Mies on saikulla, saako muka mennä kalastamaan mökille??
Miehellä on sormi operoitu ja tämä sekä ensi viikko sairaslomaa. Aikoo nyt lähteä kaverinsa kanssa mökille kalaan huomenna. Sanoin että voi saada potkut, jos jää kiinni. EIKÖ VOIKIN??!
Kommentit (41)
Voi saada potkut. Ei saa tehdä mitään mikä voi haitata parantumista.
Voihan sitä elellä sen mukaan, mitä sairaus antaa myöten. Psyykkkisen syyn tai selkäkivun takia voi olla saikulla, silti on hyväkin ulkoilla ja liikkua. Jos on sormi murtunut, ei pysty ehkä koko päivää työtään tekemään, mutta hyvin jaksaa vähän aikaa mökillä kalastaa.
Saa mennä. Ei sairasloma tarkoita kotiin lukittautumista. Minulta operoitiin olkapää ja olin sen vuoksi sairaslomalla. Olin mökillä melkein koko sen ajan.
Saa myös erota lapsellisesta ja vahtivasta kumppanista, myös saikulla. Kertoisitko tämän miehellesi?
Saa mennä. Puolison nalkutus ei ole riittävän hyvä syy jättää kalastusreissua väliin.
Kannattaa vaan olla telomatta itseään lisää.
Miksei voisi mennä mökille? Mä olin jalkaleikkauksen jälkeen 5 viikkoa mökillä mutsini kanssa.
Käräytä se heti työnantajalle! Laiskuri! Huijari!
Hauskaa, et tykkää miehen mökkireissusta!
Vierailija kirjoitti:
Voi saada potkut. Ei saa tehdä mitään mikä voi haitata parantumista.
Tämä on hyvä juttu! Masentunut ei saa ajatella masentavia asioita. Jalkansa murtanut, ei saa liikahtaa vessaan tai vessasta. Unettomuudesta kärsivän on nukuttava koko saikun ajan. Olitko tosissasi?
Sairaslomalla ei saa tehdä mitään, minkä vaimo kieltää.
Lääkäri määrittelee saikun, ei työnantaja. Saa mennä mökille ilman pelkoja potkuista.
Puolisolla on jalka paketissa ja 3kk saikkua. Itse olen etätöissä niin ajeltiin mökille nyt vähäksi aikaa.
Yhtä hyvin tuo täällä paranee kuin kotona.
Tekee pääkopallekin hyvää vähän tuulettua välillä.
Sanon nyt sen mitä varmasti aika moni ajattelee: ap, sinä et ole valmis parisuhteeseen.
Se vähän riippuu. Periaatteessa saat mennä baariinkin jos olet polla vp:ssä. Mökille varmaan voi mennä, mutta tuo kalastaminen on jo eri asia
mies53v
Hän on vapaa ihminen, aikuinen. Ja saa mennä luontoon, vaikka ulkomaille. Paitsi lääkettä mukaan jos sormi on kipeä.
Itselläni murtui ranne pari vuotta sitten ja tästä tuli tietenkin muutama viikko sairaslomaa. Sattui vielä mukavasti loppu kesästä, kun olin jo lomat pitänyt. Istuin tyytyväisenä terassilla nautiskelemassa viimeisistä lämpimistä ilmoista. Kerran pomokin soitti ja kyseli jtn tuntikirjauksista. naureskelin, että laitan kun maltan lähteä lähi terassilta kotiin. Pomokin vaan naureskelin ja kielsi, että en saa kännissä kaatuilla ettei tule lisää saikkua. Eli Joo kyllä sitä saikulla saa elää.
T. Rakennusmaalari
Sairasloma tarkoittaa, ettei voi tehdä työtänsä (ja ei ole mahdollista tehdä jotain korvaavaa työtä). Jos työ on fyysistä niin ei sitä sormi paketissa voi tehdä. Eli ihan on sallittua. Voi vaikka postata kuvia someen pomonsa nähtäville jos haluaa, ei se mitään lakia riko.
Vierailija kirjoitti:
Se vähän riippuu. Periaatteessa saat mennä baariinkin jos olet polla vp:ssä. Mökille varmaan voi mennä, mutta tuo kalastaminen on jo eri asia
mies53v
Älä höpsi.
Hän on työkyvytön, ei elinkelvoton.