Olen niin täynnä tätä kotiäitiyttä että oksennan kohta
3v. käy kerhoissa, mutta kotona on ihan mahdoton. Mitään ei usko, ei puhumalla, ohjaamalla ei nurkkarangaistuksilla ei mitenkään. Kiusaa 1.5v veljeään koko ajan. Näiden kahden lisäksi on vauva, joka luonnollisesti vaatii kellon ympäri huolenpitoa. 1.5v on nyt alkanut ottaa mallia esikoisen uhmakiukkuilusta, ja vastustaa myös kaikkea mitä vain voi. Elämä yhtä riitaa ja vänkyämistä.
En jaksa enää, tekisi mieli vain häipyä ovesta ulos ja jättää palaamatta. Kotona olen ollut 3.5v.
Kommentit (45)
Englannissa ei yksikään nainen hoida kolmea lasta yksin. Joko osa on hoidossa tai sitten palkkaavat au pairin tai nannyn.
Aika, jolloin lapset ovat pieniä, menee nopsasti ohi. Päivä kerrallaan.
Vierailija:
Aika, jolloin lapset ovat pieniä, menee nopsasti ohi. Päivä kerrallaan.
Jospa tämä siitä vähän rauhoittuisi.
t. ap
Isompi aloitti pph:lla ja nauttii! Päädyttiin tähän kun en saanut nukuttua koskaan kunnolla vauvan syntymän jälkeen vaikka mies auttaakin. Sitten alkoi ahdistus tätä kotonaoloa kohtaan. Nyt elämä hymyilee, teen vauvan kanssa lopputyötä. Päivällä olen vauvan kanssa, illalla esikoisen ja koko perheen, lisäksi on omaa henkilökohtaista haastetta opinnoissa!
Meillä 2v kaksoset, ymmärrän sinua.
Tai käy lenkillä iltaisin jonkun kaverin kanssa. Isä on lasten kanssa sillä aikaa.
Kaksi vanhempaa vaati jatkuvasti huomiota aivan valtavasti, ja sitten oli vielä vauva jota hoidella.
Nyt on kyllä jo helpottanut, esikoinen aloitti eskarin, kahden nuorimman kanssa ihanan rauhallisia aamut. Että kyllä se siitä.
Joten " mitäs teit, kikkelis-kokkelis" -kommentit voi unohtaa. Jos vanhin lapsesi on nyt pahimmassa uhmassaan, keskimmäinen 1.5v pahimmassa meno-kohellusiässä, ja sitten vauva, niin huh hei. Ei ihme jos väsyttää.
Että kyllä oon aika katki.
t. ap
Kiitos ymmärtäneille.
Voimia Sinulle! Olisiko ukeista ja mummoista lastenhoitoapua EDES JOSKUS?
Meillä esikoinen mätkii 1.5v veljeään koko ajan, välillä huvikseen, välillä kiukuspäissään. 1.5v sählää vanhemman leikkejä koko ajan, osin ihan ymmärtämättömyyttään, välistä kyllä kiusallaankin. Ja ainainen riita ja poru.
Mä en ehdi kuin olla erotuomarina, leikinohjaajaksi en enää ehdi, valitettavasti.
ap.
Oikeasti kukaan muu ei katsoa sua pahalla kuin av-mammat. Lapsettomat ei edes tajua oikeesti, miksi joku jaksaiskaan olla sun asemassa. Ei se äitiys kenestäkään (paitsi av-mammoista) tee pyhimystä tai epäinhimillistä jaksamiskonetta. Anna itsellesi lupa olla ihminen!
Tiedän, rankkaa on, välillä v***taa ja haluais vaan huutaa. MUTTA sitähän se elämä on , ei se ole vaan aina auvoista utupinkkiä. Ei voi aina olla kivaa. En käsitä em. rouvia, jotka on syytämässä isompia pois kotoaan häiritsemästä (kärjistys). Ja Englannin mallia onkin hyvä noudattaa; laitetaan vaan lapset alle 10-vuotiaina sisäoppilaitoksiin pois silmistä!
Toinen on jo niin vanha ettei jaksa, eikä sillä oikein ole lasten kans olosta mitään käsitystäkään, ja oma äitini polttaa päreensä tunnissa ja kiroaa ja pakkaa kassejaan että " nyt mitä kyllä s..tana lähden" . Että ei niistä apua ole.
ap.
Vierailija:
Voimia Sinulle! Olisiko ukeista ja mummoista lastenhoitoapua EDES JOSKUS?
3 v. on odotettavissa yms. joten etkö jo kahden jälkeen älynnyt käyttää ehkäisyä ja siirtää kolmatta lasta tuonnemmaksi. Ja pitikö rakennus urakkakin ajoitaa tähän ajanjaksoon? Ja kun en itse jaksa hoitaa isompiasi niin laitat ne sitten toisten hoidettavaksi hyvällä omallatunnolla? Ei pyhä jysäys, heti mulle kaikki tänne heti!
Mutta ihanaa että sun sädekehä kiiltää:)
ap.
Vierailija:
3 v. on odotettavissa yms. joten etkö jo kahden jälkeen älynnyt käyttää ehkäisyä ja siirtää kolmatta lasta tuonnemmaksi. Ja pitikö rakennus urakkakin ajoitaa tähän ajanjaksoon? Ja kun en itse jaksa hoitaa isompiasi niin laitat ne sitten toisten hoidettavaksi hyvällä omallatunnolla? Ei pyhä jysäys, heti mulle kaikki tänne heti!
Kuten joku jo aiemmin sanoi, niin ei sinua kukaan muu paheksu kuin jotkut/monet av-mammat täällä, ja MITÄ SITTEN?
Samat fuckin rutiinit aamusta iltaan, ja vaihteluna voi sitten käydä jossain mammakahvilassa. YEAH. Eipä ihme että tuohon hyytyy.