Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mikään ei riitä

Vierailija
30.04.2021 |

Vapaapäivän kunniaksi ja hyvän musiikin tahdittamana siivosin eilen koko talon. Pyyhin jokaikisen pinnan, imuroin, pesin lattiat, pesin 3 koneellista pyykkiä ja tyhjensin astianpesukoneen, lenkitin koiran, kävin kaupassa ja laitoin ruuan.

Mutta. Olin jättänyt hellalle kohdan joka oli huonosti pyyhitty, myös keittiön altaassa oli puhdistusaineesta kuivunut viiru. Alkoi armoton kitinä ja valitus, vaimo silminnähden pettynyt. Kuuntelin 2 tuntia nalkutusta ja menin nukkumaan.

Tänäänkin olen ollut omassa kodissani vain tiellä. Avaan suuni ja käsketään olemaan hiljaa. Kysyi hän sentään että mitä paskaa katselen kun televisiosta tuli uutiset, piti laittaa äänettömälle kun kuulosti niin ärsyttävältä.

Yleensä vaimo ohjelmoi minun vapaa-aikani, toteutan yleensä toiveet ja teen vähän ekstraa... lopputulokseen kuuluu pettyneet sanat ”miten sä et onnistu missään”. No tulipahan selväksi että oma-aloitteisesti on turha toimia. Pienenä selvennyksenä, olen huolellinen ja siisti ihminen.

Muutaman vuoden kuluttua varmaan ero edessä ja katkeroitunut ex pääsee kertomaan miten saamattoman mulkun kanssa on joutunut elämään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen sisko: ihan sama, miten päin olin tai miten tein, niin mikään ei kelvannut. Pelkkää valitusta, pilkkaa ja halveksuntaa. Kuvittelin lapsena, että siskon kanssa pitäisi tulla toimeen ja siksi yritin miellyttää. Vasta aikuistuttuani ymmärsin, että tuollaista ei olisi pitänyt sietää hetkeäkään!

Myöhemmin sisko onneksi on mennyt terapiaan, ja pystyn jotenkuten sietämään häntä hetken sukujuhlissa, mutta helpointa pitää muuten etäisyyttä. Kun takana on vuosikausien ajan vinoon kasvanut ihmissuhde, sitä ei helposti enää muuteta. Edelleenkään hän ei kunnioita minua tippaakaan, vaan talloi ylitseni miten tahtoo, kun en jaksaisi kokoajan olla riitelemässä.

Sano siis aluksi napakasti, ja ohjaa terapiaan. Jos hän ei ole itse valmis muuttumaan, ainoa tapa selvitä tuosta on muuttaa erilleen. Toki jos on lapsia, niin koita huolehtia, etteivät he joudu jäämään kuuntelemaan tuota samaa nalkutusta.

Vierailija
22/25 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä odottaisit muutaman vuoden ennenkuin haet eroa? Tuo kuulostaa niin kamalalta että sinuna eroaisin kyllä nyt. Turhaan tuhlaat hyviä vuosia elämästäsi tuollaisen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ajautunut tuo tilanne? Vältäksesi riidatko? Todeella kamala tilanne. Mitä jos laitaisitte kantapaat erille ja eroiaisitte! Meillä on vain yksi ainut elämä eletävänä,miksi alistut huonoon suhteeseen?Sanon naisena eroa!Sama koskee kaikia,keitä aviolitossa,avo-litossa tai mussa pari suhteessa alistetaan.Olitte sitten naisia tai miehiä!Ero ei ole maailman loppu,se on uuden pareman ajan jakson alku!

Vierailija
24/25 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ajautunut tuo tilanne? Vältäksesi riidatko? Todeella kamala tilanne. Mitä jos laitaisitte kantapaat erille ja eroiaisitte! Meillä on vain yksi ainut elämä eletävänä,miksi alistut huonoon suhteeseen?Sanon naisena eroa!Sama koskee kaikia,keitä aviolitossa,avo-litossa tai mussa pari suhteessa alistetaan.Olitte sitten naisia tai miehiä!Ero ei ole maailman loppu,se on uuden pareman ajan jakson alku!

Kannattaa toiselle kertoa selkeästi ja vahvasti, missä mennään ja mikä risoo. Kun antaa toiselle mahdollisuuden muuttaa käytöstä, tietää tehneensä sen, mitä voi itse tehdä.

Jos toinen on niin sokea omalle käytökselleen, ettei näe mitään tarvettakaan muuttua, niin sitten ei auta muu kuin lähteä.

Vierailija
25/25 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, olen ottanut vetovastuun kodista ja lapsista. Teen etätöitä kotoa käsin ja pyöritän arjen siinä sivussa. Mielestäni olen selviytynyt hyvin, mutta vaimoni on erimieltä. Hän keskeyttää työnteon useita kertoja päivässä ja esittää vaatimuksia. Hän kertoo mitä kaupasta kuuluu tuoda, mitä ruokaa kuuluu tehdä. Milloin pitäisi tulla alas tiskaamaan ja milloin vessa pestään.Hän on pitkällä sairaslomalla ja ilmeisesti masentunut, koska käytös muuttunut tuollaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan