Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****ELOKUISTEN loppuviikko ke-su*****

16.08.2006 |

Yritin kovasti etsiä meidän pinoa täältä Taaperoista, mutta en löytänyt... jos aloitettaisiin uusi?

Meidän pikkuneiti täyttää tänään vuoden!! Uskomatonta, että on jo vuosi kulunut siitä kaikesta härdellistä. NOpeasti on aika mennyt.

Tyttö aloitti maanantaina pph:lla ja uskomattoman hyvin on viihtynyt. Ei ollut edes vaikeaa herätä puoli 7 aamulla, vaikka normaalisti heräili vasta 11 aikaan. Nukkumaan menee nykyään sitten jo 7-8 välillä illalla.

Tosi typerältä vain tuntuu hengata itsekseen täällä kotona :(. Pph oli sitä mieltä, että kannattaa pitää tyttö hoidossa, vaikka mulla onkin koulua vain perjantaisin 8-11.15. Onneksi saatiin sovittua, että viikossa voi kuitenkin olla 1-2 päivää aina kotona.

Oli tuokin hoitopaikka niin työn ja tuskan takana, että tietysti on kiva, että saadaan se nyt pidettyä.

Sain tietää, että valmistun jouluun mennessä, joten sen jälkeen ei sitten tiedä, mitä taphatunee. Varmaankin pyrin toiselle radioasemalle töihin, saa nyt nähdä.

Nyt on tulossa kyllä kiireinen syksy, kun pitää tenttiä älyttömästi kursseja ja käydä ihan koululla saakkakin tekemässä kaksi kurssia ;0).

Mitäs muuta teille kaikille kuuluu? En ole täältä kamalasti pinoja käynyt lukemassa, joten kertokaahan!

heather ja neiti-nessukka tänään 1v

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä paiskiessa menee päivät kyllä nopeeta. Mies on lomalla mutta nyt päivät ma-pe on reissussa lapissa, joten tässä yritän vielä yksin pitää kämppää pystyssä. Lapset oli tutulla eilen hoidossa 6.30-16 kun oli mulla harvinaisen pitkä päivä töissä ja mies siis poissa, niin ihan hyvin jaksoivat herätä kuuden jälkeen ja samantien autoon ja hoitoon.

Hoidon lapset aloittaa pph.lla 28pvä, huomenna mennään taas tutusteleen sinne aamusta, ylihuomenna sitten vien lapset sinne aamusta pariksi tunniksi. Työsopimus mulla on vaan 1.10 asti nyt näillä näkymin, mutta toivottavasti jostain löytyy jotain muuta jos tuo ei jatku, pätkätöitä hoitoalalla kyllä aina on...

jaaha poika heräsi, pitää mennä. palailen myöhemmin asiaan.

tiiku ja poitsu 12.8 1 vuotta eikä vielä kävele:)

Vierailija
2/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on pitänyt kiirettä, kaiken maailman reissuja on ollut niin, ettei olla paljon kotona ehditty olla. No nyt miehen loma on ohi, joten ollaan taas enemmän kotosalla.

Meillä tuo jäppinen täytti vuoden maanantaina. 1-vuotisnlassa mitat olivat 10,9 kg ja 78,8 cm. Viikonloppuna vietettiin pojan synttäreitä ensin muutaman kaverin ja sitten sukulaisten voimin. Lahjaksi poju sai vaatteita, kylpyleluja, vuodevaatteita ja sellaisen seinälle laitettavan nätin vaaleansininsen pituusmittataulun, johon voi laittaa myös valokuvia lapsesta. Tarkoitus ois mennä yksivuotiskuvaankin, mutta ei olla saatu vielä aikaiseksi varata sitä. Miehen ideana oli alun perin ottaa kuva itse, mutta epäilen ettei siitä touhusta tule mitään.

Viime lauantaina poika otti myös ensiaskeleensa!! Nyt kulkee pieniä muutaman askeleen matkoja ilman tukea, mutta hataraa se kävely vielä on.

Vähän jännittää, kun oon lauantaina ekan kerran pojasta yön erossa. Sekä mulla että mun miehellä on silloin polttarit, joten poika joutuu olemaan koko päivän isovanhempien hoidossa ja itse vielä olen yötäkin poissa. No onneksi toi mies tulee joskus aamuyöstä paikalle, että on aamulla tuttu syli tarvittaessa.

Nyt kuuluu pinnasängystä vikinää, ei alkanut poitsu vielä unillensa vaikka siltä näytti. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä viikon parin verran haeskellut pinoa meille elokuisille:) en ole hirveesti ite laittanu mitää pinoon, mutta aina luettu on.

Meidän poistu harjottelee tasapainoo kovasti. Yöt pitäis saada rauhottettua mutten millään raaskis alkaa huudattaa:(

Esikoinen aloitti koulun tänään ja pikkuveikka kaipaili kovasti.

Mites muilla yöt menee?? Jos vaikka jonku hyvän vinkin...:)

Vierailija
4/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa sataa ropisee... vihdoinkin! On sitä jo kaivattukin.

Huhhuh kun nukuttaa... koko päivä ollut kovaa härdelliä opinnäytetyön suhteen. Miljoona asiaa pitänyt hoitaa siinä sivussa, mm. kävin tekemässä vihdoin sen hoitosopimuksen. Meinasi sekin jo ihan unohtua.

Neiti tykkää ihan kamalasti olla pph:lla! Syö edelleen tolkuttoman paljon ihan tavallista kotiruokaa. Tänään olivat syöneet lohikeittoa.

Eilen oli ollut isot bileet, kun eräällä toisellakin hoitolapsella oli synttärit. Oikein jäätelökestit olivat pitäneet :0).

Kyllä huomaa, että tuon tytön unentarve on tosi iso edelleen. Ennen kun mentiin nukkumaan 20-21, niin nyt menee jo 19 jälkeen. Ja ennen kun herättiin sillon 11-12 väillä, niin nyt pitää herätä jo 6.30. Eikä ole muuten yhtään yöherätyksiä edelleenkään (ei ole koskaan ollutkaan, paitsi silloin 2kk, kun söi 1 ja 6).

Aamuherätykset on aivan kauheita (siis minulle) kun näkee, miten kamalan uninen tuo pieni on...

Huomenna lähdetään Helsinkiin hautaamaan vaari. Näyttää pk-seudullakin satavan ja ukkostavan huomenna (tässä juuri Pekka Poutaa katselen :0) ). Noh, ei haittaa meidän menoa.

Jostain pitäisi löytää kuravaatteet. Onko kellään vinkkejä, mistä löytää hyvät kuravaatteet pk-seudulta?? Käydään samalla isoissa marketeissa (lähinnä Jumbossa) seikkailemassa ja etsimässä syysvaatetta.

Pinoutukaahan!

heather ja neiti-nessukka 1v

Vierailija
5/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän täältä meille pino! En kyl varmaan sais tänne puolelle vielä tulla, kun ens ke Ava vasta sen 1v täyttää...

Heather kyseli kuravaatteista, mä suosittelen et osta kunnon Rukan kuravaatteet, ne on kestäviä! Esikoisella on ollut ja kaikki jäi niin hyvään kuntoon et ne menee vielä hyvin Avallekkin. Niitä myy kaikki isot marketit, ainakin Prismat ja Citymarketit. Eikä kannata ostaa kasvuvaraa sit niin hirveesti et lapsi pystyy niillä touhuamaankin. Ne koot alkaa 80- eteenpäin.

Uhmasta joku kirjoitteli, huh huh sitä kyllä löytyy täältäkin! Kukkaruukut ja sähköjohdot on nyt in. Ja sit vaan nauretaan kun kieltää, vaikka kuinka yritän olla vihasen näkönen..

Huomenna juhlitaan tyttöjen yhteisiä synttäreitä (6v. ja 1v) sukulaisten voimin ja sit lauantaina tulee lapsiperheitä herkuttelemaan. Joten tekemistä riittää! Ava oli niin ihmeissään tänään kun päiväunilta heräs ja sillä aikaa oli keittiöön ilmestynyt ilmapalloja ja muita koristeita. Osoitteli niitä mulle hädissään, et mitä noi on? Onkohan tuo mamma ollenkaan niitä huomannut?

Joku kyseli öistä, mä en kyl osaa neuvoa nukkumisessa. Meillä neiti on nukkunut koko yön 8kk ikäisestä saakka. Illalla nukahtaa klo 20 ja aamulla herätään 7.30-8.00 välillä. Ja päivällä nukutaan vielä kahdet päikkärit, klo 10/11 ekat ja sit toiset klo 15.

Hui kello on jo noin paljon, nyt nukkumaan! Oli mukava lukea taas toisten kuulumisia!

Vierailija
6/9 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ollaankin vielä liian nuoria tälle palstalle :) Sadetta ropisi täällä Kymenlaaksossakin tänään, olisi taiteiden yökin..jos kohta piipahdettaisiin kunhan tyttö heräilee uniltaan.

Alkuviikko kokeiltiinkin yksiä päiväunia, mutta veti tyttö niin sipiksi iltaa kohden, että palattiin taas kaksiin uniin...ja nyt nukkunut tosi hyvin päikkärit pari päivää. Kun tilanne oli viikonloppuna se, että sai tuntitolkulla lenkittää ennenkuin nukahti...no, täytyy katsoa tilanteen mukaan, jossain vaiheessa sitten yksiin uniin.

Meillä on opittu itse nousemaan istumaan ja nyt sitä treenataan tosi ahkerasti :) vähän ryömii eteenpäin ja taas istua könötetään keskellä lattiaa..onneksi tänään on jo tajunnut lähteä itse siitä taas vatsalleen ja ryömimään.

Uhmaa on meilläkin ilmassa, välillä maristaan koko päivä ja heitellään lelut pitkin kämppää..ja kun isi tulee kotiin niin ollaan yhtä aurinkoa! Selvästi osaa ilmaista mielialansa!

Ruokajuttuihin on tullut parannusta, vaikka pieniruokaisia ollaan vieläkin...nyt halutaan aina maistaa samaa mitä meilläkin on, mutta sormiruokana. Tänäänkin popsi raejuustoa tosi paljon...hyvä vaan että alkaa kiinnostumaan ruoasta! On sitä odotettukin...

Mutta nyt piipahdan vielä muilla sivuilla, ennenkuin unilta herätään..

Vierailija
7/9 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee pojalle 1v. täyteen, mutta olen jo siirtynyt tänne taapero-osastolle :-)

Neuvola on vasta 31.8., joten mittoja ei ole. Kotivaaka näytti pojalle painoksi 11kg. Konttaaminen tuli kuvioihin juhannuksena, samalla viikolla alkoi nousta seisomaan ja kävelemään tukea vasten. Nyt saattaa seisoskella ilman tukea hetken ja kävelykärryä työntää monta tuntia päivässä, sisällä ja ulkona. Kävelyä ilman tukea ja puhetta odottaa koko suku, joten olen koko aiheeseen ihan kyllästynyt :-)

Selkeitä sanoja ei ole, mutta kyllä äiti tietää mitä lapsi tarkoittaa kun sanoo ä-äää (äiti), uba (koira), papapapa (kuka tahansa mies, mutta erityisesti isä), maii (maitoa), aiai (halataan) jne. Ja ymmärtää aikuisten puhetta vähän liiankin hyvin, piti isukille ottaa käyttöön " kiroilupossu" , johon joutuu laittamaan euron jokaisesta ärräpäästä minkä pojan aikana sanoo:-) :-)

Päikkäreitä nukutaan edelleen kahdet ja yöunet edelleen 19-6.30, ilman yösyöntejä 8kk iästä lähtien. Herää aamulla aina samaan aikaan, vaikka olisi mennyt nukkumaan myöhemmin...

Ruoka maistuu, herkkua on spagetti-jauhelihakastikkeella ja leipäpalaset :-)

Mukavaa elokuuta kaikille!

Vierailija
8/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä taas piiiitkän tauon jälkeen !!!!

Omppu ehti täyttää vuoden ja muutama päivä sitten otti ensimmäisen haparoivan askeleen. Tyttö aloitti pph:lla kaksi viikkoa sitten kun itse palasin töihin viiden kotivuoden jälkeen. On ollut siis totaalinen muutos!!!

Neiti tykkää olostaan hoidossa, joutui tosin isoon ryhmään oman hoitajan sairastuttua ja protestoi siten ettei suostunut syömään eikä nukkumaan. Iltapäivisin oli sylissä väsynyt ja nälkäinen lapsi joka oli sänkyyn valmis kun kotiin päästiin.

Tänään alkoi oman hoitajan normaalityö ja palataan arkeen. Eiköhän tämä siis tästä.

Isosiskolla on ollut kovia mahaongelmia-laitoinkin kyselyä tuonne sairauksien puolelle. Alkaa tuntumaan ahdistavalta kun ei apua tule.

Töihin paluu terminaaliin ja vielä esimiestehtäviin on ollut huima hyppäys ratin takaa ja olenkin töissä ollut kuin liisa ihmemaassa...=)

Täällä maailma makaa siis ihan oikei. 1-vuotis kuvaukseen tarttis mennä kun saisin aikaiseksi. Oletteko muut käyneet kuvauttamassa vuotiaitanne?????

Terkkuja siis kaikille ja jaksamista!!!

Eevu & Omppu-Oona

Vierailija
9/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Meidän Onnilla oli 1-v synttärit reilu viikko sitten. Kävelty on jo 11 kk vanhasta lähtien. Suukin on täynnä sanomista, kunhan vaan niitä sanoja alkaisi löytyä. Onnin omia sanoja toki jo on. Esimerkiksi äbä=äiti, baabi=lamppu, piu=mikroaaltouuni, mama=maito, ruoka.

Neuvolassa kävimme piikillä viime viikolla ja uudet mitat olivat 79 cm ja 10400 g. Onnilla alkaa hoito syyskuun alussa pphoitajalla. Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä tutustumassa. Ainakin mitä olen hoitajan kanssa jutellut, niin vaikuttaa tosi mukavalle paikalle. Vähän itseäni surettaa laittaa Onni hoitoon, mutta näin on parempi pitämmän päälle. Saadaan Onnille kevyt aloitus nyt loppuvuoden ajaksi, kun voimme hakea jo aikaisemmin pois hoidosta. Mulla ei ole vielä töitä, mutta eiköhän tässä jotain ilmaannu, on tässä jo niin monta viritystä meneillä.

Cigdem ja Onni