Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi palloa jäätelöä kioskilla 8,20€! Meni sitten kolmen lapsen jätskeihin 24,50€. Huhhuh.

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi pallo neljä euroa, 20 senttiä tuli pahvikiposta. Vohvelia ei enää hygieniasyistä myyty. Ja se yksi pallo ei todellakaan ollut mikään nyrkin kokoinen, vaan sellainen ison lihapullan kokoinen pallo.

Aikamoista. Ja joo, Helsingin keskustassa. Jätin ostamatta itselleni.

Kommentit (452)

Vierailija
321/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosahan tuosta katujäätelön hinnasta on veroja ja veroluontoisia maksuja, niin tätä on äänestetty ja saatu

Vierailija
322/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytön hinta. Itsellä myös kolme lasta ja vaikka rahaa olisi silloin tällöin tuollaiseen niin periaatteesta en osta. Nykyään kahvilat, huoltoasemat yms on ihan järkyn ylihintaisia käydä koko perheen kesken. Tivolipäivä tai huvipuistopäivä maksaa tältä porukalta jo maltaita.

Sitten ihmetellään kun kotimaanmatkailu ei kiinnosta. Ei vaan ole vara, siinä se.

Jep. Kaikkien palkkoja alennettava... eiku..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin köyhä niin käyttäsin tohonkin valitukseen menneen ajan työntekoon.

Vierailija
324/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääpäleet pärjää kyllä ilman jäätelöpallojakin. 

Vierailija
325/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko lapsi kaksi jäätelöpalloa kerralla? Eikö yksi riittäisi eikä ainakaan tulisi huono olo. Ja kas, jäätelökulut on puolitettu.

Vierailija
326/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla hinnalla kannattaa jo ajaa viereiseen kaupunkiin.

Vierailija
327/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinosahan tuosta katujäätelön hinnasta on veroja ja veroluontoisia maksuja, niin tätä on äänestetty ja saatu

Heh, niin kai se kauppiaan tekemä voittokin voidaan laskea "veroluontoiseksi maksuksi"

Vierailija
328/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit ostanu kaupasta 😌

Vierailija
329/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ihmisiä, jotka tienaa 3000e, 5000e tai 10 000e kuukaudessa.

Sen vuoksi jätski maksaa niin paljon.

Jos kaikki tienaisivat 1500e/kk, olisi jätski paljon halvempaa.

Meitä on monia jotka ei saa edes tuota 1500 e/kk, itsellä pienet tulot ,käyn töissä mutta ulosotto ottaa,plus verot,työeläke maksut yms,sit vuokra,vesi, sähkö, ruoka,käteen jäävä osuus 200...

Tulot 1075 e/kk....

Mua huvittaa tälläiset viestit kun kirjoitetaan tyyliin että ulosotto vaan ottaa jonkun palkasta randomisti, että tällä ei ole mitään tekemistä oman sähläämisen kanssa :,D

Taas yksi idiootti ajattelu tapa,tiesitkö että jotkut joutuvat ottamaan luottoa yms,jos joutuu yks kaks irtisanotuksi tuotannollisista ja taloudellista syistä,tai puoliso ottaa salaa kumppanin tunnuksilla pikavippejä tai jos on ostanut omakotitalon ja ero tulee niin ex kumppani työntää sen talon lainan maksun automaattisesti sille toiselle.

Eli asiat ei ole niin mustavalkoisia,todella kurjaa että meitä luottotiedottomia kohdellaan pahemmin kuin esim murhaajia ja pedareita. Ihmiset vois ajatella muutakin kuin itseään ja omia kapea katseisia näkemyksiä.

Vierailija
330/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialistien johdosta pallon hinnassa on 50% veroa. Jos kaikki kynnelle kykenevät kävisivät töissä olisi varaa ostaa lapsille jätskiä. Kiitos työttömät syötte aina meidän pöydässä.

No oleppa hyvä, kun kiittelemään lähdit

T. Työtön annsiosidonnaisella

Vierailija
331/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin köyhä niin käyttäsin tohonkin valitukseen menneen ajan työntekoon.

mee työ tehtaaseen tekemään töitä kympin tunti kyllä työ tehtaassa töitä riittää tekevälle

Vierailija
332/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan kallista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normihinta mun mielestä. 

Niin. Normihinta nykyään. Mutta jos mennään ajassa sanotaan ny vaikka 10 vuotta taaksepäin ja silloin joku olisi kehdannu pyytää jäätelöpallosta nykyistä hintaa, niin siinä olisi jääneet jäätelöt sulamaan.

Sama inflaation paska kaikissa hinnoissa. Eilen just katsoin netistä, että se kämppä, missä asuin 17 vuotta sitten 300 eurolla per kuukausi, niin tänäpäivänä siitä samasta pulitetaan vuokraa 510 euroa kuukaudessa. Normivuokra nykyään, mutta jos se vuokra olisi silloin 2004 ollut nykyhetken mukainen, niin telttamajoituksessa olisi oltu.

Minkä ikäisiä ihmisiä tässä ketjussa oikein on? 

Miksi pitää mennä 10 vuotta taaksepäin ja verrata siihen? 10 vuotta sitten oli 10 vuotta sitten, nykyhetki on nyt.

Näin. Myös jätskikiskan kulut oli toiset 10 vuotta sitten . Samoin kuin useimpien ihmisten ostovoima.

Lisäksi myös jäätelövalikoima on laajentunut: pienten tuottajien paljolti käsityönä tehty jäätelö on kalliimpaa kuin suurten tuottajien isoissa erissä tehty jäätelö. Silloin kun itse oli pieni, valikoima oli paljon suppeampi, nyt tuotekehittelyäkin tehdään ihan toisella tavalla.

Kaikkihan on nyt artesaani sitä ja tätä. Tapa saada lisää hintaa. Luuletko oikeasti, että siellä joku käsin vatkaa kermat ja jos vatkaa, niin millä tapaa siitä tulee parempaa kuin koneella.

Mutta onhan se niin, että kaikki on kalliimpaa ostettuna kahvilasta tms. Jäde, kahvi, pulla, viinilasi. Siitä nyt vaan joutuu maksamaan lisää - jos haluaa. Pakko ei ole. Jätski on erityisen kätevä ostaa kaupasta ja mennä kivaan paikkaan istumaan ja syömään.

Vierailija
333/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja kun Oulun Finnkinon teatterin alakerrassa sai ison Mövenpick-pallon muutamalla markalla.

Vierailija
334/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yhden lapsen yh äiti. En käy töissä vaan kokoaikaisesti hoidan tyttöäni, ei ole päivähoidossa. Käydään aika monta kertaa kesässä jäätelökioskilla pehmiksellä. Enkä ole ikinä hintaa miettinyt tai päivitellyt lapselleni.

Mun vanhemmat ei ikinä käyttäny mua missään huvituksissa. Ei huvipuistoissa, ei missään kivassa paikassa. Omalle lapselle haluan tarjota mukavuuksia ja nimenomaan tingin mieluummin omista jutuistani jotta voin tarjota lapselleni iloa. :) hän on mun rakas ja toi elämääni onnen joten ihan sama jos oon sit ite ihan rähjäroope.

Onha se ihan eri asia syödä kivalla jäätelökioskilla kaunis strösselimösseli jätski auringonpaisteessa ja touhussa, kuin se että ahmia litran pahaa pingviinijätskiä yksin pimeässä mökissä. :D

Miksi syöt jäätelöt pimeässä mökissä. Me syömme kesäisin aurinkoisella terassilla

Vierailija
335/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa jätskiä saa kaupasta murto-osan hinnalla

Vierailija
336/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, inhosin aina lapsena sitä, kun vanhemmat sanoi, että kioskin pallojätskien sijaan haetaan kaupasta tuutit. Ymmärrän kyllä nyt miten paljon kalliimpaa se on ostaa lapsikatraalle irtojäätelöä, mutta näköjään tuon sanominen ärsyttää edelleen, koska kaupan tuutti on ihan eri asia, kuin kunnon pallojäätelö :'D

Onneksi ei kaikille lapsille jäänyt traumoja. Omat lapseni sai valita pienen tötterön tai paketin jätskiä samalla hinnalla kaupasta. Yksi kerran valitsi töttetön ja itkuhan siinä tuli, kun tajusi, että sisarukset sai kukin litran paketin samalla rahalla

Meillä asui kanssa naapurirapussa aivan sairaan pihi perhe. Kun muut lapset osti kiskalta tötteröitä tai kaupan uutuusjätskejä, tämä kitupiikkityttö osti puolen litran maitojäätelön ja söi sitä lusikalla. Kyllä me muut vähän hymyjämme pidäteltiin. No, kukin tulkoon onnelliseksi tavallaan. 

Minä olin lapsena samanlainen. Sain 2mk viikkorahaa. Marksn käytin karkkeihin, markan säästin. Kaverit naureskeli. Mutta lukiossa olin se, kenellä oli aina rahaa ja vanhempana tilillä vielä enemmän. Kaverit tottui lapsena, että vanhemmat maksoi laiken ja aina erikoisinta herkkua. Aikuisena sitä rahaa ei jäänytkään säästöön, vaan luottokortti vinkui, kun piti saada aina kalliimpaa ja naireskella niille, jotka ei tuhlanneet rahojaan turhuuksiin.

Mutta kukin omalla tavallaan saa naureskella toisille

Vierailija
337/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkis kirjoitti:

Tottakai hinnat on kovat kun veroprosentti kohta 50% Pakko se on jollain loisijoiden elämä maksaa. Muistakaa kehitysapu + tulijoiden paapominen, ei se ilmasta ole

:DD voi juma

Vierailija
338/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla Suomessa nyt RAHASTETAAN jädellä.....Huijareita ovat myös Jäde kauppiaat,,samaa kastia kuin Kookari & Kepulaiset....

P.s,,,myyjä7e/H

Vierailija
339/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jäätelö per lapsi lähes 50 mummonmarkkaa!?! Aivan tajuton hinta. Me ei itse saatu lapsena kioskijäätelöitä ikinä, kun ne maksoivat niin paljon. Ja siis paljon tarkoittaa sitä, ettei todellakaan laitettu 10 markkaa yhden lapsen jäätelöön.

Tuohan on siis melkein 150 markkaa kolmen lapsen jätskiannoksista. Järkyttävää!

Järkyttävää, että sinun pitää vielä vuonna 2021 kääntää eurot "mummonmarkoiksi" ja käyttää siihen virheellistä kerrointa! Vuoden 2000 markoiksi muunnettuna 8,2 euroa on 36 markkaa, joka ei lähimainkaan ole lähes 50 markkaa!

Vierailija
340/452 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun lapsena -62 Loviisassa jäätelötötterö maksoi 25 markkaa ja seuraavana vuonna enää 25 penniä.

Oikeansuuntainen muisto. Tosin jos tarkkoja ollaan se jäätelö, joka 1962 maksoi 25 markkaa, maksoi seuraavana vuonna 27 penniä. Varsinkin 1970-luvulla inflaatio laukkasi eli hinnat (ja palkat) nousivat vuosittain enemmän kuin nykyaikana vuosikymmenessä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi