Lapset palaavat isältään aina epäsiisteinä ja ns. likaisena
En vaan enää jaksa. Joka perjantai menee pilalle kun lapset palaavat niin asiattomat näköisinä takaisin. Ostan heille aina uusia tarvikkeita ja vaatteita ja yritän ottaa pois päältä niitä mitä isä on laittanut, mutta aina se löytää jostain kaapin pohjalta jotain pienempää ja kamalampaa. Lapset ovat aina ihan multaisia, hiukset kampaamatta, naama pesemättä ja liian pienet vaatteet päällä.
Olen yrittänyt sanoa, ei tehoa, olen yrittänyt ostaa parempaa vaatetta sinne, ei auta...
Tänään lapset palasivat takaisin niin että molemmat oli värittänyt mustalla tussilla naamansa (koska Vappu) ja isä vain antanut olla, hiukset harjaamatta, sekaisin, liian pienet housut päällä ja hihattoman paidat (ja tuolla on vielä kylmä).
Ahdistaa minkä näköisenä mies antaa heidän kulkea tuolla ja itsellä menee rahaa kun joutuu aina ostamaan tänne uutta, kun mies ei laita asiallisia vaatteita päälle tänne kun ”palauttaa”.
Mitä te tekisitte? Hävettää välillä nähdä miten lapset liikkuu tuolla ulkona.
Kommentit (61)
Samaistun vähän. Meillä on viikko-viikko -systeemi ja aina isältä palatessaan lapsella on jotenkin epäsiisti olemus: hiukset sekaisin, kynnet leikkaamatta, kamalat vaatteet. Olen esimerkiksi kynsien leikkuusta huomauttanut monesti, mutta mies ei koskaan tätä tee.
Exäni pitää itseään myös maailman parhaimpana ihmisenä ja vanhempana, joten hänen viikollaan lapsessa ei ole koskaan mitään vikaa. Eli kun lapsi esim. puri kynsiään, hänellä oli selkeitä TIC-oireita, ääntämisongelmia tai muita näkyviä vaivoja, niin ihme ja kumma ne hävisivät aina siksi aikaa, kun lapsi oli eksälläni. Eksäni suora lainaus "hän ei tee sitä minun viikollani". Yritä nyt tuollaisen kanssa keskustella..
Kaverilla oli saman tapainen homma. Isä siis otti ne siistit vaatteet (ja vaihtovaatteet) missä äiti lapsen laittoi ja tuli takaisin väärän kokoisissa, tahraisissa ja rikkinäisissä. Emme tiedä mitä niille vaatteille tapahtui, ehkä hän myi ne tai jotain koska niitä ei enää koskaan näkynyt.
3 vielä jatkaa. Lisäksi eksäni kokee lapsuutensa ja 80-90-luvut todella nostalgisina. Hänen mielestään on ollut todella cool pukea ne 90-luvun todella kulahtaneet lama-ajan vanhat lapsuudenvaatteensa meidän lapsen päälle. Tavallaan ymmärrän häntä, mutta jos vaate on jo todella kulahtanut ja 40-vuotta vanha, niin ei sekään nyt ihan tervepäistä ole. Lisäksi, kuka lapsi on koskaan millään vuosikymmenellä halunnut kulkea vanhempiensa vaatteissa. Olivatpa he miten makeita persoonia tahansa? Ei kukaan. Ja ei, eksälläni ei ole pulaa rahasta, joten ei ole siitäkään kyse. Hän on vain idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Samaistun vähän. Meillä on viikko-viikko -systeemi ja aina isältä palatessaan lapsella on jotenkin epäsiisti olemus: hiukset sekaisin, kynnet leikkaamatta, kamalat vaatteet. Olen esimerkiksi kynsien leikkuusta huomauttanut monesti, mutta mies ei koskaan tätä tee.
Exäni pitää itseään myös maailman parhaimpana ihmisenä ja vanhempana, joten hänen viikollaan lapsessa ei ole koskaan mitään vikaa. Eli kun lapsi esim. puri kynsiään, hänellä oli selkeitä TIC-oireita, ääntämisongelmia tai muita näkyviä vaivoja, niin ihme ja kumma ne hävisivät aina siksi aikaa, kun lapsi oli eksälläni. Eksäni suora lainaus "hän ei tee sitä minun viikollani". Yritä nyt tuollaisen kanssa keskustella..
Muuhun kantaa ottamatta niin kuinka nopeasti ne lapsen kynnet oikeen kasvaa jos ne pitää vähintään kerran viikossa leikata?
Jos muuten onnellisia, iloisia, tyytyväisiä niin hyvä. Takkutukat ja likaiset vaatteet on kuitenkin sivuseikka.
Vierailija kirjoitti:
3 vielä jatkaa. Lisäksi eksäni kokee lapsuutensa ja 80-90-luvut todella nostalgisina. Hänen mielestään on ollut todella cool pukea ne 90-luvun todella kulahtaneet lama-ajan vanhat lapsuudenvaatteensa meidän lapsen päälle. Tavallaan ymmärrän häntä, mutta jos vaate on jo todella kulahtanut ja 40-vuotta vanha, niin ei sekään nyt ihan tervepäistä ole. Lisäksi, kuka lapsi on koskaan millään vuosikymmenellä halunnut kulkea vanhempiensa vaatteissa. Olivatpa he miten makeita persoonia tahansa? Ei kukaan. Ja ei, eksälläni ei ole pulaa rahasta, joten ei ole siitäkään kyse. Hän on vain idiootti.
Minun eksä taas ostaa kaiken kirpparilta ja ei siinä ei ole mitään pahaa, mutta miksi pitää ostaa se virttynein paita ikinä, kun ihan siistejäkin löytyy...
Harmittaa vain kun tuntuu ettei katsota miltä lapset näyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Multaisina? Multaisina?
Mietin samaa...
Vierailija kirjoitti:
Multaisina? Multaisina?
Pihalla leikkivät ja ovat ihan multaisia käsistä ja naamasta monesti. Takit aivan likaiset ja ulkohousuja ei esim ikinä mukana.. tai hanskoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet sellainen jatkuvasti päsmäröivä vilijonkka-äiti jonka ympärillä lapsi on hieman varpaillaan kokoajan nuo oireet ovat seurausta siitä... Ehkä siellä isällään stressi helpottaa kun ei tarvitse esimerkiksi miettiä muodinmukaista pukeutumista.
Jos leikkaan su ja näen häntä to/pe, niin ovat jo niin pitkät, että välillä olleet verillä. En tiedä lasten kynsien kasvuvauhtia noin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multaisina? Multaisina?
Pihalla leikkivät ja ovat ihan multaisia käsistä ja naamasta monesti. Takit aivan likaiset ja ulkohousuja ei esim ikinä mukana.. tai hanskoja. Ap
Eli lapset ei saa leikkiä ulkona?
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli saman tapainen homma. Isä siis otti ne siistit vaatteet (ja vaihtovaatteet) missä äiti lapsen laittoi ja tuli takaisin väärän kokoisissa, tahraisissa ja rikkinäisissä. Emme tiedä mitä niille vaatteille tapahtui, ehkä hän myi ne tai jotain koska niitä ei enää koskaan näkynyt.
No juuri näin täällä. Alussa tein niin että en antanut hyviä vaatteita takaisin, mutta pakko oli laittaa kun tulivat perjantaisin niin epäsiistinä ja ei säänmukaisissa vaatteissa.. Ap
No ovatko lapset muuten tyytyväisiä? Oliko heillä hauskaa isällään? Okei, vähän kuulostaa, että isä tosiaan on vähän huolimaton, mutta voisikohan silti edes vähäsen olla niin, että oletkin hieman nipo ja liian tarkka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multaisina? Multaisina?
Eli lapset ei saa leikkiä ulkona?
Tietenkin saa! Mutta kai sä pyydät lapsiasi pesemään kädet ja naamat kun tulee sisälle?? Ap
Meillä oli vähän samaa aikoinaan kun ex oli lähi. Minä ja äitini ostettiin vaatteita ja aina muksuilla oli samat vaatteet päällä. Olivat aina likaisia kun 2 viikon päästä tuli takaisin. Heti ovella ottivat vaatteet pois ja menivät pesulle, koska koko asunto alkoi haista. Vaatteet heti koneeseen ja minulta puhtaat päälle suihkun jälkeen. Siis ne samat vaatteet alusvaatteineen sen 2 viikkoa. Ja liian pieninä. Ne uudet vaatteet ei jostain syystä ikinä löytynyt päälle. Lapset kulki pienissä ja reikäisissä vaatteissa. Lopulta kun minusta tuli lähi niin sain ne äitini minun ostamani vaatteet takaisin, hintalaput paikoillaan, samoissa pusseissa missä oli lähetetty, täysin koskemattomina.
Mitä ihmeen väliä sillä on, miltä ne lapset näyttävät ja kuinka kauhtuneissa vaatteissa kulkevat jos kotoa kotiin menevät?
Palauttaako mies lasten vaatteet sinulle ja tarvikkeet, jotka ostit, vai mihin ne menevät? Myy ne? Jos miehellä olisi rahaa ostaa vaatteita lapsille, miksi mies ei osta uusia omaan varastoonsa. Soita miehen äidille ja kysy miksi mies palauttaa lapset likaisina pienissä kylmissä vaatteissa? Voiko lapsia päästää sinne vai kykeneekö mies huolehtimaan asiallisesti, lapsella ei saa olla kylmä.