Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille omat huoneet mutta mihin me vanhemmat?

Vierailija
07.08.2008 |

Meillä kolmio ja makuuhuoneita kaksi.

Lapset saavat omat huoneet mutta mikä olisi paras ratkaisu vanhemmille?

Olohuoneeseen varmaan mutta emme haluasi sänkyä sinne.

Mikä olisi paras vuodesohva vai patjatko aina iltaisin lattialle??!

Sohva tietty kiva mutta onko mikään malli tarkoitettu joka öiseen nukkumiseen?

Miten teillä muilla?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena on oikeuksia joista lapsena voi vain haaveila ja niin sen pitääkin olla. Nykyään kaikki on ihan väärin päin. Lapset määrää perheissä ja vanhemmat pakenee sinne vuodesohvan nurkkaan.

että lapsilla olisi omat huoneet ja me vanhemmat jossain olkkarin nurkassa! :O Jos makuuhuoneita on vähemmän, lapset sullotaan toistensa seuraksi ja vanhemmille oma makuuhuone. Jos lapsissa vielä alle kouluikäisiä, voisivat nukkua vanhempien makkarissa.

Mä voin ihan rehellisesti sanoa, että meidän perhe ei ole demokratia. Me vanhemmat ollaan aikuisia, aikuiset tarvitsevat jo oman tilansa aivan eri tavalla kuin lapset, koska meidän vastuulla on perheen hyvinvointi ja sen olennaisena osana esim. meidän parisuhteemme. Miten käy vanhempien intiimin kanssakäymisen, jos perheen teinitkin voi lampsia hakemaan iltapalaa kesken kaiken tms?! Lapset taas ovat lapsia, ja heille tekee vaan hyvää oppia joustamaan ja tekemään vallitsevista olosuhteista parhaat mahdolliset. He voivat sitten aikuisina nukkua ihan sellaisissa järjestelyissä kuin tahtovat.

Vierailija
22/40 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäiset lapset ap:lla on? Me ostimme juuri kolmion, johon laitoimme lapset samaan. Tähän asti toinen on nukkunut meidän kanssa ja toinen omassaan, mutta nyt laitoimme yhteiseen huoneeseen ja kaikki on nukkunut paremmin=) Ja kyseessä on tyttö ja poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI lapsi tarvi omaa huonetta automaattisesti. Itse nukuin 11v asti 4v nuoremman veljen kanssa ja ei ongelmia. Päin vastoin oli mukavaa iltaisin höpötellä. Sitten kun saatiin omat huoneet se yhteishenki vähitellen hävisi. Mieheni nukkui isosiskonsa kanssa aina samassa huoneessa. meillä olis mahdollisuus laittaa 5v ja 1v omiin huoneisiin mutta ei laiteta. saavat luvan mahtua samaan vielä monta vuotta.

Tämä nykyajan meiniki että laitetaan mieluusti jo pienet lapset yläkertaan omiin huoneisiin ja vielä oma tv aulatilaan: eli eristetään lapset vanhemmista meininki. Se on jotain mitä en todella pysty tajuamaan!

äiti vm77

Vierailija
24/40 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla omat huoneet ja me nukumme yläkerran aulassa.Sänkynä muuramen koivurengas sohva + vieras vara.En tiedä onko tuttu sinulle mutta on normaalin parisängyn levyinen kun vierasvara on vieressä.Patjat ovat aivan normaalit parisängyn patjat ja on varmasti hyvä nukkua.Päiväksi lasketaan vierasvaran jalat alas ja työnnetään sohvan alle.Erittäin hyvä.Huonoa vain hinta.On tosi kallis.

Vierailija
25/40 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v sitten mentiin naimisiin eli parisuhde kestää hyvin sängyttömyyden.

Vierailija
26/40 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi ei saa huonetta laisinkaan? Onko reilua?

Kaksi perheenjäsentä yhteen makkariin, ja kaksi toiseen. Lapsille kerrossänky tai parvisängyt ja jaatte huonetta vaikka laittamalla kaksi kirjahyllyä tilanjakajaksi siten että toinen kirjahylly on toiselle käytettävissä ja toinen toiselle. Tai vaatekaapit keskelle huonetta omaa rauhaa tuomaan.

Tekin olette ihmisiä ja tarvitsette ihan oikean sängyn. Hankkikaa vaikka parvisänky itsellenne jotta saatte perheelle myös olohuoneen käyttöön.

Vierailija
27/40 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset asustavat omassa huoneessaan, minä olohuoneessa. Olkkari on tosi iso ja olen saanut sinne kivasti mahdutettua 120cm sängyn. En ole jakanut tilaa kirjahyllyllä tms. vaan yksinkertaisesti käytin sisustuksessa värejä niin, että sänky sulautuu muuhun sisustukseen kivasti mukaan. Päiväksi tosiaan jämäkkä peite päälle ja isot tyynyt reunustamaan sänkyä. Ei yöpöytää, vaan sellaiset "piiloon jäävät" kirjatasot luettavana oleville kirjoille. Maalasin sängyn kohdalta seinän hiukan tummemmalla beigellä kuin muut seinät, joten kuitenkin antaa vaikutelman erillisestä tilasta.

Vierailija
28/40 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostaa vaikka niillä rahoilla pienemmän asunnon ja mökin.

Vierailija
29/40 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsilla olisi omat huoneet ja me vanhemmat jossain olkkarin nurkassa! :O Jos makuuhuoneita on vähemmän, lapset sullotaan toistensa seuraksi ja vanhemmille oma makuuhuone. Jos lapsissa vielä alle kouluikäisiä, voisivat nukkua vanhempien makkarissa.

Mä voin ihan rehellisesti sanoa, että meidän perhe ei ole demokratia. Me vanhemmat ollaan aikuisia, aikuiset tarvitsevat jo oman tilansa aivan eri tavalla kuin lapset, koska meidän vastuulla on perheen hyvinvointi ja sen olennaisena osana esim. meidän parisuhteemme. Miten käy vanhempien intiimin kanssakäymisen, jos perheen teinitkin voi lampsia hakemaan iltapalaa kesken kaiken tms?! Lapset taas ovat lapsia, ja heille tekee vaan hyvää oppia joustamaan ja tekemään vallitsevista olosuhteista parhaat mahdolliset. He voivat sitten aikuisina nukkua ihan sellaisissa järjestelyissä kuin tahtovat.

Vierailija
30/40 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin ajattelen. Ja jos lapsistani on noloa kutsua kavereita yhteiseen huoneeseen, niin olkoot kutsumatta. Mun lapsuudessa 80-luvulla ja 90-luvulla ei läheskään kaikilla kavereilla ollut omaa huonetta, mutta ihan hyviä kansalaisia meistä on tullut=)

Vierailija
31/40 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti rahat ei riitä isompaan asuntoon?

Ei lasten tarvitse saada omaa huonetta. Se on ylellisyyttä, johon kaikilla ei ole varaa. Pitäisi olla itsestään selvää, että talousasiat mietitään ennen lasten hankitaa..

Sori vaan, mutta tänä päivänä ei talousasioita välttämättä niin vaan mietitä etukäteen valmiiksi. (Jos olet kuullut taantumasta tai lamasta?) Yleensä rikas lapsi istuu köyhän äidin sylissä.

Vierailija
32/40 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks mun oma kokemus: Mulla on 8v vanhempi veli ja hänellä oli luonnollisesti oma huone (3h+k omakotitalo),minä,eli pienempi lapsi asuin vanhempieni kanssa samassa makkarissa 11v ikään saakka (silloin veljeni muutti pois kotoa).

Se meni niin,et vanhemmilla oli iso ja tukeva parvisänky ja mun "huone" oli se alatila. Muu osa huoneesta meni sit vaatekaapeille,toimi hyvin,mulle ei jäänyt traumoja :D

Toiseksi,mun kaveri asui noin (3h+k kerrostalo,pienemmät huoneet) myös,mutta makkarit oli niin pieniä ettei niihin olisi mahtunut parvisänkyä,joten he antoivat 2 "pikkumakkariaan" lapsille ja eristivät parilla kirjayllyllä itselleen 120cm (siis isälle&äidille) sängyn kohdan olohuoneesta. Sänky seinää vasten,sen laitaan ne "tilanjakajat" ja he laittoi vielä siitä kirjahyllyn reunasta seinään verhokiskot ja siihen verhon,oli ihan kivan näköinen.

Kolmanneksi 2 lasta+ vanhemmat asui kaksiossa,vanhemmat nukkui keittiössä ns laverisohvassa,levitettävässä.

Itse oon ajatellut et JOS tarvis niin laittaisin olohuoneeseen sellaisen parvisängyn jossa on se kiinteä sohva siinä alla (Ikean?? sohvasta saa vielä tarvittaessa levitettyä vuoteen muistaakseni...)

Vierailija
33/40 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika omassa huoneessa ja 4 tyttöä samassa! Kyllä mahtaa tytöistä tuntua kurjalta! Tee nyt hyvä ihminen edes niin että siirrät yhden tytön pojan kanssa samaan huoneeseen, jaat vaikka huonetta vähän kirjahyllyillä yms.

Jää kyllä tytöille ikäviä muistoja lapsuudesta, pojalle oma huone ja meidät tytöt sullottiin samaan....

yhdessä makuuhuoneessa ja pienemmässä makuuhuoneessa poika. Mulla olkkarissa 140cm sänky, eikä sitten mahdu mitään sohvaa tms. Meillä siis kolmio kahdessa tasossa ja vieraita ei juuri voi kutsua, koska juuri ja juuri oma porukka mahtuu keittiöön.

Ja kyllä... on noloa, kun tyttöjen huoneessa ei mahdu tekemään mitään ja sinne kuitenkin joudun lapseni 'passittamaan' iltaisin, kun käyn ennen heitä nukkumaan :( Ei ole kivaa ei.

Vierailija
34/40 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoa tai kummallista. meillä oli ihan normaali parisänky, mikä jäi hyllyn taakse hiukan piiloon, muuten olohuone oli ihan tavallinen olohuone. Meille se oli hyvä ja toimiva ratkaisu.

Vierailija
35/40 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se olohuone on vanhempien nukkumapaikkana, ja kumpikaan ei mitään vuorotyötä tee, kuka siellä nukkuisi silloin kun muut haluavat katsoa tv:tä?

Vierailija
36/40 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koko lapsuuteni asunut niin että sänky oli olohuoneessa ja oli todella inhottavaa. Koskaan ei ollut oleskelutilaa jossa olisi voinut vain olla, aina piti ottaa huomioon että siellä nukkui joku. Ei voinut katsoa televisiota illalla kun vieressä nukuttiin jne.

Vierailija
37/40 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti rahat ei riitä isompaan asuntoon?

Ei lasten tarvitse saada omaa huonetta. Se on ylellisyyttä, johon kaikilla ei ole varaa. Pitäisi olla itsestään selvää, että talousasiat mietitään ennen lasten hankitaa..

Miksi ihmeessä hankkia iso asunto ihan vain varalta??? Ja eivät ne lapsetkaan loputtomiin kotona asu, vaan muuttavat aikanaan pois... Sitten on kiva miettiä mitä ihmettä tehdä yli-isolla asunnolla, joka tuli kalliilla ostettua, vaan josta ei omiaan edes saa takas...

Vierailija
38/40 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä meidän kotona ainakin oli jo kymmenen jälkeen äiti nukkumassa. Kaikki piti aina laittaa videolle kun ei saanut olohuoneessa katsoa. Ja muutenkin päivisin makoili siinä olohuoneen sängyllä ja tiuski että pois nyt siitä televisiota katsomasta. Monihan lukee myös sängyllä maaten eli jos on olohuoneessa sänky niin varmaan toivoo että voi rauhassa lukea siinä eli taas muiden poistuttava huoneesta.

jos se olohuone on vanhempien nukkumapaikkana, ja kumpikaan ei mitään vuorotyötä tee, kuka siellä nukkuisi silloin kun muut haluavat katsoa tv:tä?

Vierailija
39/40 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko lapsuuteni veljeni kanssa samassa huoneessa (veli 3,5v nuorempi). Asuttin pienessä kolmiossa. Ei saatu omia huoneita, koska vanemmat tarvitsivat oman nussimishuoneen. Traumat jäi. Koskaan en anteeksi anna.

Vierailija
40/40 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laittaisitte olohuoneeseen vaikka 140 cm leveän ruonkopatjasängyn, mahtuisitteko sellaiseen miehen kanssa?

päiväpeitoksi joku tosi jämäkkä kangas, ja päiväksi vaikka nukkumatyynyt sängyn alle laatikkoon (ettei jää kuhmuja päiväpeiton alle), ja ikäänkuin selkänojaksi tosi isoja tyynyjä, jolloin teillä olisi öisin sänky ja päivisin suuren suuri lekottelusohva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi