Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö maisterinsormusta? Tunnetteko ketään, joka käyttää?

Vierailija
30.04.2021 |

Itse sain sellaisen lahjaksi, kun olin valmistunut maisteriksi. Käytin sitä joskus akateemisissa tilaisuuksissa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käytä. Joskus 1850 maisteri oli herra mut nyt me ollaan valkokaulustyöläisiä.

Vierailija
2/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin niitä näkee. Äidilläni (pian 80 v) on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristisormus käytössä. Useimmilla on.

Vierailija
4/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On KTM tutkinto mutta maisterinsormus tuntuisi naurettavalta nykypäivänä.

DI sormus sen sijaan on, se on ainakin vielä arvostettu tutkinto joka vaatii poikkeuksellisen älykkyyden, meistäkin samaan aikaan aloittaneista vain 40% lopulta valmistui. DI:t, lääkärit jne ainakin vielä herrasväkeä.

Vierailija
5/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisissa juhlissa kyllä. Välillä tulee niitä eteen.

Vierailija
6/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Ostin miesten mallin, koska se miellyttää silmääni enemmän kuin kapea naisten sormus.

Jännä ilmiö on se, että kukaan ei koskaan ole kommentoinut muita korujani, mutta maisterinsormuksesta on kysytty monta kertaa.

Vierailija
7/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi silloin joskus, enkä ole koskaan käyttänyt. Se on ruma ja kultaa. Ei kiitos.

Vierailija
8/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On KTM tutkinto mutta maisterinsormus tuntuisi naurettavalta nykypäivänä.

DI sormus sen sijaan on, se on ainakin vielä arvostettu tutkinto joka vaatii poikkeuksellisen älykkyyden, meistäkin samaan aikaan aloittaneista vain 40% lopulta valmistui. DI:t, lääkärit jne ainakin vielä herrasväkeä.

Eikö aloittaneista lääkäreistä melkein kaikki valmistu?

Vierailija
9/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. - Olen luokkani luokkani luopio kun en ole ikinä käyttäny sitäkään sormusta jota joskus yläasteella hankittiin "kultaisella 80 luvulla". Ilm. minulle on annetu viim. mainitu anteeksi kun vuoden vaihteessa kaverini soitteli ja kertoi, miten muisi ja muistamisensa vakuudeksi oli lukenut tuosta sormuksesta, jonka yläasteaikaan olimme hankkineet siihen kaiverretun tekstin, jossa somukseni kantajat olivat luvanneet tavata luokkakokouksessa määrättynä päivänä....

1. Juristi

Vierailija
10/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiennyt sen olemassaoloa, kunnes näin sellaisen juuri valmistuneella 50-v ukolla (juu oikeesti). Sai ihan C:n paperit. Ooh! Vaikuttavaa. Siitä alkoi jo haaveilla väitöskirjasta.

Ihan naurettavaa.

Vierailija
11/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei sellaista ole. Äitini 82 v löysi juuri omansa - ja nyt käyttää. Minä en ole sitä koskaan aikaisemmin nähnyt.

Vierailija
12/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on maisterinsormus? t: tradenomi

Vierailija
13/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterinsorbus käyttöön

Vierailija
14/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on maisterinsormus? T. Maisteri

Ikinä en ole sellaista nähnyt enkä edes kuullut moisesta, vaikka 6 vuotta yliopistolla vierähti.

Vierailija
15/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi niiä harvoja asioia, joita ammatikorkeakoulu opiskelijat eivät vielä tätä kirjoittaessani ole laajasti halunneet apinoida ja matkia osaksi omaa tyyliään

Vierailija
16/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä mistään maisterinsormuksesta kuullut, vaikka maisteri olenkin. Missäpäin niitä on tapana käyttää?

Vierailija
17/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole viitsinyt edes ostaa (ja luojan kiitos ettei kukaan ole tajunnut sellaista minulle ostaa)

Vierailija
18/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi niiä harvoja asioia, joita ammatikorkeakoulu opiskelijat eivät vielä tätä kirjoittaessani ole laajasti halunneet apinoida ja matkia osaksi omaa tyyliään

Itseasiassa väärin. On olemassa mm. Agrologin sormus.

Vierailija
19/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ikinä mistään maisterinsormuksesta kuullut, vaikka maisteri olenkin. Missäpäin niitä on tapana käyttää?

Niitä OLI tapana käyttää 70-luvulla ja sitä ennen. Ainut tuntemani ihminen, jolla tiedän olevan maisterinsormuksen, on pian 70 täyttävä setäni. Maistereita tunnen kymmeniä ja itsekin olen maisteri vailla sormusta. 

Vierailija
20/43 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole ollut enää vuosikausiin tapana käyttää. Tuossa juttua aiheesta:

https://www.ts.fi/teemat/1074163682/Mihin+katosi+maisterinsormus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi