Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS taas otsikoissa synnäreiden työntekijäpulasta

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva", että johto kiistää heillä olevan mitään vajetta.... No ööööhh, jos synnnytysten määrä on kasvanut vuodessa sen 5-8%, eikä henkilökuntaa ole lisätty, ja synnytyssairaaloitakin lakkautettu Uudellamaalla, niin mitä hittoa?!

Vierailija
2/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että hoitajat uskaltavat irtisanoutua. Mikään tilanne ei parane jatkuvalla joustamisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon kiireen huomaa... Synnytin itse Espoossa viime kesänä. Onneksi osui just siihen ajankohtaan , kun koronarajoitukset hiukan löystyi ja puoliso sai olla mukana synnytyksessä.... Synnytin luomuna, ilman lääkkeitä, enkä edes revennyt eikä minua leikattu, joten en ehkä ole ihan validi kommentoimaan kiireen tuntua koska en tosiaankaan tarvinnut mitään toimenpiteitä, kätilö kävi kaksi kertaa 7h kestäneen avautumisvaiheen aikana katsomassa kuinka sujuu....

Vierailija
4/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä synnytysosastollakaan kukaan oo auttamassa, itse vaihdat lakanat, hoidat vauvan, haet ruoan käytävältä, ja jos jotain tarvitset, soittokelloon vastataan ehkä tunnin sisään...

HYVÄ, että tää asia nostetaan esille! Omat synnytykseni oli sen verran helppoja, etten esimerkiksi epiduraalia ole tarvinnut, enkä ole vaurioitunut mitenkään niin pahasti että leikkaussaliin olisin joutunut ommeltavaksi, eli mitään "traumaa" ei ole jäänyt.

Vierailija
5/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun synnytystalkoot lähti käyntiin, synnytyksiä ei oo varaa hoitaa kunnolla. Huoh.

Vierailija
6/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuon kiireen huomaa... Synnytin itse Espoossa viime kesänä. Onneksi osui just siihen ajankohtaan , kun koronarajoitukset hiukan löystyi ja puoliso sai olla mukana synnytyksessä.... Synnytin luomuna, ilman lääkkeitä, enkä edes revennyt eikä minua leikattu, joten en ehkä ole ihan validi kommentoimaan kiireen tuntua koska en tosiaankaan tarvinnut mitään toimenpiteitä, kätilö kävi kaksi kertaa 7h kestäneen avautumisvaiheen aikana katsomassa kuinka sujuu....

Noin hienosti pääsit tätäkin aihetta sivuuttaen kiilottamaan omaa sädekehääsi. Pitäisikö sinulle antaa synnytyksestä mitali?

Vierailija
7/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mua sukulaistädit vähän dissasi, kun puhuttiin tulevasta synnytyksestäni ja mainitsin, että synnärille on soitettava ennen kuin lähtee sinne tulemaan. Saattaa olla just se mesta täynnä ja ohjaavat muualle, viime kesänä espoolaisia synnyttäjiä neuvottiin lähtemään Hämeenlinnan tai Lahteen, kun koko HUS alueella oli sulku päällä!

"No onpa avutonta, kyllä sitä silloin seitkytluvulla vaan mentiin Kättärille, ja synnytettiin vaikka käytävällä jossei salia ollut vapaana", yritin näille kommentoijille selittää että niih, se sulku meinaa sitä, että KAIKKI synnärin kätilöt ja lääkärit on jo niin työllistetty, että mikäli sulun aikaan pamahdat vaan paikalle, saat sitten vaikka synnyttää yksin siellä käytävällä. Että kyse ei oo nyt mistään "hienostelusta". :D vaan ihan kaikkien turvallisuudesta.

Vierailija
8/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin hienosti pääsit tätäkin aihetta sivuuttaen kiilottamaan omaa sädekehääsi. Pitäisikö sinulle antaa synnytyksestä mitali?

No pitäisikö synnytyksestä, jossa kaikki on mennyt pieleen, antaa mitalli? Kivuton luomusynnytys ei ole parempi kuin kivulias ja sektioon päätynyt synnytys, eikä myöskään toisin päin. Tärkeintä on terve vauva ja äiti.

- eri

Vierailija
9/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mites tuo kommentoija nyt mukamas sitä sädekehäänsä kiillottaa tuos? Kyl mua ainaskin kiinnostaa tieto, että kätilö kävi vain kahdesti paikalla. Ihan vertailun vuoksi, synnytin kuopukseni luomuna veteen, ja vähintään kerran tunnissa kätilö oli paikalla 🤔 vaikka mitään hätää ei minullakaa ollu! Että kyl 5 vuodessa on asiat muuttunu!

Vierailija
10/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, mua sukulaistädit vähän dissasi, kun puhuttiin tulevasta synnytyksestäni ja mainitsin, että synnärille on soitettava ennen kuin lähtee sinne tulemaan. Saattaa olla just se mesta täynnä ja ohjaavat muualle, viime kesänä espoolaisia synnyttäjiä neuvottiin lähtemään Hämeenlinnan tai Lahteen, kun koko HUS alueella oli sulku päällä!

"No onpa avutonta, kyllä sitä silloin seitkytluvulla vaan mentiin Kättärille, ja synnytettiin vaikka käytävällä jossei salia ollut vapaana", yritin näille kommentoijille selittää että niih, se sulku meinaa sitä, että KAIKKI synnärin kätilöt ja lääkärit on jo niin työllistetty, että mikäli sulun aikaan pamahdat vaan paikalle, saat sitten vaikka synnyttää yksin siellä käytävällä. Että kyse ei oo nyt mistään "hienostelusta". :D vaan ihan kaikkien turvallisuudesta.

Haha, juu hiukan eri meininingit ollut muutenkin. Kuulemma oli jokin mystinen Vauvala, johon vastasyntyneet vietiin jotta tuore äiti saa nukkua rauhassa (?) :D

Vierailija
11/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun pienellä paikkakunnalla ja oon synnyttäny pienissä naapurikunnissa molemmat muksut. Oma huone vessalla ja suihkulla ja hyvä palvelu. Eikä tarvinnut olla yksin jos ei halunnut.

Vierailija
12/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä synnytysosastollakaan kukaan oo auttamassa, itse vaihdat lakanat, hoidat vauvan, haet ruoan käytävältä, ja jos jotain tarvitset, soittokelloon vastataan ehkä tunnin sisään...

HYVÄ, että tää asia nostetaan esille! Omat synnytykseni oli sen verran helppoja, etten esimerkiksi epiduraalia ole tarvinnut, enkä ole vaurioitunut mitenkään niin pahasti että leikkaussaliin olisin joutunut ommeltavaksi, eli mitään "traumaa" ei ole jäänyt.

Huhhuh, ei onneksi ollut oma kuukauden takainen kokemus naistenklinikalta ihan tällainen. Ruuhkaa oli kyllä, ihan lähtöhetkeen asti oli vielä epäselvää mihin HUS:n synnärille mahtuu, mutta synnärillä kiirettä ei kyllä enää meille näytetty. Hoitohenkilökunta saa ehdottomasti kaiken sympatiani, he handlasivat tilanteen loistavasti, vaikka töitä varmasti riitti.

Me saimme apua aina kun tarvitsimme, vauvan hoitaminen opetettiin kädestä pitäen (jonka jälkeen toki hoidimme sen itse), ruoka tuotiin huoneisiin (ehkä koronan takia haluttiin meidän pysyvän huoneessa mahdollisimman paljon?), soittokelloon vastattiin korkeintaan 5 min viiveellä. Emmekä joutuneet vaihtamaan lakanoita itse 😅

Vierailija
13/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha jaha, saako asiaa kommentoida vain ne, joille tehtiin synnytyksessä toimenpiteitä epiduraalista eppariin, heilläkö on vain ainoa oikea kokemusasiantuntijuuteen perustuva mielipide HUS:n kiireeseen?! Kyllähän sen ruuhkan huomaa, vaikka synnytys meniskin noin helposti.

Eri

Vierailija
14/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyks sama meno. Viime synnytys oli traumaattinen, nytkin pelkään joutuuko synnyttämään käytävälle kun homeiset salit täynnä. Astmaatikkona kärsin kyseisessä talossa olosta. Henkilökuntaa vähän ja ovat aivan loppu. Jos samaan aikaan on multikulti synnyttäjä, on resurssit sidottu aikalailla heihin, ymmärrettävästi kyllä koska kielimuuri ja vieras maa. Samoin kulmahousujen synnytykset sitovat paljon resursseja, ainakin kätilötuttuni mukaan.

Vierailija
15/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva, että mm. Porvoon synnytysosasto lakkautettiin. Täältä on noin tunnin ajomatka nyt synnyttämään.

Vierailija
16/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla mentiin pari viikkoa ennnen synnytystä lähelle haluttua synnytyssairaalaa "lomalle" ja siten päästiin joutumasta Naistenklinikalle. Synnyin aikoinaan Vammalassa ihan siksi, että äiti halusi pieneen, hyvään sairaalaan eikä teollisuuslaitosta muistuttavaan. Sama tulee todennäköisesti eteen nyt eli kannattaa ajoissa miettiä. lähteekö mökille ja sieltä synnyttämään.

Vierailija
17/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyks sama meno. Viime synnytys oli traumaattinen, nytkin pelkään joutuuko synnyttämään käytävälle kun homeiset salit täynnä. Astmaatikkona kärsin kyseisessä talossa olosta. Henkilökuntaa vähän ja ovat aivan loppu. Jos samaan aikaan on multikulti synnyttäjä, on resurssit sidottu aikalailla heihin, ymmärrettävästi kyllä koska kielimuuri ja vieras maa. Samoin kulmahousujen synnytykset sitovat paljon resursseja, ainakin kätilötuttuni mukaan.

Korona-aikaan nämäkään heimot ei toivottavasti saa ottaa koko sukua mukaan.

Vierailija
18/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän saisi palkattua oman kätilön mukaan "tukihenkilöksi"? :D

T:Heinäkuussa LA

Vierailija
19/63 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, korona on kaikista tärkeintä.

Vierailija