Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleekohan potkut ja karenssi

Vierailija
01.05.2021 |

Pelottaa, kun olen tehnyt koko talven ja kevään ajan niin vähän työvuoroja (teen keikkatöitä, ja minulla on mahdollisuus valita itse mitä vuoroja teen), että saan kohta potkut ja työkkäriltä karenssia.

Ja syynä vuorojen vähäisyyteen on se, että kuulun koronaviruksen riskiryhmään, ja olen pelännyt tartuntaa, koska teen pääsääntöisesti asiakaspalvelutöitä.

No, nyt on ensimmäinen rokotus saatuna, ehkä uskallan alkaa tekemään enemmän työvuoroja, jos siis ehdin saada tarpeeksi kasaan niitä, ennenkuin minulle näytetään ovea.

Ja jos saan potkut, niin saas nähdä miten työkkärissä suhtautuvat tällaiseen tilanteeseen

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan potkujen syy. Jos se on sinussa, tulee karenssi ja jos ei ole, niin ei tule. Lisäksi karenssin saa vasta selvityspyynnön jälkeen, siinä voi selittää asiaa.

Vierailija
2/3 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tarvii karenssia kauta potkuja pelätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella saisit potkut? Jos sinulle ei ole tullut vielä edes ensimmäistäkään varoitusta luvattomista poissaoloista, ei mitään syytä pelätä potkuja.

Jos koronarajoitusten vuoksi ei ole sallittua mennä töihn ja sen vuoksi potkut tulee, asia selvitetään korkeimpia oikeuksia myöten, oliko potkut lailliset vai ei. Karenssia ei voi tulla, jos et ole aiheuttanut itse potkuja, ja oletettavasti on mahdotonta todistaa, että sinä olisit saanut aikaan tämän koronan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän