Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku pälättää joutavia pitkästi, miten voi lopettaa keskustelun kohteliaasti?

Vierailija
29.04.2021 |

Aina kun saa yhden jutun loppuun, aloittaa samaan hengenvetoon seuraavan. Aivan uskomatonta. Miten tuollaisen tilanteen saa päätettyä loukkaamatta toista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin ihan oikeasti vinkkejä tähän. Millainen mielenlaatu on loputtomiin pälättäjällä? Miten hänet saisi vaikenemaan?

Vierailija
2/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippuu tilanteesta ja oletko pitään saman henkilön seurassa mökillä/reissussa/ yövieraana. Muutenhan tuollaisista kälättäjistä pääsee eroon toteamalla vain, että nyt on lähdettävä ja moi. 

Jos vieras kälättää julkisissa kulkuvälineissä silloinkin voi kaivaa luurin esille ja todeta, että on pakko nyt katsoa luuria ja hoitaa asiani. Olipa se sitten lehden lukemista tai viestittelyä. 

Pääasia, että sanoo selkeästi puhetulvan väliin mitä itse tahtoo. 

Ihan en karjuisi pitämään turpaansa kiinni. Se ei ole kivaa kenellekään.

Vierailija
4/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaakohan tuollainen kälättäjä itse kälättävänsä?

Vierailija
5/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todennut että ainut keino on alkaa puhua päälle. Tai olla täysin huomaamatta ja kuulematta. Saatanpa sanoa että ole nyt ihminen hiljaa. Tsemppiä.

Vierailija
6/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin ihan oikeasti vinkkejä tähän. Millainen mielenlaatu on loputtomiin pälättäjällä? Miten hänet saisi vaikenemaan?

Yleensä sosiaalisilta taidoiltaan kyvyttömiä tulkitsemaan tilanteita. Voit verrata , jos puhuisit pikku lapsen kanssa ja joka ei vielä tajua miten pitää muilta kysyä myös kuulumisia sekä kuunnella toisen asiaa. 

Yksin eläminen ja vähäiset ihmissuhteet saattavat kasvattaa tarvetta puhua asioistaan, 

Vierailija
7/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sinun piti olla kello se ja se kotona tai jossain. Tai sitten vaan sanot aina vaan että pakko mennä moi ja lähdet. Älä juttele sellaisen kanssa jos toinen ahdistaa.

Vierailija
8/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että sinun piti olla kello se ja se kotona tai jossain. Tai sitten vaan sanot aina vaan että pakko mennä moi ja lähdet. Älä juttele sellaisen kanssa jos toinen ahdistaa.

Jos tilanne on suunnilleen sellainen, että myyn kahvia siinä Stockan kellon tuulikaapissa ja siihen tulee joku puolituttu pälättämään eikä lähde pois. Minä en siis pääse pakoon. ap

Vierailija
9/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kälättää hermostuksissaan, ulospäinsuuntautuneitten luonteenpiirre. Voi siirtyä kauemmas tai haukotella.

Vierailija
10/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitat vaikka asiakasta tai sanot suoraan: olipa kiva jutella, nyt täytyy jatkaa töitä.

Vierailija
11/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollanen työkaveri. Puhua pälpätti vaan päälle eikä antanut muille tilaa. Joskus testasin että puhuin omaa juttuani ja hän vaan pälätti omaansa eikä yhtään kuunnellut. Siinä sitten puhuttiin toisillemme ja kumpikaan ei kuullut mitä toinen sanoi. Lopulta päätin olla välittämättä ja otin etäisyyttä.

Vierailija
12/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on suunnilleen sellainen, että myyn kahvia siinä Stockan kellon tuulikaapissa ja siihen tulee joku puolituttu pälättämään eikä lähde pois. Minä en siis pääse pakoon. ap

"Mutta joo, paljonko tätä kahvia sitten laitetaan?"

Jos tämä ei auta, ilmoita saapuvasi tunneliin ja yhteys pätkii.. ssh-viks..piip... samalla katsoen puolituttua syvälle silmiin.

Vierailija
13/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen vaan pois, ja jos siitä tulee kyselyä, sanon että: anteeksi, mutta en saanut suunvuoroa. Exvaimoni mielestä tuo on kamalaa, mutta minua ei kiinnosta hänen asiansa, enkä saa suunvuoroa. Minusta tuo on ihan kohtelias tapa, varsinkin jo toisella kertaa.

Vierailija
14/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen joutunut sulkemaan puhelimen, kun pitkäveteinen tuttavani ei osaa lopettaa, vaan pomppii asiasta toiseen ja etääntynyt alkuperäisestä asiasta valovuosien päähän.

Vierailija
15/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen joutunut sulkemaan puhelimen, kun pitkäveteinen tuttavani ei osaa lopettaa, vaan pomppii asiasta toiseen ja etääntynyt alkuperäisestä asiasta valovuosien päähän.

Ai olet lyönyt luurin korvaan?

Vierailija
16/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erään illanistujaisen. Mukana oli entinen työkaveri. Yleensä hän on aika hiljaa, ja miettinyt kommenttinsa (ei aina onnistuneita, jos ei ole oma ala; ja joskus, ikävä kyllä, ihmisvihamielisiä, mutta menee). Tänä iltana hän kuitenkin puhui suhteellisen paljon. Yhden kerran sanoin, että "hei! mitä sanoit, oli progadandaa". Hän "öhöm". Olen varma, että sain silloin vihollisen loppuiäkseni. Harmi, mutta aina ei vaan voi vaieta.

Vierailija
17/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun pitääkin jatkaa töitä. Oli kiva jutella, moikka!"

Vierailija
18/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täti. Pälättää jatkuvasti itsestään. Siis taukoamatta, en ymmärrä miten vetää henkeä välissä. Ja jatkuvalla syötöllä myös ohjeita siitä miten toisten ihmisten pitäisi elämänsä elää. Ja suuttuu heti, jos  joku on eri mieltä. 

Itse en enää suostu kasvokkain näkemään koko ihmistä. Ja jos soittaa, laitan puhelimen kaiuttimelle ja sopivin väliajoin mumisen juu nii joo... Ei se kuuntelisi kuitenkaan, tykkää vaan omasta äänestään. 

Vierailija
19/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täti. Pälättää jatkuvasti itsestään. Siis taukoamatta, en ymmärrä miten vetää henkeä välissä. Ja jatkuvalla syötöllä myös ohjeita siitä miten toisten ihmisten pitäisi elämänsä elää. Ja suuttuu heti, jos  joku on eri mieltä. 

Itse en enää suostu kasvokkain näkemään koko ihmistä. Ja jos soittaa, laitan puhelimen kaiuttimelle ja sopivin väliajoin mumisen juu nii joo... Ei se kuuntelisi kuitenkaan, tykkää vaan omasta äänestään. 

Siis onko tuollaisilla ihmisillä jokin trauma lapsuudesta, vai mikä aiheuttaa tuollaisen pakonomaisen kälättämisen?

Vierailija
20/22 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneellä tädilläni (terveisiä Kyllikille sinne johonkin) oli nerokas tapa heittää kaiken maailman selittäjille ja pälättäjille väliin "Niiinkkö?" sellaisella nousevalla intonaatiolla joka silleen sopivan piilovittuilevasti kertoi että ei kiinnosta kuule vähääkään, mutta samalla ei voinut olla aivan varma että kohteliaasti kuitenkin kuunteli ilman dissausta mielessä. En koskaan ollut itse varma , joten opin olemaan jaarittelematta hänen seurassaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän