Turussa kuollut 5 nuorta miestä myrkytykseen
Poliisin tiedote: Useiden nuorten henkilöiden kuolemat lyhyellä aikavälillä antavat aihetta epäillä, että Turun seudulla leviää nyt nuorten keskuudessa poikkeuksellisen vaarallista lääke- tai huumausainetta
Kommentit (605)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä kohtuullista että lääketeollisuus osallistuisi näiden sekakäyttö-ongelmien ehkäisyn kustannuksiin. Nyt taitavat vain kääriä fyrkat ja ongelmista viis.
Ja juttu alkoholin ja tupakan kanssa. Voitot kelpaa hyvin, mutta haittojen maksuun ei osallistuta. Huumevalistusta kyllä tuetaan.
Käyttäjä osallistuu itse täysissä määrin veroja näistä maksaessaan. Maksavat vielä sinunkin terveydenhoitokustannuksiasi. Ei ole tämä mielipide asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä kohtuullista että lääketeollisuus osallistuisi näiden sekakäyttö-ongelmien ehkäisyn kustannuksiin. Nyt taitavat vain kääriä fyrkat ja ongelmista viis.
Ja juttu alkoholin ja tupakan kanssa. Voitot kelpaa hyvin, mutta haittojen maksuun ei osallistuta. Huumevalistusta kyllä tuetaan.
Käyttäjä osallistuu itse täysissä määrin veroja näistä maksaessaan. Maksavat vielä sinunkin terveydenhoitokustannuksiasi. Ei ole tämä mielipide asia.
Alkoholin verotus ei riitä lähellekään kattamaan alkoholin aiheuttamia haittakustannuksia. Veronmaksajat maksavat enimmän osan alkoholihaitoista, ei sen käyttäjät. Ja veronmaksajat maksavat myös suurimman osan juoppojen alkoholistakin sosiaalitukien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Paha olo tulee niistä aineista.
Tämä. Ja piireissä, joissa käytetään, ei yleensä lopulta olla erityisen rentoja ja lojaaleja. Naisen asemakin on mitä on, ei ole herkkua kyllä kenelläkään. Enkä nyt puhu mistään mopojengeistä.
Käyttäjä ahdistuu jo ihan niistä aineista, koska kemiallista hyvän olon huippua seuraa aina lasku. Kemiallisen epätasapaino ja epävakaa seura huolehtivat kyllä siitä, että elämä ahdistaa, ja sitä on tietysti helpointa sietää taas aineiden avulla. Aito, selvä oleminen ja luonnolliset tunteet alkavat pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin verotus ei riitä lähellekään kattamaan alkoholin aiheuttamia haittakustannuksia. Veronmaksajat maksavat enimmän osan alkoholihaitoista, ei sen käyttäjät. Ja veronmaksajat maksavat myös suurimman osan juoppojen alkoholistakin sosiaalitukien muodossa.
Ainoa hyötyjä koko touhusta on vain alkoholihuumeen valmistajat ja kauppiaat, häviäjiä on yhteiskunta ja veronmaksajat.
Hienoa että päästiin viidestä narkista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä alkoholiveron tuotto haittojen maksuun:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoho…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha olo tulee niistä aineista.
Tämä. Ja piireissä, joissa käytetään, ei yleensä lopulta olla erityisen rentoja ja lojaaleja. Naisen asemakin on mitä on, ei ole herkkua kyllä kenelläkään. Enkä nyt puhu mistään mopojengeistä.
Käyttäjä ahdistuu jo ihan niistä aineista, koska kemiallista hyvän olon huippua seuraa aina lasku.
Kannabista tuo ei koske. Mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, mutta on vähemmän haitallista kuin alkoholi solumyrkkynä on. Ei ole mitään "laskuja". Sähkölasku on ainoa, jos itselleen kasvattaa kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että päästiin viidestä narkista eroon.
Mahtoikohan heidänkin isänsä ollut väkivaltainen känniriehuja kuten Irti Huumeista ry:n perustajakin oli? Ei ihme, että pojalleen tuli mielenterveys- ja päihdeongelmia.
Ihme nistien puolustelijoita. Kukaan ei sitä porukkaa jää kaipaamaan.
Hyvä. Oikeasta päästä lähtee. Saadaan vähän narkkivarkaita vähemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa harvoin saa lääkäriltäkään tarvittavia lääkkeitä, jos niissä on kolmio kyljessä. Ulkomailta on haettava. Isoon leikkaukseen valmistautuessani hankin ensiksi (ulkomailta lääkäriltä) riittävät kipulääkkeet kotiin, koska tiesin ettei sairaalasta saa mukaan kuin senverran että pääset kotisohvalle asti.
Tämä on kyllä valitettavasti täysin totta. En olisi selvinnyt polvileikkauksesta ilman äidiltä saamiani ylimääräisiä kipulääkkeitä.
Mulla ei vaan riitä sympatiat huumeidenkäyttäjille. Kaikki tietävät miten yhdestäkin kokeilusta voi jäädä koukkuun ja se on menoa sitten. Itse ovat päättäneet elämänsä pilata, sitä minun on vaikea surkutella. Olen pahoillani perheiden ja läheisten puolesta, he ovat joutuneet tahtomattaan kärsimään toisen ihmisen valinnoista.
Järkyttävää kuinka moni tuntuu nauttivan siitä, että joku on kuollut huumeisiin. Miettikääpä tosissaan tekeekö toisen kuoleman toivominen ja siitä nauttiminen teistä paremman ihmisen kuin siitä huumeiden käyttäjästä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vaan riitä sympatiat huumeidenkäyttäjille. Kaikki tietävät miten yhdestäkin kokeilusta voi jäädä koukkuun ja se on menoa sitten. Itse ovat päättäneet elämänsä pilata, sitä minun on vaikea surkutella. Olen pahoillani perheiden ja läheisten puolesta, he ovat joutuneet tahtomattaan kärsimään toisen ihmisen valinnoista.
Koko elämä on täynnä riskejä ja lähes kaikkeen voi kuolla, kuinka paljon tässä maailmassa on esim. alkoholiin, tupakkaan tai ylipainoon liittyviin sairauksiin kuolleita? Mitenkäs ihmiset, jotka kuolevat esim. ratsastus tai moottoripyöräonnettomuuksissa? Riskinhän hekin ovat ottaneet.
En kyllä oikein ymmärrä, että mikä logiikka on sekoittaa huumeisiin jotain mahdollisesti tappavaa kemikaalia, vaikka nyt sitä fentanyyliä. Eikö siinä sahata ikään kuin omaa oksaa, kun omaa kohderyhmää lähdetään lahtaamaan?
Eivät taida olla kovin välkkyjä nämä bisnesmiehet.
Sitä paitsi Turussa jengi on kyllä tiennyt näistä fentanyylicocktaileista jo yli vuoden, mutta mediassa puhutaan nyt.
Miksi ihminen ajaisi "huumeissa" yhtään sen enempää kuin kännissäkään?