Käykö kaikki alle 50-v. kantasuomalaiset suihkussa ainakin kerran päivässä
Luuunottamatta ehkä kodittomia, varusmiehiä, pitkätukkaisia jne. erityisryhmiä.
Kommentit (41)
Käyn suihkussa 1 - 2 x vkossa, kerran saunassa.
Muutaman kerran viikossa, atooppinen iho. Haalealla vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn, olen todella pitkähiuksinen, miten se tähän liittyy? Useat eivät käy, huomaan likaisista hiuksista.
Käyn joka päivä, hiukset pesen kerran viikossa
Aikalailla joka toinen päivä lämpiää sauna, mutta jos töissä oon saunattomina päivinä, niin kyllä silloin käyn pelkästään suihkussa. En voisi kuvitella meneväni hikisenä ja likaisena nukkumaan!
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla joka toinen päivä lämpiää sauna, mutta jos töissä oon saunattomina päivinä, niin kyllä silloin käyn pelkästään suihkussa. En voisi kuvitella meneväni hikisenä ja likaisena nukkumaan!
Miten saunan lämpiäminen suihkuun liittyy?
Järjetöntä lämpimän veden tuhlausta läträtä suihkussa aamuin illoin. Vuodessa kuluu rekka-autollinen kivihiiltä sellaisen vesimäärän lämmittämiseen. Todellinen eko-teko.
Tietenkin pitää käydä jos on hikinen tai likainen. Monet eivät ole, toki nuorena ja liikkuvaisena hikosi enemmän. Eikä huvita kuivaihoisen käyttää joka päivä tuntia-kahta aikaa rasvailuun ja kuivatteluun. Riittää kun päivittäin pesee kasvonsa ja alapäänsä ja ehkä kainalot, jos on hikoavaa sorttia.
Ei tietenkään. Ketjun vastaajissa on kuitenkin joitakin rehellisiäkin ihmisiä!
Atoopikon täytyy käydä suihkussa päivittäin. Jos iho ei ole puhdas tukee varmasti tulehduksia. Ei rasvaa rasvan päälle. Ensin suihku ja sit rasvat.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pitää käydä jos on hikinen tai likainen. Monet eivät ole, toki nuorena ja liikkuvaisena hikosi enemmän. Eikä huvita kuivaihoisen käyttää joka päivä tuntia-kahta aikaa rasvailuun ja kuivatteluun. Riittää kun päivittäin pesee kasvonsa ja alapäänsä ja ehkä kainalot, jos on hikoavaa sorttia.
Kaksi tuntia rasvailuun?
Hyvä keino ennaltaehkäistä ihosairauksia on välttää tarpeetonta pesemistä ja kemikaaleilla hankausta. Terve iho ei kaipaa jatkuvaa pesemistä. Nykyihminen on lajina ollut olemassa sellaiset 300 000 vuotta. Niistä viimeisen vajaan sadan vuoden ajan on läträtty päivittäin lämpimän veden kanssa.
En käy kuin korkeintaan 2 kertaa viikossa. Pesen vain erikseen kainalot, jalat ja alapesun päivittäin sekä käsiä tarpeen mukaan. Iho ei kestä vedellä lotraamista päivittäin. Edes kasvoja en pese joka päivä.
Hyi hemmetti mitä haisuleita täällä.
Meillä ei edes ole suihkua, vesi lämpiää saunan padassa. On ihan turha lotrata päälleen 300 litraa vettä sen sijaan että peseytyisi ja sitten huuhtelisi lian iholta pois 30 litralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että kävisi, koska minulla on liian tarkka hajuaisti. Itse käyn, pesen hiuksetkin joka päivä vaikka ovat pitkät.
Minullakin on todella tarkka haju-aisti. Mikään ei ole karmeampi haju kuin koktaili: tuoksuva suihkusaippua,Shampoot,hoitoaineet,rasvat,muotoiluvaahdot,niihin hiuskiinteet ymm.viellä tuoksuinen böbö ja hajuvesi päälle! Naiset luulevat tuoksuvat hyvälle,todelisuudessa se on kuin kissan kusen haju ,koko pommi!Lisätän viellä vaateet siihen.Tuoksuvat pesuaineet pyykin ja huuhteluaineet. yäk.
Montakohan sanaa oli kirjoitettu oikein... böbö!
Vierailija kirjoitti:
En käy kuin korkeintaan 2 kertaa viikossa. Pesen vain erikseen kainalot, jalat ja alapesun päivittäin sekä käsiä tarpeen mukaan. Iho ei kestä vedellä lotraamista päivittäin. Edes kasvoja en pese joka päivä.
Aika vaivalloista pestä erikseen jalkoja, alapäätä ja kainaloita, kun voisi käydä minuutin suihkussa pesemässä nämä kaikki yhdellä kertaa. Vettäkin kuluu vähemmän.
Suihkussa vähintään kerran päivässä (kesähelteillä useitakin kertoja), saunassa 2 x viikossa tai niin usein kuin puolisoni sen lämmittää :).
Hiuksia (pitkät) en halua pestä kuin max 2 x viikossa. Päänahka voi paremmin ja nytkin hiuslatvat kuivuu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaivalloista pestä erikseen jalkoja, alapäätä ja kainaloita, kun voisi käydä minuutin suihkussa pesemässä nämä kaikki yhdellä kertaa. Vettäkin kuluu vähemmän.
Ei ole vaivalloista, minulla on vuosikymmenien rutiini. Vettä kuluu paljon vähemmän kuin suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaivalloista, minulla on vuosikymmenien rutiini. Vettä kuluu paljon vähemmän kuin suihkussa.
Oletko mitannut?
Fiksu huomio.Hiusten pituus ei ratkaise suihkussa käytäiä. Käyn suihku illalla kaljuna naisena.Helteet kun tulle se sitten on varmasti aamu ja ilta. Toki käyn suihku jos uurastan hikoan,sen jälkeen heti. Sauna käyn 2 x viikossa ja sellä loppu paska aina lähtee..Tuntemattoman mietelause netistä: Paska lähtee pesemällä,paha olo puhumalla!