Pelkäätkö kuolevasi koronaan?
Kommentit (40)
En, en pelkää sellaista mille ei voi mitään. Kuolemanpelko muutoin kuin kuolemansairaana ja vanhuksena on ahdistuneisuutta, en kärsi ahdistuneisuushäiriöstä.
Jos minä tietäisin faktana, että saan koronan 7.6.2021, se varmaan mietityttäisi ja pelottaisikin. Nyt kuitenkin pelkotila alkaa vasta, jos satun siihen sairastumaan ja etenkin, jos oireet lähtevät pahenemaan.
Sterssaan vanhempieni puolesta jotka ovat kokeilleet piikkiä. isä otti AZn ja äitikokeilee tänään jotain. Yli 60-vuotiaita. Ainakin yksi sisko on ottanut. Kahdesta muusta siskosta en tiedä, toinen on hoitsu-alalla ja otti aikoinaan sikapiikinkin niin luulen että on saattanut ottaa tämänkin. Itse en mee kokeilemaan. Puolestaressaamisessa on jo ihan tarpeeksi töitä. Ja kuka siitä mitään hyötyisi jos vielä itsekin ottasin ja sattusin sairastumaan siitä. Kuka hoitisi kotitilan. Eioo liiaksi lomittajia näillä nurkilla. Loppuelämä sairaslomallatai työkyvyttä? Ei vielä tässä iässä sellaista kohtaloa tarvi
En pelkää. Rokotetta pelkään, enkä aio sitä ottaa, vaikka kuulun riskiryhmään 2.
Ystäväni otti aikoinaan sikainfluenssapiikin ja on nykyään eläkkeellä, kun menetti työkykynsä vähän yli kolmikymppisenä. Tämä on "hyvä" ja ikävä muistutus tutkimattomista rokotteista.
tanakelettuvettilauta kirjoitti:
Sterssaan vanhempieni puolesta jotka ovat kokeilleet piikkiä. isä otti AZn ja äitikokeilee tänään jotain. Yli 60-vuotiaita. Ainakin yksi sisko on ottanut. Kahdesta muusta siskosta en tiedä, toinen on hoitsu-alalla ja otti aikoinaan sikapiikinkin niin luulen että on saattanut ottaa tämänkin. Itse en mee kokeilemaan. Puolestaressaamisessa on jo ihan tarpeeksi töitä. Ja kuka siitä mitään hyötyisi jos vielä itsekin ottasin ja sattusin sairastumaan siitä. Kuka hoitisi kotitilan. Eioo liiaksi lomittajia näillä nurkilla. Loppuelämä sairaslomallatai työkyvyttä? Ei vielä tässä iässä sellaista kohtaloa tarvi
Mielenkiintoista että et stressaa lainkaan siitä kuka hoitaisi tilasi jos sairastuisit koronaan ja saattaisit jopa vähemmän kovasta taudista olla jopa useita viikkoja petipotilaana ja senkin jälkeen pitkään toipilaana.
Mun tuntemista ne, ketkä ei pelkää koronaa, ei myöskään pelkää alkoholin tai tupakan vaaroja.
Sensijaan ne kyllä pelkää rokotuksia, lääkkeitä ylipäänsä, (varsinkin psyykelääkkeitä) maskeja, ulkomaalaisia ja hometta.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää. Rokotetta pelkään, enkä aio sitä ottaa, vaikka kuulun riskiryhmään 2.
Ystäväni otti aikoinaan sikainfluenssapiikin ja on nykyään eläkkeellä, kun menetti työkykynsä vähän yli kolmikymppisenä. Tämä on "hyvä" ja ikävä muistutus tutkimattomista rokotteista.
No tunnen itse useita koronaan sairastuneita jotka eivät ole työkykyisiä vielä kuukausienkaan päästä sen sairastamisesta joten en oikein näe miten rokote olisi itselleni isompi riski työkyvyn kannalta.
En pelkää. Enkä toivokaan sitä. Olisi se vaan kieltämättä helpotus.
En pelkää. Olen jo saanut ensimmäisen rokoteannoksen ja heinäkuussa on aikaa seuraavaa annosta varten. Noudatan edelleen suojautumisohjeita, koska voin tietämättäni levittääoireetonta koronaa.
Kuolema ei ole koronassa se pahin, vaan viheliäiset jälkioireet, jotka joillakin ovat jatkuneet jo vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tunnen itse useita koronaan sairastuneita jotka eivät ole työkykyisiä vielä kuukausienkaan päästä sen sairastamisesta joten en oikein näe miten rokote olisi itselleni isompi riski työkyvyn kannalta.
Rokote ei poista mahdollisuutta sairastua koronaan. Se tulee sitten, jos tulee. Mieluummin niin kuin keinotekoisen piikin kautta, jonka vaikutuksia ei tunneta.
Vierailija kirjoitti:
tanakelettuvettilauta kirjoitti:
Mielenkiintoista että et stressaa lainkaan siitä kuka hoitaisi tilasi jos sairastuisit koronaan ja saattaisit jopa vähemmän kovasta taudista olla jopa useita viikkoja petipotilaana ja senkin jälkeen pitkään toipilaana.
Kuinak edes voisin tietää miltä korona tuntuu. En harrasta niitä nenäraiskauksia jotka paljastaisivat mitkä oireet tarkoittavat koronaa. lisäksi net ovat epäluotettavia. Kai sen vastaantulevan koronapöpön nyt immuniteetti torjuu siinä missä muutkin influ-virukset, joihin tuolla törmää
En pelkää. En yleensäkään elä pelossa, pyrin pitämään itseni terveenä ja hyvin olen kyllä onnistunutkin, ei lääkkeitä 30 vuoteen. Samoin koetan suojautua onnettomuuksilta ja hoitaa mielenterveyttä. Jos alkaa elämään pelossa, pelkää kohta kaikkea, elämä jää elämättä ja melko varmasti sairastuu. Kaikelle ei voi mitään, jos sairastuu ja kuolee, niin sitten se on niin. Kaikkea ei voi hallita, ihminen syntyy ja kuolee, niin on tarkoitettu. Siinä välissä on elämä, jota pitää elää.
Viime keväänä huolestutti huomattavasti enemmän. Taudista ei tiedetty paljoa ja siihen kuoli terveitä hyväkuntoisia nuoria ihmisiä kuten kiinalaisia lääkäreitä jne.
Pidän itseäni onnekkaana kun saan lähiaikoina rokotteen. Kukaan ei tiedä miten se tehoaa muunnoksia vastaan, aika näyttää. Jos rokote edes suojaa vakavalta muodolta niin se on kannattava.
Huomatkaa, että jos nuoremmat jättää rokotteen ottamatta ei päästä ikinä edes laskennalliseen laumasuojaan. Nuorison eli alle 35v piirissä tauti pääsee ilman rokotteita leviämään vapaasti ja muuntautumaan moneen kertaan. Ottakaa rokotus jos ette itsenne niin kaikkien muitten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei poista mahdollisuutta sairastua koronaan. Se tulee sitten, jos tulee. Mieluummin niin kuin keinotekoisen piikin kautta, jonka vaikutuksia ei tunneta.
Olethan tehnyt hoitotestamentin ja siihen lisäyksen, ettei sinua tarvitse hoitaa jos satut koronaan sairastumaan. Jää sekin tehohoitopaikka jollekin tarpeellisemmalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Viime keväänä huolestutti huomattavasti enemmän. Taudista ei tiedetty paljoa ja siihen kuoli terveitä hyväkuntoisia nuoria ihmisiä kuten kiinalaisia lääkäreitä jne.
Pidän itseäni onnekkaana kun saan lähiaikoina rokotteen. Kukaan ei tiedä miten se tehoaa muunnoksia vastaan, aika näyttää. Jos rokote edes suojaa vakavalta muodolta niin se on kannattava.
Huomatkaa, että jos nuoremmat jättää rokotteen ottamatta ei päästä ikinä edes laskennalliseen laumasuojaan. Nuorison eli alle 35v piirissä tauti pääsee ilman rokotteita leviämään vapaasti ja muuntautumaan moneen kertaan. Ottakaa rokotus jos ette itsenne niin kaikkien muitten takia.
Olet niin herttaisen läpinäkyvä provo ettei sulle henno etes karehtua
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntemista ne, ketkä ei pelkää koronaa, ei myöskään pelkää alkoholin tai tupakan vaaroja.
Sensijaan ne kyllä pelkää rokotuksia, lääkkeitä ylipäänsä, (varsinkin psyykelääkkeitä) maskeja, ulkomaalaisia ja hometta.
Sullapa on mielenkiintoinen tuttavapiiri. Mun tuttavista ne, jotka ei pelkää koronaa, ei pelkää yleensäkään juuri mitään. Suurin osa ei käytä alkoholia ollenkaan tai käyttää hyvin vähän, kukaan ei tupakoi, kaikki harrastavat liikuntaa, suurin osa suosii luomuruokaa ja pyrkii välttämään lääkkeitä, koska kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia. Kukaan ei pelkää ulkomaalaisia tai hometta. Maskeja ei pelätä, vaan tiedetään, että ne on turhia. Psyykenlääkkeitä ei tarvi kukaan.
Sen sijaan ne, jotka pelkää koronaa, pelkää vähän kaikkea, varsinkin vastuun ottamista omasta terveydestä ja elämästä ja aikuiseksi kasvamista. Käyttävät paljon lääkkeitä, myös psyykenlääkkeitä. Moni on ylipainoinen, juhlii välillä railakkaasti ja yllättävän moni tupakoi.
Enempikin huolettaisi ne pitkäaikaishaitat mitä siitä viruksesta voi jäädä. On jo tarpeeksi muitakin sairauksia ristinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan tehnyt hoitotestamentin ja siihen lisäyksen, ettei sinua tarvitse hoitaa jos satut koronaan sairastumaan. Jää sekin tehohoitopaikka jollekin tarpeellisemmalle ihmiselle.
Olen eri. Toivon saavani hoitoa, sairastun mihin tahansa miksi tahansa tai joudun mihin tahansa onnettomuuteen. Ja jos sairastun jostain syystä koronaan, toivon vain etten tartuttaisi sitä kehenkään muuhun.
jos pelkää koronaa koska siihen voi kuolla niin pohjimmiltaanhan pelkää kuolemaa, joka taas voi johtua siitä ettei ole pelastusvarmuutta. Sellaista taasen ei saa koronapiikistä, vaan uskoontulosta. Siksipä katon, ettei maksa vaivaa pelätä koronaa.
Ei ole pelkoja. Hämmästelen vaan kauhaisti että miksi ihmiset taas menevät tähän, painostuksesta kokeilemaan uusia piikkejä, tutkimusvaiheessa olevia vieläpä Onko sikatikkufarsis näin pian unohtunut. ovatko kaikki edes varmoja eka hötsille astellessaan että uskaltavat alkaa koronapiikkien käyttöä. moniko lopettaa eka hötsisä jälkeen ja loppujen lopuksi päätyy katumaan että edes kokeili. jos sei siitä yhdestä kuitenkaan mitään suojaa vielä saisi, pelkkiä ahittoja vain. Sekista ja sitä seukista vosii tulle suojaa tai sitten ei, mutta melko varmasti ainakin lisää haittoja.