Ovatko Etelä-Karjalaiset vieraanvaraisempia?
Mikä on oma kokemuksesi? Vai onko pöytä koreana sen seitsemästä sortimentista Hämeessäkin ja rotinat itsestäänselvyys?
Oman kokemukseni mukaan ei ole karjalaista vieraanvaraisuutta voittanutta. Muuallakin toki osataan käytöstavat, mutta vain Etelä-Karjalassa vatruskat ja piirakat odottavat pöydässä vierasta.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1800-luvulla, ei enää! T. Lappeenrannassa asuva
Ainakin meidän Lappeenrannassa ja lähistöllä asuvat sukulaiset olivat hyvinkin vieraanvaraisia kun kävimme kiertelemässä Suomea ja sukuloimassa.
Sukulaiset on eri asia missä päin hyvänsä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Hirvensalmella mun ukin hautajaissa oli hyvät tarjoilut, oikein ihmeteltiin ääneen.
Etelä-Karjala oli osa Etelä-Savoa ennen sotia. Todellinen Karjala jäi rajan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Hirvensalmella mun ukin hautajaissa oli hyvät tarjoilut, oikein ihmeteltiin ääneen.
Etelä-Karjala oli osa Etelä-Savoa ennen sotia. Todellinen Karjala jäi rajan taakse.
Kyllä. Sinne jäi ja muori kokosi helmansa ja katraansa ja suuntasi kohti ”Etelä-Savoa”.
Joten siellä ”Etelä-Savossa”on nyt ne karjalaiset geenit ja perinteet.
Mulla yks tuttavaperhe Imatralta ja luulevat herättävänsä huomiota iloisuudellaan ja avoimuudellaan. Eivät herätä. Älämölöä kyllä pitävät, mutta ei se iloiselta avoimuudelta kuulosta, vaa käytöstavattomalta huutamiselta.
Miehen suku on E-Karjalasta ja mun suku Pirkanmaalta. Molemmissa tuputetaan ruokaa yhtä paljon.