Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veivätkö vanhempanne tai joku muu sukulainen teitä lapsena ulkomaille?

Vierailija
29.04.2021 |

Me matkattiin (peräti) Ruotsiin laivalla sukuloimaan kahdesti 70 luvulla. Äidin, isän ja sisareni kanssa. Me lapset oltiin ihan innoissaan näistä reissuista.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissattiin etenkin Neuvostoliitossa. Muuten taisi jäädä Ruotsin reissuun ja Rhodokseen.

Vierailija
2/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa pysyteltiin. En ole vieläkään ollut lentokoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä kävi muutamalla ulkomaan matkalla, kun me oltiin teinejä. Meiltä ei ikinä kertaakaan edes kysytty, oltaisiinko me haluttu lähteä mukaan. Jäätiin siis keskenämme kotiin viikoksi.

Vierailija
4/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ja Italiassa tuli käytyä, ei muualla.

Vierailija
5/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhemmat vienyt. Harrastuksen kautta pääsin käymään Kööpenhaminassa.

Vierailija
6/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta sponsoroivat kyllä reissut lukioikäisenä.

En itsekkään aio reissata ulkomailla lasten kanssa, kun ovat pieniä.

Vierailija
7/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo käytiin vanhempien kanssa, joka kesä kaksi viikkoa Kreikassa vuodesta 1982.

Vierailija
8/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä käyty 70 luvulla ulkomailla mutta ei käynyt oikein muutkaan tutut perheet. Yksi tyttö samalta luokalta kävi kerran äitinsä kanssa Espanjassa lomalla ja kaikki muut kyseltiin ihmeissään millaista siellä oli ollut?😃

Vierailija
9/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et?

Vierailija
10/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin vuosina 81-89 joka joulu jossain etelässä. Olen äidilleni todella kiitollinen niistä matkoista.

Vierailija
11/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ja Tallinnassa käytiin risteilyllä sekä kerran Kyproksella. Täti ja serkku veivät Turkkiin rippilahjaksi. Kivoja reissuja olivat. Suomesta vuokrattiin usein teininä mökki kesälomalla.

Vierailija
12/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käyty syinä oli, että isä saa työssä matkustaa, ei osaa kieliä ja emme osaa käyttäytyä. Sen verran lapsena käytiin ulkomailla, että rasvareissulla Ruotsin puolella, kuten muutkin pohjoissuomalaiset ja ja päiväseltään Norjassa, kun olimme Lapissa. Tosin sukulaisten ulkomaanmatkoja ihasteltiin, vaikka ne suuntautuivat pelkkiin lomarysiin. Nyt kun olen käynyt yli 20:ssa maassa, vieläkin isäni on sitä mieltä, ettei ulkomailla kannata käydä, minun. Rahat voi vaikka säästää.

Vierailija
13/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et?

Koska itseäni eikä miestäni kiinnosta. Olen nuorempana reissannut riittävästi. Suomesta kyllä löytyy paljon kohteita missä haluaisin käydä ja missä voidaan lasten kanssa reissailla. Lapselle tärkeintä on yhdessä olo tapahtui se missä tahansa.

Vierailija
14/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me  matkustimme lähinnä noin 70 km etäisyydellä lapsuudenkodistani (70 km päässä olivat etäisimpänä asuvat sukulaiset). Helsinkiin oli etäisyyttä noin 150 km ja kävimme siellä kerran.

Emme olleet ikinä yötä poissa kotoa. (Vanhemmillani oli maatila ja tuotantoeläimiä, mutta ei se ollut koko syy.)

Lapsuuteni elin 80-luvulla. Seuraavalla vuosikymmenellä olin ysiluokalla ja teimme luokkaretken Tukholmaan. Se oli ensimmäinen ulkomaan matkani. Täysi-ikäiseksi tultuani olen matkustanut senkin edestä, mitä lapsuudessani ei matkustettu.

Vierailija
15/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyllä oltiin joka vuosi vähintään kerran. Monesti extempore-lähtöjä eli päivällä jompi kumpi vanhemmista mietti että pitäiskö lähteö laivalle ja illalla matkattiin kohti Turkua. (Nuo nyt ei ulkomaanreissuja ollut)

Maissa ei käyty koskaan. Tai kerran käytiin Tukholmassa sukuloimassa mutta olin varmaan 5-vuotias silloin.

Ahvenanmaalla oltiin viikko kun olin noin 12-vuotias.

Kanarialla käytiin kolmesti. Mallorcalla 2 kertaa. Teneriffalla kerran ja Turkissa kerran. 1-2 viikon reissuja oli ja olin 7-18-vuotias kun reissattiin.

Kotimaassa matkailtiin myös.

Vanhemmat duunareita. Äiti kotiäiti.

Rahaa ei hirveästi ollut mutta noihin reissuihin säästivät. Oltiin 5 henkinen perhe. (Olen syntynyt vuonna -82)

Omiani (4 lasta) olen vienyt myös risteilylle ja kerran ollaan käyty Kanarialla ja kerran Turkissa.

Reissattaisiin enemmänkin jos olisi rahaa.

Kotimaassa ollaan kyllä matkattu.

Vierailija
16/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikeena vain katselin sukulaisten postikortteja seiskyt luvulla. Nyt on reissattu ja asuttu 20v. ULKOMAILLA:))

Vierailija
17/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa käytiin sukuloimassa + kerran vuodessa Neuvostoliiton tai Etelä-Euroopan lomakohteissa. Ihan hassulta tuntuu nyt ajatella, että ollaan oltu rantalomalla Krimillä

Vierailija
18/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa kyläilemässä, yleensä lähitienoilla, luokkaretkillä pääsi kauemmas, mutta aina ei liiennyt siihen rahaa. 

Vierailija
19/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vaan autolomilla käytiin, isä ja äiti reissas ulkomailla prätkällä.

Vierailija
20/39 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku-Tukholma-risteilyillä käytiin 2-3 kertaa vuodessa. Kerran Gran Canarialla ja kerran Las Palmasissa. Tallinnassakin kerran. Muuten ei oikein missään, muistaakseni kerran Puuhamaassa.