Kaksi palloa jäätelöä kioskilla 8,20€! Meni sitten kolmen lapsen jätskeihin 24,50€. Huhhuh.
Yksi pallo neljä euroa, 20 senttiä tuli pahvikiposta. Vohvelia ei enää hygieniasyistä myyty. Ja se yksi pallo ei todellakaan ollut mikään nyrkin kokoinen, vaan sellainen ison lihapullan kokoinen pallo.
Aikamoista. Ja joo, Helsingin keskustassa. Jätin ostamatta itselleni.
Kommentit (452)
Kai sitä pitää olla kiitollinen, että on sen verran tehnyt töitä elämänsä eteen että on varaa ostaa itselle ja lapsille jätskipallot jos huvittaa 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2884848/nyt-kylla-meni-helsingin-jaatel…
Neljä vuotta sitten pallo maksoi 3 euroa ja hirveä huuto siitä. Nyt 4 euroa ja hirveä huuto. Vaikka hinta olisi 12 euroa pallo, tulee hirveä huuto MUTTA JOKA VUOSI KAIKKI KUITENKIN OSTAVAT SITÄ JÄÄTELÖÄ :D
Meidän perheessä jätskit ostetaan kaupasta, useimmiten vähintään litran paketeissa. Toisinaan voidaan sortua kaupan tuutteihin tai puikkoihin, mutta vain jos kyse on jostain erityisestä päivästä tai niitä saa hyvästä tarjouksesta. Ja meillä toimitaan näin siksi, että halutaan opettaa lapset järkevään rahankäyttöön. Meillä ei todellakaan ole pulaa rahasta (sekä minä että mieheni tienataan yli 5 000 €/kk), mutta jätskikiskat on niin törkeän kalliita ettei me todellakaan haluta opettaa lapsia törsäämään rahaa niihin.
Huh huh, ”sortua kaupan tuutteihin”
Kyllö käy sääliksi teidän lapsia. Järkevää tuollainen ei kyllä ole, että ihan puikkojäätelöä jos on juhlapäivä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytön hinta. Itsellä myös kolme lasta ja vaikka rahaa olisi silloin tällöin tuollaiseen niin periaatteesta en osta. Nykyään kahvilat, huoltoasemat yms on ihan järkyn ylihintaisia käydä koko perheen kesken. Tivolipäivä tai huvipuistopäivä maksaa tältä porukalta jo maltaita.
Sitten ihmetellään kun kotimaanmatkailu ei kiinnosta. Ei vaan ole vara, siinä se.
Me matkustetaan aika paljon kotimaassa, mutta syödään pitkälti omia eväitä. Joskus käydään koko perheen voimin jonkun ison ketjun hampurilaispaikassa, josta ostetaan 1-2 € maksavia hampurilaisia. Juomat ja muut lisukkeet ostetaan joko kaupasta tai otetaan ilmaiseksi vaikka vessan vesihanasta.
Sama.
Kun olin lapsi ysärillä, meillä oli varaa käydä matkoilla myös syömässä usein. Siksi kai tulikin järkytyksenä, oman auton myötä, miten kamalasti ihan luokatonkin mättö tässä maassa maksaa! Joku pakasteesta kaivettu kokonaisuus, joka tungetaan frittikeittimeen kolmeksi minuutiksi maksaa 8€. Lastenateria on yhtä kallis, mutta kaupanpäälle tulee halvin puikkojätski mitä maasta löytyy. Mitään terveellistä tai raikasta ei löydä kohtuuhintaan tienpäällä, se on lähes varmaa. Jos matkustaa maan itäosaan, ongelma vaan korostuu: tarjolla on viittätoista lajia pullaa, vaan ei mitään missä olisi kasviksia satunnaisia kurkkusiivuja lukuunottamatta.
Aina näitä samoja juttuja, " mulla 3 lasta ei ole varaa" jne. Kannattaako miettiä kun niitä lapsia tekee, onko varaa?Sama ulina sitten kun ovat teinejä... Pitäisikö esim huvipuistoihin päästä ilmaiseksi jos on monta lasta? Tällä palstalla ollut aloituksia tällä viikolla kun perheessä kaksi lasta eikä varaa omiin huoneisiin jne. En ymmärrä valitusta eikä riitä myötätunto, kun jokainen voi sen lapsimäärän valita.
Ap älö mene jätskikioskille, mun mielestä tuo ei ole paljon. Hyvin riittää rahat kun ostan kahdelle lapselle yksin. Ei jätskikioski ole mikään jokapäiväinen juttu ei tuo ole paljon edes kolmelle! Voi verrata kahvilassa käyntiin.
"Kaksi palloa jäätelöä kioskilla 8,20€! Meni sitten kolmen lapsen jätskeihin 24,50€."
Tämä on varmasti tekaistu juttu.
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa! Nyt on turha valittaa "köyhyydestä", jos on varaa moiseen törsäilyyn! Eikö aikuinen ihminen osaa katsoa hintoja ennen ostopäätöstä? Ihanko oikeasti joku maksaa yhdestä jäätelötuutista 8,20€? Kolmen lapsen jäätelöt 24,50€? Voi taivas!
Jäätelötuutit olisi voinut hakea kaupasta. Esimerkiksi Ingmannin isot Supertuutit maksoivat K-Citymarketissa 1€/kpl Plussa-kortilla.
Kaveri juuri valitti kun hänellä on 4 lasta ettei ole varaa käydä kesällä missään eikä lapset voi edes harrastaa. Ei kyllä olisi varaa minullakaan, 4 lasta ja 2aikuista esim Lintsille?Tekee jo monta sataa. Mutta en ymmärrä valitusta, lapsimäärään voi edelleen vaikuttaa itse.
Italiassa ja Espanjassa on ihan yleistä.ollut pitkään tehdä 1-2 lasta jotta rahat riittää. Miksi suomalaiset ovat tyhmiä?ei ole lasta varaa auttaa myöhemminkään ja täytyy muuttaa pois kotoa 18 v ja mennä töihin tai amikseen jotta tilaa jää pienemmille. Outoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä vuotta sitten pallo maksoi 3 euroa ja hirveä huuto siitä. Nyt 4 euroa ja hirveä huuto. Vaikka hinta olisi 12 euroa pallo, tulee hirveä huuto MUTTA JOKA VUOSI KAIKKI KUITENKIN OSTAVAT SITÄ JÄÄTELÖÄ :D
Meidän perheessä jätskit ostetaan kaupasta, useimmiten vähintään litran paketeissa. Toisinaan voidaan sortua kaupan tuutteihin tai puikkoihin, mutta vain jos kyse on jostain erityisestä päivästä tai niitä saa hyvästä tarjouksesta. Ja meillä toimitaan näin siksi, että halutaan opettaa lapset järkevään rahankäyttöön. Meillä ei todellakaan ole pulaa rahasta (sekä minä että mieheni tienataan yli 5 000 €/kk), mutta jätskikiskat on niin törkeän kalliita ettei me todellakaan haluta opettaa lapsia törsäämään rahaa niihin.
Huh huh, ”sortua kaupan tuutteihin”
Kyllö käy sääliksi teidän lapsia. Järkevää tuollainen ei kyllä ole, että ihan puikkojäätelöä jos on juhlapäivä..
Säästä säälisi siihen kun näet, millaisia kakkuja ja muita herkkuja me leivotaan esim. lasten synttäreiksi. Ja ne tosiaan leivotaan itse, niin että lapset on mukana auttamassa taitojensa mukaan. Lapset saa herkkunsa, me saadaan viettää yhteistä laatuaikaa, ja samalla lapset oppii leipomaan ja käyttämään rahaa fiksusti.
Vaikka meillä on tähän mennessä riittänyt rahaa hyvin säästöön asti, tulevasta ei koskaan tiedä, etenkään siitä millaisiin tilanteisiin lapset päätyy aikanaan. Lapset pärjää elämässä paljon todennäköisemmin, kun säästäväinen elämäntapa on opittu pienestä asti.
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä samoja juttuja, " mulla 3 lasta ei ole varaa" jne. Kannattaako miettiä kun niitä lapsia tekee, onko varaa?Sama ulina sitten kun ovat teinejä... Pitäisikö esim huvipuistoihin päästä ilmaiseksi jos on monta lasta? Tällä palstalla ollut aloituksia tällä viikolla kun perheessä kaksi lasta eikä varaa omiin huoneisiin jne. En ymmärrä valitusta eikä riitä myötätunto, kun jokainen voi sen lapsimäärän valita.
Ap älö mene jätskikioskille, mun mielestä tuo ei ole paljon. Hyvin riittää rahat kun ostan kahdelle lapselle yksin. Ei jätskikioski ole mikään jokapäiväinen juttu ei tuo ole paljon edes kolmelle! Voi verrata kahvilassa käyntiin.
Oletko tyhmä vaiko vain helpon elämän elänyt?
Elämässä voi sattua kaikenlaista, myös heille, jotka ovat tehneet kaiken ns. oikein. Puoliso voi jättää; hän tai sinä voitte sairastua tai vammautua ja menettää työkykynne; joku voi tehdä teitä kohtaan rikoksen tai joudutte onnettomuuteen ym.ym.ym. Noin niinkuin esimerkiksi.
Lisäksi pelkkä lapsiluku ei aina kerro todellisista kustannuksista. Lapsellekin voi sattua ja tapahtua monenlaista, vielä kouluikäisenäkin, jonka toimesta hän voi tarvita kalliita apuvälineitä/lääkkeitä/mitä tahansa tukea ja apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä vaiko vain helpon elämän elänyt?
Elämässä voi sattua kaikenlaista, myös heille, jotka ovat tehneet kaiken ns. oikein. Puoliso voi jättää; hän tai sinä voitte sairastua tai vammautua ja menettää työkykynne; joku voi tehdä teitä kohtaan rikoksen tai joudutte onnettomuuteen ym.ym.ym. Noin niinkuin esimerkiksi.
Lisäksi pelkkä lapsiluku ei aina kerro todellisista kustannuksista. Lapsellekin voi sattua ja tapahtua monenlaista, vielä kouluikäisenäkin, jonka toimesta hän voi tarvita kalliita apuvälineitä/lääkkeitä/mitä tahansa tukea ja apua.
Olen kahden lapsen yh ja lasten lukumäärä on mietitty niin että pärjään heidän kanssaan kaksin. Niin kannattaa aina tehdä, kuten sanoitkin, toiselle vanhemmalle voi sattua jotakin. En ikimaailmassa haluaisi 3 tai 4 lastaa, olisi todella turvaton olo. Siksi en näitä nillittäjiä tajua. Kannattaa miettiä asiat loppuun asti ennenkuin tekee....
Jokainen varmaan tajuaa että esim 3 pienen lapsen kanssa joutuu hankkimaan ison auton ( jos siihen on varaa),ison asunnon ( vuokra asuntoja ei ole paljon joissa olisi enemmän kuin 4 huonetta ja 5 henkeä tarvitsee 5 huonetta eli 4 makkaria), kaikki leffakäynneistä alkaen tulee maksamaan vähintään 100 e kerta jne..
Minä olen elänyt lapsuudessa suurperheessä juuri niin ettei ollut varaa mihinkään. Ja ei emme ole läheisiä sisarusten kanssa kun sisarus oli lähinnä se kilpailija lapsena. Autokoulu oli hyvä esimerkki...vieläkin olen katkera kuk se veljelle maksettiin muttei minulle.
Eri asia on jos on todella hyvätuloinen, kuten ystäväni, 5 lapsen äiti, miehellä kk palkka noin 12 000 e ja bonukset päälle ( ei Suomessa). Mutta Suomen keskiverto mamma joka asuu kaupungin vuokra asunnossa joutuu tyytymään vähän toisenlaiseen elämään.
Ketjuun kirjoittanut joka kehui tienaavsnsa miehensä kanssa yht 10 000 e kuuluu varmasti vähemmistöön, ei kaikki ole Yli- Viikareita.
Meillä on pakastimessa yleensä hyvä valokoima :mansikka tuutteja, suklaa, toffee, vanilja ja paketissa rommirusina, pähkinä ja vanilja. Cafe Ursulasta voi ostaa herkullista Möwenbik jäätelöä ja saa istua merta katselemassa Kaivopuistossa. Ja Turkissa on kaikkea kivaa lapsille tarkoitetussa hotellissa, siellä tykätään lapsista ja suomalaisista. Finnairilla matka kestää vain vajaa 4 tuntia. Ruoka on todella hyvää Turikssa. Hinta riippuu sesongista ja hotellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja miten surkeaa. Ihan juhlan kunniaksi jätskipuikko. En edes tienaa paljon, mutta ei ole koskaan tarvinnut pihistellä parin euron jäätelön takia. Tosin mulla onkin vain yksi lapsi joka taatusti saa juhlapäivinä ihan jotain muuta kuin aneemisen jäätelötuutin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pakastimessa yleensä hyvä valokoima :mansikka tuutteja, suklaa, toffee, vanilja ja paketissa rommirusina, pähkinä ja vanilja. Cafe Ursulasta voi ostaa herkullista Möwenbik jäätelöä ja saa istua merta katselemassa Kaivopuistossa. Ja Turkissa on kaikkea kivaa lapsille tarkoitetussa hotellissa, siellä tykätään lapsista ja suomalaisista. Finnairilla matka kestää vain vajaa 4 tuntia. Ruoka on todella hyvää Turikssa. Hinta riippuu sesongista ja hotellista.
Oikein Möwenbik 🤣
Vierailija kirjoitti:
Siis jäätelö per lapsi lähes 50 mummonmarkkaa!?! Aivan tajuton hinta. Me ei itse saatu lapsena kioskijäätelöitä ikinä, kun ne maksoivat niin paljon. Ja siis paljon tarkoittaa sitä, ettei todellakaan laitettu 10 markkaa yhden lapsen jäätelöön.
Tuohan on siis melkein 150 markkaa kolmen lapsen jätskiannoksista. Järkyttävää!
Muista kun torin kojusta ostettiin, ni se jäätelö oli 6mk pallo ja kympillä sai kaks.
Täällä on ihmisiä, jotka tienaa 3000e, 5000e tai 10 000e kuukaudessa.
Sen vuoksi jätski maksaa niin paljon.
Jos kaikki tienaisivat 1500e/kk, olisi jätski paljon halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki vitonen: Helsingin jäätelötehtaalta voi tilata 5 litran jäätelöpakkauksia kotiin. Hintaa viidelle litralle vaivaiset 40 euroa. Luonnollisesti pakkaus pitää itse hakea myyntipisteestä, ei kotiin toimitusta. Eipä ole tullut tilattua.
Vaivaiset 40 e????
Oliko tää siis vitsi`?
En kuuna päivänä maksaisi jäätelölitrasta 8 euroo.
Osta hyvä ihminen kaupan altaasta halvemmalla!
En halua tuomita,mutta kannattiko? Litran paketti kaupasta ostettuna 1-3 euroa. Sais tuolla hinnalla monta litran jäätelöpakettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos säästät 2 euroa jäätelössä, olet heti rahastomiljonääri. Mistä saa osakkeita tuohon hintaan? Linkitä ihmeessä.
Jos ostat 3 jätskiä päivittäin, niin siitä tulee 25 vuodessä pitkä penni... Näinhän lehtien säästämisjutut mieluusti kirjoitetaan.
Todellisuudessa moni meistä käy jätskikiskalla 1-2 kertaa kesässä, jolloin hinta on aikalailla merkityksetön seikka jos tulee fiilis jätskin perään.
Joka ketjuun tulee joku varakas horisemaan, että köyhillä on rahat loppu kun eivät osaa säästää ja ostavat kaikkea turhaa.
Mun päiväbudjetti tässä kuussa on ollut 5 euroa. Eipä siitä paljon säästöön jää.
Jos kuukaudessa jää käyttörahaa 150€ niin jossakin on isosti vikaa. Jo toimeentulotuen käyttörahaminimi on aikuiselle 500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihmisiä, jotka tienaa 3000e, 5000e tai 10 000e kuukaudessa.
Sen vuoksi jätski maksaa niin paljon.Jos kaikki tienaisivat 1500e/kk, olisi jätski paljon halvempaa.
Meitä on monia jotka ei saa edes tuota 1500 e/kk, itsellä pienet tulot ,käyn töissä mutta ulosotto ottaa,plus verot,työeläke maksut yms,sit vuokra,vesi, sähkö, ruoka,käteen jäävä osuus 200...
Tulot 1075 e/kk....