Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turussa kuollut 5 nuorta miestä myrkytykseen

Vierailija
29.04.2021 |

Poliisin tiedote: Useiden nuorten henkilöiden kuolemat lyhyellä aikavälillä antavat aihetta epäillä, että Turun seudulla leviää nyt nuorten keskuudessa poikkeuksellisen vaarallista lääke- tai huumausainetta

Kommentit (605)

Vierailija
281/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeita ei missään nimessä pitäisi laillistaa. Tässä on syy:

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/5195125/Huumeidenkaytto+liikenteessa+…

Puolet rattijuopoista on huumekuskeja.

Suomalaisista 8 % on käyttänyt huumeita viimeisen vuoden aikana. 88 % on käyttänyt alkoholia viimeisen vuoden aikana. Tuo kahdeksan prosentin pieni porukka ajelee päihtyneenä yhtä paljon kuin koko muu väestö yhteensä. Selvästi huumeet jostain syystä altistavat tällaiselle käytökselle alkoholia enemmän. Huumeita ei tulisi laillistaa, vaan on pyrittävä suojelemaan huumeita käyttämättömiä näiden huumeidenkäyttäjien päähänpistoilta. Jos huumeidenkäyttö olisi yhtä yleistä kuin alkoholinkäyttö, olisi rattijuoppoja yli kymmenenkertainen määrä. Se on sääli, että huumeiden laittomuus ajaa ihmisiä ostamaan myrkkyä katukaupasta, mutta se on kuitenkin omissa käsissä. Mielummin itse valittuja huumekuolemia kuin yhtäkään turhaa sivullisen kuolemaa tai vammautumista päihtyneenä ajamisen seurauksena.

Hienosti on huumeiden kieltäminen lopettanut huumekuskit kokonaan.

Jos huumeet eivät olisi laittomia, olisi huumekuskejakin luonnollisesti liikkeellä enemmän. Laittomuus on kuitenkin jonkinlainen pelote, ja keskivertokuuliainen kansalainen pysyy laittomuuksista erillään, vaikkei laki niin kaikkia kiinnostakaan.

Miksi ihminen ajaisi "huumeissa" yhtään sen enempää kuin kännissäkään?

Vierailija
282/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kohtuullista että lääketeollisuus osallistuisi näiden sekakäyttö-ongelmien ehkäisyn kustannuksiin. Nyt taitavat vain kääriä fyrkat ja ongelmista viis.

Ja juttu alkoholin ja tupakan kanssa. Voitot kelpaa hyvin, mutta haittojen maksuun ei osallistuta. Huumevalistusta kyllä tuetaan.

Käyttäjä osallistuu itse täysissä määrin veroja näistä maksaessaan. Maksavat vielä sinunkin terveydenhoitokustannuksiasi. Ei ole tämä mielipide asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kohtuullista että lääketeollisuus osallistuisi näiden sekakäyttö-ongelmien ehkäisyn kustannuksiin. Nyt taitavat vain kääriä fyrkat ja ongelmista viis.

Ja juttu alkoholin ja tupakan kanssa. Voitot kelpaa hyvin, mutta haittojen maksuun ei osallistuta. Huumevalistusta kyllä tuetaan.

Käyttäjä osallistuu itse täysissä määrin veroja näistä maksaessaan. Maksavat vielä sinunkin terveydenhoitokustannuksiasi. Ei ole tämä mielipide asia.

Alkoholin verotus ei riitä lähellekään kattamaan alkoholin aiheuttamia haittakustannuksia. Veronmaksajat maksavat enimmän osan alkoholihaitoista, ei sen käyttäjät. Ja veronmaksajat maksavat myös suurimman osan juoppojen alkoholistakin sosiaalitukien muodossa.

Vierailija
284/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha olo tulee niistä aineista.

Tämä. Ja piireissä, joissa käytetään, ei yleensä lopulta olla erityisen rentoja ja lojaaleja. Naisen asemakin on mitä on, ei ole herkkua kyllä kenelläkään. Enkä nyt puhu mistään mopojengeistä.

Käyttäjä ahdistuu jo ihan niistä aineista, koska kemiallista hyvän olon huippua seuraa aina lasku. Kemiallisen epätasapaino ja epävakaa seura huolehtivat kyllä siitä, että elämä ahdistaa, ja sitä on tietysti helpointa sietää taas aineiden avulla. Aito, selvä oleminen ja luonnolliset tunteet alkavat pelottaa.

Vierailija
285/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin verotus ei riitä lähellekään kattamaan alkoholin aiheuttamia haittakustannuksia. Veronmaksajat maksavat enimmän osan alkoholihaitoista, ei sen käyttäjät. Ja veronmaksajat maksavat myös suurimman osan juoppojen alkoholistakin sosiaalitukien muodossa.

Ainoa hyötyjä koko touhusta on vain alkoholihuumeen valmistajat ja kauppiaat, häviäjiä on yhteiskunta ja veronmaksajat.

Vierailija
286/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että päästiin viidestä narkista eroon.

Vierailija
287/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä alkoholiveron tuotto haittojen maksuun:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoho…

Vierailija
288/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha olo tulee niistä aineista.

Tämä. Ja piireissä, joissa käytetään, ei yleensä lopulta olla erityisen rentoja ja lojaaleja. Naisen asemakin on mitä on, ei ole herkkua kyllä kenelläkään. Enkä nyt puhu mistään mopojengeistä.

Käyttäjä ahdistuu jo ihan niistä aineista, koska kemiallista hyvän olon huippua seuraa aina lasku.

Kannabista tuo ei koske. Mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, mutta on vähemmän haitallista kuin alkoholi solumyrkkynä on. Ei ole mitään "laskuja". Sähkölasku on ainoa, jos itselleen kasvattaa kannabista.

Vierailija
289/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin niitä nistejä syntyy: https://www.is.fi/perhe/art-2000007944564.html

Vierailija
290/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että päästiin viidestä narkista eroon.

Mahtoikohan heidänkin isänsä ollut väkivaltainen känniriehuja kuten Irti Huumeista ry:n perustajakin oli? Ei ihme, että pojalleen tuli mielenterveys- ja päihdeongelmia.

291/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nistien puolustelijoita. Kukaan ei sitä porukkaa jää kaipaamaan.

Vierailija
292/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Oikeasta päästä lähtee. Saadaan vähän narkkivarkaita vähemmäksi.

Vierailija
293/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa harvoin saa lääkäriltäkään tarvittavia lääkkeitä, jos niissä on kolmio kyljessä. Ulkomailta on haettava. Isoon leikkaukseen valmistautuessani hankin ensiksi (ulkomailta lääkäriltä) riittävät kipulääkkeet kotiin, koska tiesin ettei sairaalasta saa mukaan kuin senverran että pääset kotisohvalle asti.

Tämä on kyllä valitettavasti täysin totta. En olisi selvinnyt polvileikkauksesta ilman äidiltä saamiani ylimääräisiä kipulääkkeitä.

Vierailija
294/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä kehiin!

Vierailija
295/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi harmi"

Vierailija
296/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaan riitä sympatiat huumeidenkäyttäjille. Kaikki tietävät miten yhdestäkin kokeilusta voi jäädä koukkuun ja se on menoa sitten. Itse ovat päättäneet elämänsä pilata, sitä minun on vaikea surkutella. Olen pahoillani perheiden ja läheisten puolesta, he ovat joutuneet tahtomattaan kärsimään toisen ihmisen valinnoista.

Vierailija
297/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää kuinka moni tuntuu nauttivan siitä, että joku on kuollut huumeisiin. Miettikääpä tosissaan tekeekö toisen kuoleman toivominen ja siitä nauttiminen teistä paremman ihmisen kuin siitä huumeiden käyttäjästä? 

Vierailija
298/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei vaan riitä sympatiat huumeidenkäyttäjille. Kaikki tietävät miten yhdestäkin kokeilusta voi jäädä koukkuun ja se on menoa sitten. Itse ovat päättäneet elämänsä pilata, sitä minun on vaikea surkutella. Olen pahoillani perheiden ja läheisten puolesta, he ovat joutuneet tahtomattaan kärsimään toisen ihmisen valinnoista.

Koko elämä on täynnä riskejä ja lähes kaikkeen voi kuolla, kuinka paljon tässä maailmassa on esim. alkoholiin, tupakkaan tai ylipainoon liittyviin sairauksiin kuolleita? Mitenkäs ihmiset, jotka kuolevat esim. ratsastus tai moottoripyöräonnettomuuksissa? Riskinhän hekin ovat ottaneet.

Vierailija
299/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein ymmärrä, että mikä logiikka on sekoittaa huumeisiin jotain mahdollisesti tappavaa kemikaalia, vaikka nyt sitä fentanyyliä. Eikö siinä sahata ikään kuin omaa oksaa, kun omaa kohderyhmää lähdetään lahtaamaan?

Eivät taida olla kovin välkkyjä nämä bisnesmiehet.

Vierailija
300/605 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi Turussa jengi on kyllä tiennyt näistä fentanyylicocktaileista jo yli vuoden, mutta mediassa puhutaan nyt.