Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö maisterinsormusta? Tunnetteko ketään, joka käyttää?

Vierailija
30.04.2021 |

Itse sain sellaisen lahjaksi, kun olin valmistunut maisteriksi. Käytin sitä joskus akateemisissa tilaisuuksissa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes omista sellaista. Oli parempaakin käyttö niille noin 300 eurolle, jotka sormus olisi maksanut. Mummon sisko, joka valmistui maisteriksi joskus 50-60-luvulla, oli suorastaan pöyristynyt, kun en ollut edes kuullut maisterinsormuksesta valmistuessani vuonna 2012 :D

Vierailija
22/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain valmistujaislahjaksi öidiltäni. Käyttäisin tunnesyistä, jos mahtuisi vielä . Yksi kurssikaverini osti myös. Olen valmistunut 2000- luvun alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin sellaisen itselleni muistoksi. Eräs opettajakollega piti maisterinsormusta joka päivä. Itse en ole koruihmisiä, joten maisterinsormus on ollut sormessa yhtenä vappuna. En kadu sen hankkimista.

Vierailija
24/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta. Opettajansormuksesta olen kyllä nähnyt mainoksen (en ole opettaja).

Vierailija
25/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut ihminen, jonka tunnen ja joka käytti sitä, oli oppikoulun äidinkielen openi 70-luvulla.. Koskaan en ole huomannut muulloin sitä ja tunnen todella paljon akateemisia, tohtoreita ja tutkijoita. Itselläni ei ole ja jos olisin lahjaksi saanut, en olisi käyttänyt. En pitänyt luokkasormustakaan, kuten joku jo mainitsi.

Vierailija
26/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterinsormuksesta ei välttämättä ole kuullutkaan, jollei ole kiinnostunut maisteripromootiosta ja muista perinteistä. Ammattisormuksia on kuitenkin joka lähtöön, joten ei maisterinsormuksen pitäisi tulla kovin isona yllätyksenä.

Minulla oli kollega, joka kävi läpi kaikki mahdolliset perinteet ja kissanristiäiset, joihin vain voi keksiä osallistuvansa. Hänen kanssaan kävin Tillanderin liikkeessä katselemassa sormuksia ja tilasin sitten samalla oman. Muita perinteitä en ole noudattanut opinnoissa, niiden jälkeen tai muutenkaan.

Vierailija
27/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain valmistujaislahjaksi ja pidän sitä niissä tilaisuuksissa mihin se sopii. Tykkään siitä samalla tavalla kuin yo-lakistakin. Se on konkreettinen muisto siitä, että jotain on joskus tullut tehtyä.

Vierailija
28/43 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina maisterinsormusta. On todella kaunis!

Vierailija
29/43 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. - Olen luokkani luokkani luopio kun en ole ikinä käyttäny sitäkään sormusta jota joskus yläasteella hankittiin "kultaisella 80 luvulla". Ilm. minulle on annetu viim. mainitu anteeksi kun vuoden vaihteessa kaverini soitteli ja kertoi, miten muisi ja muistamisensa vakuudeksi oli lukenut tuosta sormuksesta, jonka yläasteaikaan olimme hankkineet siihen kaiverretun tekstin, jossa somukseni kantajat olivat luvanneet tavata luokkakokouksessa määrättynä päivänä....

1. Juristi

Oletko saanut päähäsi iskun?!

Vierailija
30/43 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käytän ja laitan myös yo-lakin päähän kun mennään anoppilaan.  Se ärsyttää anoppia, tuota kansakoulun käynyttä 80 v yksinkertaista ihmistä.  

Vierailija
31/43 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta.

Vierailija
32/43 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän koko ajan, en saa enää edes irti sormesta. En ostanut sellaista itse valmistuessani, mutta samalle alalle kouluttautuneen tätini jäämistöstä löysin ja otin käyttöön.

Vierailija
33/43 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On KTM tutkinto mutta maisterinsormus tuntuisi naurettavalta nykypäivänä.

DI sormus sen sijaan on, se on ainakin vielä arvostettu tutkinto joka vaatii poikkeuksellisen älykkyyden, meistäkin samaan aikaan aloittaneista vain 40% lopulta valmistui. DI:t, lääkärit jne ainakin vielä herrasväkeä.

En ole nähnyt yhtäkään DI sormusta koskaan käytössä, vaikka lähipiirissä on useampi DI itseni lisäksi. 

Vierailija
34/43 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiennyt sen olemassaoloa, kunnes näin sellaisen juuri valmistuneella 50-v ukolla (juu oikeesti). Sai ihan C:n paperit. Ooh! Vaikuttavaa. Siitä alkoi jo haaveilla väitöskirjasta.

Ihan naurettavaa.

Hä, tunnetaanko me sama henkilö? Kirjoitit ajatukseni

Vierailija
35/43 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai käytän ja laitan myös yo-lakin päähän kun mennään anoppilaan.  Se ärsyttää anoppia, tuota kansakoulun käynyttä 80 v yksinkertaista ihmistä.  

Yksinkertaisilla anopeilla on usein yksinkertaien vävy, kas kun he synnyttävät yksinkertaisia tyttäriä, joitka viehättävät yksikertaista miestä.

Vierailija
36/43 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on maisterinsormus? t: tradenomi

Yksi niiä harvoja asioia, joita ammatikorkeakoulu opiskelijat eivät vielä tätä kirjoittaessani ole laajasti halunneet apinoida ja matkia osaksi omaa tyyliään

Valmistuin insinööriksi vuonna 1987 ja mulla on insinöörisormus. Eli olet väärässä. 

Olen nyt DI ja En viitsinyt hankkia uutta sormusta. 

Vierailija
37/43 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moisesta ennen kuullutkaan. Tohtorinhattua ja sissiliikkeen tuttuja. Kai sitä joka ryhmällä sit pitää olla joku koriste jos on ylpeä valmistumisestaan jostain koulusta. Vaikka olisi joku humanisti. Sähkömiehenkravatti ja levyseppähitsaajannilkkakoru ja parturikampaajansalkku ja lähihoitajanvaihdekepinnuppi jne.

Vierailija
38/43 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli ostanut jostain huutokaupasta lääkärien sormuksen, väitti että naista kaatuu paremmin.

Vierailija
39/43 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina kultaista ihanaa maisterinsormustani.

Vierailija
40/43 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina kultaista maisterinsormustani!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä