Vain Elämää 2021 Official
Keskustelua Vain Elämää -21 ohjelmasta. Ketä odotat esiintyjiksi? Minkälaista ohjelmistoa?
Kommentit (1367)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan ajatellut, että vaiettu rakkaus olisi joko seksuaalivähemmistökannanotto. Olen luullut sen kertovan pettämisestä/salasuhteesta.
Sama täällä
Ja kun vieläpä ilmestyi samaan aikaan, kun Suvilla oli ollut jonkin aikaa salasuhde perheellisen ja vanhemman bändikaverinsa kanssa
Tässä kun katselee naisten meikkejä(etenkin Abreu) ja kampauksia,niin jää miettimään, että miksi naiset eivät kelpaa omina itsenään niin kuin miehet?7
Anssi ja Pyhimys ei ole sanoneet vielä sanaakaan.
Joo olikohan jälkikäteen keksitty? Ihan jo musiikkivideosta lähtien selvää on, että tarina kertoo salasuhteesta. Jännää että käännetään nyt jotenkin ylevämmäksi kannanotoksi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan ajatellut, että vaiettu rakkaus olisi joko seksuaalivähemmistökannanotto. Olen luullut sen kertovan pettämisestä/salasuhteesta.
Tulee katsojalle tosi kiusaantunut fiilis tosta Chisun ulinasta.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan kuuntelijan korvissa miten sen haluaa tulkita. Toisille se on pettäminen ja toisille se on jotain muuta. Laulut saa jokainen tulkita miten haluaa ne omalla kohdalla kuulla ja tarkoittavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abreu valitsi Suvin kauneimman biisin. Mikähän raiskaus sieltä on luvassa
Raiskaus-sanan käyttö ei vaan ole mielestäni sopivaa tämmöisessä asiayhteydessä.
Olettaisin, että voisi myös muilla tavoinkin ilmaista sen ettei pidä jostakin?
Semmonen kielipoliisi sieltä sitten tupsahti keskuuteemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä
Ja kun vieläpä ilmestyi samaan aikaan, kun Suvilla oli ollut jonkin aikaa salasuhde perheellisen ja vanhemman bändikaverinsa kanssa
Oho, enpäs ollutkaan tästä kuullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abreu valitsi Suvin kauneimman biisin. Mikähän raiskaus sieltä on luvassa
Raiskaus-sanan käyttö ei vaan ole mielestäni sopivaa tämmöisessä asiayhteydessä.
Sana raiskata ei tarkoita aina seksuaaliväkivaltaa. Kielitoimiston sanakirjasta toinen määritelmä:
Raiskaus
2. turmella, pilata, vahingoittaa, tuhota, tärvellä
On siis varsin sopivaa käyttää raiskata sanaa, jos ajattelee jonkun pilanneen tai turmelleen biisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä
Ahaa! Olisikohan siis vain "ajan hengen" mukaisesti käännetty vähemmistöhenkiseksi. Alkuperäinen merkitys ollut ehkä juurikin se salasuhde.
Mitä ihmettä Chisu. Aivan kamalaa
Vierailija kirjoitti:
Tässä kun katselee naisten meikkejä(etenkin Abreu) ja kampauksia,niin jää miettimään, että miksi naiset eivät kelpaa omina itsenään niin kuin miehet?7
Täsmälleen samaa mietin. Suvista stailattu joku Fridakahlo ja Abreusta flamenco tanssija. Olisivat vaan sellaisia kuin ovat. Niinkuin miehetkin.
No niin. Ja Chisulta vietiin housut/hame jalasta. Tietysti.
En välitä tästä chisun versiosta
Miksi nää ei laula, nyt menee ihan teatteriksi.
Taas yksi hyvä kappale pilattiin.
Itkeekö Suvi sen vuoksi että biisi oli aivan sontaa