsi ei muista nuoren ikänsä vuoksi. On hyvä että muita lapsia suojellaan, ettei satu, mutta asioita voi hoitaa eri tavalla.

Vierailija
19/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medikinet 15mg aamulla rauhoitti tilanteen. Koulu ei pystynyt järjestämään tutkimuksia, joten yksityinen neurologi teki diagnoosin ja laittoi lähetteen. Puolen vuoden kuluttua koulussa oltiin närkästyneitä kun heidän hoitonsa ei kelvannut. On tyttö saanut rauhan. Ei tarvitse enää apuopettajaa ja rauhoittumispatjaa.

Vierailija
20/198 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla ei ole enää valtuuksia pitää kuria. Siksi jos sanoitus ei korjaa lapsen käytöstä, niin seuraava keino mitä kokeillaan on lasun teko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän