Milloin nainen voi sanoa olevansa hoikka?
Onko vaatekoko 34/36 hoikan ihmisen merkki? Tai kehon rasvaprosentti , jos on 20-22?
Vai BMI 20-22?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
162/51, olen hoikahko.
Laihahko siis
Noup. Laihahko silloin kun painoin 47-48.
Ok, katsojan silmissähän se toki on, itse näkisin itseni laihana noissa mitoissa. Bmi 20-23 on mun kriteereillä hoikka. Vaikka tietenkään se ei kerro yksilötasolla koko totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.synonyymit.fi/hoikka
Hoikka = laiha, solakka, siro, sorja, hento, kaitaluinen, hoikkavartaloinen, norja, sorea, kapea, hintelärakenteinen, ohut, hintelä, hontelo.
Eli hoikkuus ei tarkoita samaa kuin sopusuhtaisuus!
Eikä laihuuttakaan, vaikka se tossa listassa on. Musta hoikka ei voi olla muuta kuin sopusuhtainen 🤷♀️. Sopusuhtaisella voi olla leveä lantio ja isot tissit vaikka on hoikka, kun taas laihalla ne ei ole enää sopusuhtaiset. Ylipainoisella taas vartalo ei ole hoikka. Mutta siis tässähän kysytään mielipidettä, koska oikeaa kriteeristöä ei ole.
Mikä tämäkin on? Koska saa sanoa olevansa nätti? Koska saa sanoa olevansa viisas, koska saa sanoa olevansa tyhmä? Silloin saa sanoa kun avaa suunsa ja sanoo, suomessa on edelleen sananvapaus, vaikka kaikkea täällä ei saa suoraan sanoakkaan, kun voi tulla paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Olen 172 cm pitkä ja olin hoikka alle 60 kiloisena. Nyt painan 67 kg ja olen ns. laiha lihava. Onneksi mies pitää. :)
Kunhan vaan nu$$ii sen vuoksi, ettet epäilisi sivusuhdetta.
Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä.
Mieheni tykkää maata päälläni, olen hänen mielestään
kuin ihanan pehmeä patja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus on läskin puutetta, eli matala rasvaprosentti määrittää hoikkuuden.
Mulla oli bmi 20,5 ja rasvaprosentti jotain 28, ja sanoin itseäni hoikaksi.
Minulla on ollut tuollainen rasvaprosentti kun bmi oli 28. Harrastin silloin jonkin verran kehonrakennusta. Olin roteva, skrode/ tanakka. Usein pidettiin miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
162/51, olen hoikahko.
Laihahko siis
Noup. Laihahko silloin kun painoin 47-48.
Ok, katsojan silmissähän se toki on, itse näkisin itseni laihana noissa mitoissa. Bmi 20-23 on mun kriteereillä hoikka. Vaikka tietenkään se ei kerro yksilötasolla koko totuutta.
Mä olen aika samoilla linjoilla kyllä. BMI-mittarihan uudistettiin joku aika sitten ja se sopii aika hyvin nyt mun käsitykseen ja siihen mitä silmä näkee. BMI 19 näyttää laihahkolta. https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on ulkomaalainen.
Suomalainen on aina maatuska.
Hehe
Olen kokoa 34/36, BMI 19, rasvaprosentti mitattu 18.
Painan 56kg
T pitkä hoikka skandinaavi nainen
Jep. Mutta et enää kahden vuoden kuluttua.
Olen jo 37 vuotias, äitini on vanhemmiten vain hoikistunut ja olen saman mallinen kuin hän. Eli olet väärässä.
Mä olen neljäkymppinen ja koko aikuisikäni samoissa mitoissa: 168 ja 52. Mutta olen liikunnanope, asutaan vanhassa hissittömässä kerrostalossa 3.krs., eikä mulla ole ajokorttia, en aikanaan enkä vieläkään sitä halua. Niin tuota arkiliikuntaa tulee tosi paljon. Lapsetkin vielä kaikki alle 15v, niin olen liikeellä lähes koko päivän. Mutta harmikseni olen suora kuin kukkakeppi. Ei takapuolta, ei juurikaan rintamustakaan, ei vyötäröä ja jumalattoman pitkät jalat. Että kai mä hoikka olen. Mutta näytän yli-ikäiseltä pojalta, ei kiva.
suunnileen pituus miinus metri.
eli 170cm = 70kg
Joillakin o lihasta enempi
niin se vasta painaakin.
turha syyttää luita painostaan
Nythän pikkusen pulleita sanotaan hoikiksi, ennen se mikä oli ihan tavallinen, ois nyt anorektikko.
Silloin kun kokee olevansa hoikka.
Eri ihmisille hoikka on eri asia, on yksilöllistä mikä paino on normaali kenellekin.
Miksei ihmiset voi rakastaa itseään ihan sellaisina kuin on, haloo, mikä ihmisiä vaivaa? Peili ei kerro kaikkea, merkitystä on myös sillä, miltä itsestä tuntuu. Jos tuntuu hyvältä omassa kropassa niin silloin kaikki on hyvin.
Nämä numerokeskustelut on niin käsittämättömän turhia. Yhdessä neuroottisena vatvotaan desimaalipilkun paikkaa ja yritetään löytää sisäistä hyvää oloa rasvaprosenttia kyttäämällä ja muihin vertaamalla.
Eikö ihmisillä oikeasti ole parempaa tekemistä? Vai puuttuuko maailmasta syömishäiriöisiä, kun selvästi lisää kaivataan.
Kukkakeppi jatkaa: raskauksien aikanakaan en levinnyt senttiäkään sivuille päin, maha vaan törrötti jokaisesta tossa edessä, oli se tukalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 ja 56 kg, mutta näytän läskiltä.
Sama pituus ja paino ja näytän hoikalta
N 56Molemmat olette selvästi alipainoisia, ette hoikkia.
Juurikin näin. Olen 170 cm ja parikymppisenä painoin 58, jolloin olin todella laiha. Kolmen lapsen jälkeen painan nyt 68 ja olen hoikka. Hoikka on silloin, kun on sopusuhtainen, ei laiha eikä ylipainoinen.
Mihin se normaalipaino katosi? Laiha, hoikka, normaali, pyöreä. Karkealla matematiikalla:
Laiha = pituus - 120
Hoikka = pituus - 110
Normaali = pituus -100
Pyöreä = pituus -90
Ylipainoinen = pituus - 80
170cm/60kg on hoikka, vaikka häntä haukuttaisiin laihaläskiksi.
170cm/80kg on pyöreä, vaikka olisi lihasta joukossa.
Kehonrakentajat tai muutkaan kehoa rankalla kädellä muokkaavat eivät tietenkään sovi taulukkoon tai bmi:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 ja 56 kg, mutta näytän läskiltä.
Sama pituus ja paino ja näytän hoikalta
N 56Molemmat olette selvästi alipainoisia, ette hoikkia.
Juurikin näin. Olen 170 cm ja parikymppisenä painoin 58, jolloin olin todella laiha. Kolmen lapsen jälkeen painan nyt 68 ja olen hoikka. Hoikka on silloin, kun on sopusuhtainen, ei laiha eikä ylipainoinen.
Mihin se normaalipaino katosi? Laiha, hoikka, normaali, pyöreä. Karkealla matematiikalla:
Laiha = pituus - 120
Hoikka = pituus - 110
Normaali = pituus -100
Pyöreä = pituus -90
Ylipainoinen = pituus - 80170cm/60kg on hoikka, vaikka häntä haukuttaisiin laihaläskiksi.
170cm/80kg on pyöreä, vaikka olisi lihasta joukossa.
Kehonrakentajat tai muutkaan kehoa rankalla kädellä muokkaavat eivät tietenkään sovi taulukkoon tai bmi:lle.
Se katosi siihen, että normaalipainoinen on hoikkavartaloinen, ei normaali. Normaali-sana antaa ymmärtää ettei hoikka olisi normaali. Minä pidän siis hoikkina BMIn normaalipainoisia. Siinähän ei ole hoikkaa lainkaan.
Olen alle 160 cm ja painan 52 kiloa, bmi 22 = normaalipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut tuollainen rasvaprosentti kun bmi oli 28. Harrastin silloin jonkin verran kehonrakennusta. Olin roteva, skrode/ tanakka. Usein pidettiin miehenä.
Kävin sellaisenssa inbody-mittauksessa, mutta en saanut etukäteisohjeita siihen valmistautumiseen, joten söin jotain ihan superrasvaista ennen sitä. Mielestäni rasvaprosentti oli outo, koska vaikka se eräs kommentoija väitti, että olen "turpea", niin näen kyllä itsekin, etten ole. Ehkä se rasvaprosentti ei vain ollut oikein. Olen tosin päärynävartaloinen, joten yläkroppani on todella siro ja paino kerääntyy alavartaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin sellaisenssa inbody-mittauksessa, mutta en saanut etukäteisohjeita siihen valmistautumiseen, joten söin jotain ihan superrasvaista ennen sitä. Mielestäni rasvaprosentti oli outo, koska vaikka se eräs kommentoija väitti, että olen "turpea", niin näen kyllä itsekin, etten ole. Ehkä se rasvaprosentti ei vain ollut oikein. Olen tosin päärynävartaloinen, joten yläkroppani on todella siro ja paino kerääntyy alavartaloon.
No ei se rasvainen ruoka ennen mittausta siihen vaikuta! Päärynävartaloisen rasvaprosentti on usein korkea.
Silloin voi luulla olevansa hoikka, kun vyötäröllä ei ole "jenkkakahvoja".
Eli hoikkuus ei tarkoita samaa kuin sopusuhtaisuus!