Mies valitsee kaverit ennen minua
Turhaa suunnitella mitään yhteistä tekemistä, kun aina kaverit menevät edelle. Ei voi suunnitella ennalta, eletään hetkessä. Kavereiden kanssa se suunnittelu onnistuu ja niitä reissuja ja saunailtoja kyllä odotetaan. Kolmekymppisiä ollaan molemmat. Jos haluan miehen kanssa viettää aikaa, minun on mentävä mukaan kavereiden juttuihin. Ei tämä alussa ollut tällaista.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala sinäkin suunnittelemaan asioita, joihin mies ei kuulu. Tyttöjen kanssa mökkireissuja tai muita illanviettoja. Hanki oma elämä, älä ole olemassa vain miestä varten.
On minulla oma elämä. Miehellä on paljon minusta vapaata aikaa, koska olemme molemmat vuorotyössä. Siksi luulisi että ne harvat yhteiset ajankohdat haluaisi käyttää toisen kanssa.
Mutta ymmärrän mitä tarkoitat ja olen tuota toteuttanutkin. Tilanne ei sillä muutu mihinkään. Miestä ei tunnu häiritsevän.
En tarkoittanutkaan, että miestä pitäisi häiritä, vaan jos kuitenkin haluat tuollaisen kanssa elää, niin tee siitä itsellesi mieluisaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olette seurustelleet?
Hieman yli vuoden päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala sinäkin suunnittelemaan asioita, joihin mies ei kuulu. Tyttöjen kanssa mökkireissuja tai muita illanviettoja. Hanki oma elämä, älä ole olemassa vain miestä varten.
On minulla oma elämä. Miehellä on paljon minusta vapaata aikaa, koska olemme molemmat vuorotyössä. Siksi luulisi että ne harvat yhteiset ajankohdat haluaisi käyttää toisen kanssa.
Mutta ymmärrän mitä tarkoitat ja olen tuota toteuttanutkin. Tilanne ei sillä muutu mihinkään. Miestä ei tunnu häiritsevän.
En tarkoittanutkaan, että miestä pitäisi häiritä, vaan jos kuitenkin haluat tuollaisen kanssa elää, niin tee siitä itsellesi mieluisaa.
Mikä parisuhde on sellainen että molemmilla on omat erilliset elämät eikä yhteistä ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä parisuhde on sellainen että molemmilla on omat erilliset elämät eikä yhteistä ollenkaan?
No sellainen parisuhde, joka muodostuu jos haluaa pitää miehen, jolle kaverit on tärkeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on aika vetää johtopäätökset. Seurustelun tavoitteena on oppia tuntemaan ihminen, johon on rakastunut nähdäkseen, haluaako sitoutua häneen loppuelämäkseen. Monelle se tarkoittaa ennen pitkää avo- tai avioliittoa, vaikka sitoutua voi myös muuttamatta yhteen. Haluatko sinä sitoutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ap haluaa viettää sitä aikaa puolisonsa kanssa enemmän. Mikä ratkaisu tuo on, että viettä aikaa yhä enemmän kavereidensa kanssa? Kummallakin omat elämät kavereiden kanssa, mutta ei loppujen lopuksi sitä yhteistä elämää.
Mutta jos ap ei halua erota puolisostaan? Ei kai se muuten täältä neuvoja kyselisi. Mies kun ei kuitenkaan muutu kuin huonompaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on aika vetää johtopäätökset. Seurustelun tavoitteena on oppia tuntemaan ihminen, johon on rakastunut nähdäkseen, haluaako sitoutua häneen loppuelämäkseen. Monelle se tarkoittaa ennen pitkää avo- tai avioliittoa, vaikka sitoutua voi myös muuttamatta yhteen. Haluatko sinä sitoutua?
Surullista vastata tähän, että haluan kunhan mies vain muuttuu. Jos ystävä kertoisi vastaavista tunteista sanoisin heti, että ei suhteesta tule mitään ja hän on onnellisempi ilman miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ap haluaa viettää sitä aikaa puolisonsa kanssa enemmän. Mikä ratkaisu tuo on, että viettä aikaa yhä enemmän kavereidensa kanssa? Kummallakin omat elämät kavereiden kanssa, mutta ei loppujen lopuksi sitä yhteistä elämää.
Mutta jos ap ei halua erota puolisostaan? Ei kai se muuten täältä neuvoja kyselisi. Mies kun ei kuitenkaan muutu kuin huonompaan suuntaan.
Mitä vaihtoehtoja ap:lla on? Sitä miestä hän ei tosiaan pysty muuttamaan, joten itse näen ap:n ainoaksi vaihtoehdoksi hyväksyä asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaihtoehtoja ap:lla on? Sitä miestä hän ei tosiaan pysty muuttamaan, joten itse näen ap:n ainoaksi vaihtoehdoksi hyväksyä asian.
Niin, hyväksyä että mies on sellainen kuin on, eikä vaihdu takaisin kuherruskuukausimieheksi, vaan on näyttänyt oikean minänsä.
En ymmärrä miten naiset jaksaa kuvitella, että se miesten pariutumisnäytös olisi jokin status quo, ja mies vain kummallisesti "muuttuu" ja sitten toivotaan, että se palaisi takaisin mieheksi, jolle oli tärkeää tehdä naiseen hyvä vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se muuttua takaisinkin, mutta silloin kohdekin on uusi, eikä se vanha puoliso.
Niin, hyväksyä että mies on sellainen kuin on, eikä vaihdu takaisin kuherruskuukausimieheksi, vaan on näyttänyt oikean minänsä.
En ymmärrä miten naiset jaksaa kuvitella, että se miesten pariutumisnäytös olisi jokin status quo, ja mies vain kummallisesti "muuttuu" ja sitten toivotaan, että se palaisi takaisin mieheksi, jolle oli tärkeää tehdä naiseen hyvä vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että nimenomaan naiset kuvittelevat aina, että toinen muuttuu ? Jos haluat miehen, joka ei luuhaa kavereiden kanssa, niin silloin valitsen sellaisen miehen joka ei sitä tee edes alussa. Ihan sama juttu minkä tahansa ominaisuuden kanssa. Esimerkkinä mies, joka ei tee kotitöitä, ei se niitä ala tekemään yhdessä asuessakaan sen kummemmin.
Sepä siinä onkin kun se mies nimenomaan muuttuu alun jälkeen. Naista hehkutetaan ja vietetään aikaa yhdessä, ollaan ihania ja avuliaita.
Sit boom, kun nainen on saatu nalkkiin niin kaikki muu meneekin edelle paitsi seksi kyllä kelpaa.
Voi kun kelpaisikin seksi vielä, hyvin voisin itsekin liehua menemään kavereiden kanssa, ei mitään väliä, jos mies viihtyy harrastuksissaan. Mutta kun ei edes seksi kanssani nappaa enää. Joo, tiedän. Sianjätön aika varmaan olisi. Ei ap
Kun minä olin reilu parikymppinen, seurustelin puoli vuotta samanikäisen miehen kanssa, joka asui 150 km päässä. Eräänä perjantaina hänen oli tarkoitus tulla minun luokseni Helsinkiin iltapäivällä töiden jälkeen viikonlopuksi. Olin juuri tullut kaupasta kotiin ja ostanut ruuat viikonlopuksi, kun hän lähetti tekstarin, jossa hän kertoi, että viettääkin viikonlopun kavereiden kanssa kotipaikkakunnalla ja tulee mun luokse vasta ensi viikolla. Olin tietenkin tosi pettynyt, että eihän se ole kohteliasta perua tuloaan tuntia ennen vain siksi, että mieluummin viettää viikonlopun kavereiden kanssa ryypätessä, jos minulle nyt tapahtuisi vastaavaa, lähettäisin vastausviestin, että eipä tarvitse sitten tulla ollenkaan.