Tiedättekö, missä ylioppilaslakkinne on? Aiotteko käyttää sitä tänään/huomenna?
Itse en ole käyttänyt lakkia vappuna varmaan 20 vuoteen. Kirjoitin tosi hyvin, joten ilolla sitä pitäisin, mutta jotenkin se on vain jäänyt.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Käytin lakkia viimeksi remonttihommissa kun ei lähettyvillä muutakaan lakkia ollut, siihen on pinttynyt jäteöljyä ja vaseliinia, toki sen päähäni laitan kun mennään ullanlinnan mäelle ryyppäämään ja ties mitä sielä tehdäänkään..
Hah.
En tiedä. Jäi lapsuudenkodin vintille, mutta vanhemmatkaan eivät enää asu siellä. Minusta ylioppilaslakit ovat jotenkin ylipääsemättömön rumia ja noloja. En itsekään ihan ymmärrä miksi. Olen kuitenkin FT. Ei mulla ole myöskään silinteriä tai miekkaa.
En ikinä ostanu semmosta. En tee tollasilla statussymbooleilla mitään.
Luulen tietäväni, mutten aio käyttää. Mökillä se ei ole kovin käytännöllinen
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Jäi lapsuudenkodin vintille, mutta vanhemmatkaan eivät enää asu siellä. Minusta ylioppilaslakit ovat jotenkin ylipääsemättömön rumia ja noloja. En itsekään ihan ymmärrä miksi. Olen kuitenkin FT. Ei mulla ole myöskään silinteriä tai miekkaa.
Ehkä olet nähnyt opiskeluaikoina ihmisten örveltävän ne päässä.
Hukkasin yo-lakkini 8 vuotta sitten. Johonkin stadin humuun se jäi. Ei mitään muistikuvaa, missä vaheessa ja mihin se hävis.
Tiedän ja käytän sitä huomenna kun lähdetään perinteiselle vappu-ajelulle miehen kunnostamalla vanhalla amerikan raudalla.
Kumpaakaan - hattua ja autoa - käytetään vain vappuna.
Lahjoitin omani jollekin uudelle ylioppilaalle vuosia sitten. En lakkiaispäivän jälkeen ollut pitänyt sitä kertaakaan. Ja juu, ei ole minullakaan hattua tai miekkaa vaikka tohtori olen. Ei vaan kiinnosta mitkään seremonialliset asusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin lakkia viimeksi remonttihommissa kun ei lähettyvillä muutakaan lakkia ollut, siihen on pinttynyt jäteöljyä ja vaseliinia, toki sen päähäni laitan kun mennään ullanlinnan mäelle ryyppäämään ja ties mitä sielä tehdäänkään..
Hah.
Lakki kuin lakki, ei se sen ihmeempi ole kuin lippiskään.
Ei ole koskaan ollut omaa lakkia, vaikka ylioppilas olenkin.
Säilytän sitä pieteetillä alkuperäisessä laatikossa muovissa ja silkkipaperissa vaikka valmistujaispäivänä likaantui kun pyöri jonkun yökerhon lattialla ja jouduin pyytämään lakin lainaan itse juhlia varten seuraavana päivänä😂
En ikinä hankkinut koko lätsää koska kävin lukion ihan muista syistä kuin siitä että saisin vappuisin hieroa sen typerän näköisen lehmänpaskan päähäni.
Ajattelin käyttää huomenna. En ole 10 vuoteen käyttänyt, mutta nyt kun tiedän missä se on niin voisin sen laittaa päähän. Jos mahtuu.
Tiedän ja en käytä, en ole käyttänyt ylioppilasjuhlien jälkeen
En ole varma missä se on. En jaksa juhlia tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet nähnyt opiskeluaikoina ihmisten örveltävän ne päässä.
Ajatellessani ylioppilaslakkia näen tosiaan sieluni silmillä myös popliinitakin ja oksennusta rinnuksilla 🤓
Tuolla se on kaapissa.
En pidä tänä vuonna enkä pitänyt viime vuonnakaan. Sitä edelliset vuodet on ollut päässä 1.5 vappubrunssilla joka vuosi muistaakseni. Meillä se on perinne.
Miksi kaikkien pitää kirjoittaa että hattu ei merkitse mitään vaikka ovatkin niin koulutettuja? Ettekö osaa vastata kysymykseen? Luuletteko että tällä nimettömällä palstalla saatte jotain niin kaipaamaanne ihailua? Itsetunto taitaa olla hyvin alhainen näillä tohtoreilla.