Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaiken aina tuomitseva, miksi teet elämästäsi rajoittunutta ja yksinkertaista?

Vierailija
30.04.2021 |

Sitähän tuomitseminen on, päätymistä random harhaiseen johtopäätökseen, yleensä ilman hitustakaan ajattelua.

Minusta asiat ja elämä ovat mielenkiintoisia teitä, joita kulkea nähdäkseen asiat eri tavoilla. Yleensä moni asia mutta muotoaan kun siihen tutustuu, se kehittyy tai sitä ajattelee. Pätee myös ihmisiin.

Mutta te tuomitsijat päätätte että joku on tyhmä. Ja se siitä sitten. Sellainen n aika karu elämä :D Itsekeskeistäkin se on, mukamas tiedätte aina heti kaiken.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole tyhmyyttä tai itsekeskeisyyttä, vaan pelkoa. Moni kaikkeen kielteisesti, ennakkoluuloisesti ja tuomitsevasti suhtautuva on pohjimmiltaan pelokas ihminen, jolle uudet asiat ovat uhkaavia ja sellaisia, jotka tekevät elämästä jotenkin huonompaa. Tyypillinen suhtautumistapa heillä, jotka ovat saaneet ylisuojelevan ja mustavalkoiseen ajatusmaailmaan nojaavan kasvatuksen. Osa alkaa elämänkokemuksen myötä kyseenalaistaa omat asenteensa, toiset haluavat pitää kiinni näkemyksistään kynsin hampain. Olin itse melko ennakkoluuloinen ja kaikkeen uuteen vihamielisesti suhtautuva nuorena, nyt aikuisena ihan suhteellisen kokeilunhaluinen ja kiinnostunut laajentamaan näkemyksiäni. Aivan kaikkeen minua ei saa mukaan enkä pidä kaikkea uutta automaattisesti hienona ja jännänä, mutta tällöinkin suhtautumiseni on neutraali. En siis koe tarvetta leimata näitä asioita suoralta kädeltä huonoiksi tai epäilyttäviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla