Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittoja voi vähähiilarisesta ruokavaliosta olla? Kokemuksia plussaa ja miinusta?

Vierailija
30.04.2021 |

Pitäisi saada laihdutettua jotain 30 kg. Tällä hetkellä lasken tarkasti joka suupalan kalorimäärät, apuna laskentasivusto josta näkee näppärästi kaikki ravinnearvot yms.

Liikuntaa harrastan vähän, koska en kovin paljon jaksa. Olen harkinnut karppausta, mutta miten käytännössä, jaksaako sitä? Ja laihtuuko sillä oikeasti? Mitä ongelmia on tullut?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille toimii oikein hyvin, toisille ei. Yhdellä tuttavalla nousi kolesteroliarvot, toisella puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta. Useimmilla vhh on kuitenkin vain jäänyt elämästä. Vain yhden pysyvämmin ruokavaliota noudattaneen tiedän, hän on hoitanut IBD:tä ketoruokavaliolla, joka tietty on eri asia kuin VHH:

Vierailija
2/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston mikrobien diversiteetti romahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaas hyviä laihdutusvinkkejä. Pitäis sellai 5-6kg saada pois ja ei meinaa millään lähteä.  Alkaa jo ärsyttää.

oon pienentänyt annoskokoja ja kattonu mitä suuhuni laitan , mut ei lähe. 

Vierailija
4/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaas hyviä laihdutusvinkkejä. Pitäis sellai 5-6kg saada pois ja ei meinaa millään lähteä.  Alkaa jo ärsyttää.

Lihasmassan kasvattaminen. Kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Vierailija
5/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohtaa toimi hyvin, yli 20kg lähti muutamassa kuukaudessa ja puoliketoilu jäi elämäntavaksi. Läheiselle taas tuli pääkipua eikä voinut kovin pitkään jatkaa kokeilua.

Vierailija
6/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sivusta, ihmettelee liikunnan vaikutusta. Oon aika tiukalla ruokavaliolla ollut nyt 2 kk ja käynyt 6 - 7 kertaa viikossa salilla. Paino pudonnut yllättäen vain 3 kiloa. En tiedä missä vika. Nysvään ja nipotan siis oikeasti kaloritaulukoiden kanssa niin ei voi olla kyse siitä että söisin enemmän kuin kulutan. 3 kg kahdessa kuukaudessa on älyttömän vähän mielestäni

Vierailija
7/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahana haittana oli hiustenlähtö ja nestehukka. Yli vuoden kestin ja nyt surettaa hiusteni vuoksi. Kilot eivät ole tulleet takasin, vaikka hiilareita aloin syömään. Oikeastaan ihoni alkoi loistamaan, kun hiilareita taas saa. :) Keskivaiheilla dietillä otin käyttöön elektrolyyttijauheet, join hulluna vichyä ja söin lisäravinteita. =D

Vierailija
8/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sivusta, ihmettelee liikunnan vaikutusta. Oon aika tiukalla ruokavaliolla ollut nyt 2 kk ja käynyt 6 - 7 kertaa viikossa salilla. Paino pudonnut yllättäen vain 3 kiloa. En tiedä missä vika. Nysvään ja nipotan siis oikeasti kaloritaulukoiden kanssa niin ei voi olla kyse siitä että söisin enemmän kuin kulutan. 3 kg kahdessa kuukaudessa on älyttömän vähän mielestäni

Oletko mitannut itseäsi mittanauhalle punnitsemisen sijaan?

Vierailija
9/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No , kun käyn salilla. Ja kävelyllä. Mutta ei lähe. Ja kyse ei oo ny tvaan siitä, että lihakset on kasvanut. Koska on sitäkin tulli mut halluun pois myös ns. ylimäärästä

Vierailija
10/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mitannut itseäsi mittanauhalle punnitsemisen sijaan?

En oo nyt mittaillu, mutta vaatteissa sen huomaa ja peiliin kattomalla. Sitkeessä on nimittäin kilot. 

Vierailija
11/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No , kun käyn salilla. Ja kävelyllä. Mutta ei lähe. Ja kyse ei oo ny tvaan siitä, että lihakset on kasvanut. Koska on sitäkin tulli mut halluun pois myös ns. ylimäärästä

Ootko käynyt kauanh?

Vierailija
12/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain vhh ja ketoilun puolivälissä. Paino pudonnut 29kg 10 kuukaudessa. En ole lisännyt liikuntaa. Voin hyvin, nukun hyvin, kolesteroliarvot pudonneet, vaikka syön mm. kanamunia ja kuohukermaa.

Vierailija
13/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tulee kuolema, jos yhtään syö alle 300 grammaa hiilareita päivässä! Hiilareilla iho kukoistaa, hiukset kasvaa kohisten, mieli on iloinen ja virkeä, energisyyttä on vaikka muille jakaa ja paino putoaa kohisten kunhan vaan laskee kalorit ja liikkuu enemmän! Ei missään nimessä saa vähentää hiilareita, ihmisen aivot ei toimi ilman niitä! Plus siinä syödään hirveästi rasvaa, saa sydänkohtauksen parissa viikossa! Kevyttä, runsashiilarista ruokaa niin kaikki on hyvin!

Itse olen nyt mennyt Painonvartijoiden ohjeilla ja kaksi kiloa on jo tippunut kolmessa kuukaudessa! Kun laihduttaa hitaasti, niin kilot ei tule takaisin!

Vierailija
14/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiot toteuttaa vhh ruokavalion? Sen voi tehdä elimistön hyväksi tai sen ohittaen.

Paljon tuoreita kasviksia ja marjoja sisältävällä ruokavaliolla. Viljat vähiin. Sokeri pois.

Vierailija
15/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen proteiini muuttuu elimistössä hiilihydraatiksi.

Vierailija
16/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain vähentänyt lähinnä pitkien hiilihydraattien määrää, eli vähentänyt pastan ja riisin syöntiä, noiden tilalle perunaa ja muita vihanneksia, jonkin verran lisännyt myös rasvaisen kalan ja lihan määrää ruokavaliossa (tasolta 20% -> noin tasolle 30%).

Tulos, paino tippui noin 10% kahdessa kuukaudessa, lähinnä vyötärön tuntumasta, koska sieltä katosi mittaa noin 10 cm, muualta ei huomaa muutoksia. Myös veren sokeriarvot normalisoituivat, kun ennen ruokavaliomuutosta olivat selvästi n 50% yli normaalitason.

Vierailija
17/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa todellinen haitta mikä tulee mieleen on että lihakset ei ehkä kehity treenin jälkeen yhtä nopeasti koska tarvitsevat myös hiilareita kasvaakseen. Siksi kun itse olen vähähiilarisella, voimaharjoittelun jälkeen voi syödä vaikka pari ruisleivän siivua tai vastaavaa laadukasta hiilaria.

Kolesteroli ja vastaavat rasva-arvot ylipainoisena paljon pahempia kuin vähähiilarisella. Ruoan rasvaisuus ei suoraan vaikuta rasva-arvoihin, ylipaino vaikuttaa paljon enemmän. Itse olen erään lääkkeen takia seurannut veriarvoja karppauksen aikana, lisäsin rasvaisia ruoki ja mutta kaikki veren rasva-arvot tippui kun laihduin.

Vierailija
18/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräinen proteiini muuttuu elimistössä hiilihydraatiksi.

Aivan, mutta vhh-ruokavaliossa ei syödä ylimääräistä proteiinia.

Vierailija
19/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt kauanh?

Riippuu mistä lasketaan ,mutta ihan eka kerran 26v. sitten. Silloin , kun se ei ollu vielä kovin suosittu asia naisten keskuudessa, vaan vedettii jotain auerobickiä. Välissä ollut taukoa , kun ollu raskaana mutta muuten aika alailla säännöllisesti

Vierailija
20/24 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

airobic....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä