Onnistuukos kahvi pelkällä suodattimella ja suodatinpusseilla kun keitin meni rikki?
Kommentit (49)
Onnistuu jos pystyt keittämään kattilassa vettä ja kaatamaan sen suodatinpussin läpi .
Voit keittää myös purukahvit kattilassa ja kaataa ne siivilän läpi.
Suodatin ja se lasikannu, vedet keität vaan erikseen. Työläämpi, mut onnistuu.
Kyllä se suodatinsuppilo tosiaan kannattaa olla, niin hyvin onnistuu.
Onnistuu. Suodatinsuppilo vaan tukevasti jonkun kannun päälle ja kaadat hitaasti kiehuvaa vettä niin, että kahvi ehtii valua.
Vierailija kirjoitti:
? Minulla ei olekaan kuin suodatinsuppilo, jolla teen aina.
Täähän muuten onkin järkevää. Näin tulee mahdollisimman vähän puhdistettavia osia ja kahvi varmasti hyvää.
Tarvii siihen kuumaa vettäkin. Öhöh
Mutta siis onnistuuhan se.
Kaksi vaihtoehtoa:
-Ei tietenkään onnistu kun ei ole kahvinkeitintä tekemässä kahvia. Terveisin Helsinkiläinen Stadist.
-Tottakai onnistuu, eihän se keitin tee muuta kuin annostelee sopivan kuumaa vettä suodattimeen. Parempaa kahvista tuleekin kun kaataa itse hiljalleen vettä suodattimeen. Terveisin Lande jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä.
Kun lähinnä itselleni keittelen, niin olen luopunut kahvinkeittimestä kokonaan. Irtosuodatin mukin päälle, siihen suodatinpussi ja purut. Vedenkeittimestä vettä suodattimeen. Talvella ostin vedenkeittimen, missä voi säätää lämpötilaa, niin ei tule kiehuvaa vettä käytettyä. Itse käytän 95 asteista vettä.
Laitat purut lasikannuun, kaadat kiehuvaa vettä vedenkeittimestä tai kattilasta, heilauta kannua hieman että purut hieman sekoittuvat, anna liota 5 min ja kaada suodattimen läpi. Pohjalle jää hieman puruja, jotka saa kaadettua suodattimeen pikku vesitilkalla ja huljauttamalla purut pohjalta.
Ei millään pahalla ,mutta miten avuttomia olette tänä päivänä.
Ei kahvinkeittimiä ollut 60 luvulla. Ja kahvia juotiin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
-Ei tietenkään onnistu kun ei ole kahvinkeitintä tekemässä kahvia. Terveisin Helsinkiläinen Stadist.
-Tottakai onnistuu, eihän se keitin tee muuta kuin annostelee sopivan kuumaa vettä suodattimeen. Parempaa kahvista tuleekin kun kaataa itse hiljalleen vettä suodattimeen. Terveisin Lande jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä.
Ah miten nokkele stereotypian höystämä promo. Onneksi maalaiset on niin viksuja.
Voi luoja! Täällä nykynuoriso on pulassa, kun kahvinkeitin on rikki eikä mitään hajua siitä, miten kahvi on keitetty ennen keittimiä! HAH HAH
Mikähän idea on sitten erihintaisilla kahvinkeittimillä jos kahvista saa hyvää pelkällä suppilolla? Jotkut Moccamasteritkin kun maksaa 200 euroa, niin mihin sekin hinta perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
Vai että kaatelee hiljalleen suodattimeen läpi, ookko nää kermaperse, purut kattilaan likoamaan ja siitä suoraan kuppiin, ilman mitää suodattimia tai "hiljalleen kaateluita", kehtaatkin kutsua itseäsi Landeksi! T Kaupunkilaistollo
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja! Täällä nykynuoriso on pulassa, kun kahvinkeitin on rikki eikä mitään hajua siitä, miten kahvi on keitetty ennen keittimiä! HAH HAH
Ja monta muutakin juttua kuin kahvinkeitto .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
-Tottakai onnistuu, eihän se keitin tee muuta kuin annostelee sopivan kuumaa vettä suodattimeen. Parempaa kahvista tuleekin kun kaataa itse hiljalleen vettä suodattimeen. Terveisin Lande jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä.Ah miten nokkele stereotypian höystämä promo. Onneksi maalaiset on niin viksuja.
Maalaiset vaan ei yleensä tajua pestä käsiään ennen kokkausta, niin en kyllä heidän kahviakaan joisi.
jos on suodatinkahvia, vettä pitää tiputtaa kahvinporojen päälle samalla lailla kuin keitinkin. ja tietenkin vesi valmiiksi kuumaa. jos on kahvipannuporoja, niin homma on helpompaa.
Hyvinhän se onnistuu, itsellä mennyt 3 kahvinkeittimen pannua rikki. Nyt yli 15v käyttänyt yhden hajonneen muovi osaa suoraan kahvikupin/termarin päällä. Vedenkeittimellä vain vesi kuumaksi ja kaataa suodatin pussissa olevan kahvin läpi suoraan astiaan. Ei sillä keittimellä mitään tee, tärkeintä vain saada suodatettua purut pois.
? Minulla ei olekaan kuin suodatinsuppilo, jolla teen aina.