Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen että teinillä on intiimivaivoja. Ei suostu hakemaan apua

Vierailija
27.04.2021 |

Ravaa vessassa vartin välein. Muuta en tiedä. Uusi tyttöystävä ja nyt äitillä kellot soi. Teini ei suostu puhumaan. Jo eilen sanoin että käy tänään terkkarilla. Kun tänään kysyin että oliko käynyt, sanoi että ei. 16-vuotias kyseessä joten kai pakko jotenkin huolehtia että saa apua. Hankala vaan kun ei itse halua hoitaa eikä miehen kokoista teiniä voi väkisinkään mihinkään viedä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota sen puhelin takavarikkoon määrittelemättömäksi ajaksi. Näinhän täällä aina neuvontaan.

Eikun oikeesti. Itse keskustelisin vähän painokkaammin lapsen kanssa. Vaikka ei vastaa, niin kyllä se kuuntelee.

Tuo "käy terkkarilla" on ihan liian epämääräistä. Kysy, että mitä jos tilaan ajan lääkärille, että okei? Jos edes vähän nyökkää niin soitat ja varaat ajan ja kerrot koska se aika on. Viet vaikka paikalle. Kyllä voi äiti sen tehdä.

Tai sitten soitat sille terkalle ja kerrot asian (voivat laittaa lähetteen labraan ilman tapaamista lapsen kanssa) ja kerrot vain ajan, koska voi siellä labrassa käydä.

Tai sitten soitat suoraan tk:seen ja selität tilanteen ja pyydät lähetteen labraan.

Ja millä syyllä? Ei ne mitään laajaa verenkuvaa ja kaikkia sp-testejä suoraan tee.

Vierailija
22/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän virtsatieinfektiolta kuin sp-taudilta. Yksityiseltä saa labrapyynnön ilman lääkärissä käyntiä jos ei kelakorvauksen puuttuminen haittaa ja maksaa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota sen puhelin takavarikkoon määrittelemättömäksi ajaksi. Näinhän täällä aina neuvontaan.

Eikun oikeesti. Itse keskustelisin vähän painokkaammin lapsen kanssa. Vaikka ei vastaa, niin kyllä se kuuntelee.

Tuo "käy terkkarilla" on ihan liian epämääräistä. Kysy, että mitä jos tilaan ajan lääkärille, että okei? Jos edes vähän nyökkää niin soitat ja varaat ajan ja kerrot koska se aika on. Viet vaikka paikalle. Kyllä voi äiti sen tehdä.

Tai sitten soitat sille terkalle ja kerrot asian (voivat laittaa lähetteen labraan ilman tapaamista lapsen kanssa) ja kerrot vain ajan, koska voi siellä labrassa käydä.

Tai sitten soitat suoraan tk:seen ja selität tilanteen ja pyydät lähetteen labraan.

Ja millä syyllä? Ei ne mitään laajaa verenkuvaa ja kaikkia sp-testejä suoraan tee.

Yksityisellä tekee.

T. Labrahoitaja

Vierailija
24/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sä et kysynyt mikä on vaan oletit, että kertoo suoraan vaan ohjasit terkkatille? Vai kysyit ja kieltäytyi puhumasta? Joka tapauksessa ensin srlviyät mikä diellä vessassa juoksututtaa ja sen jälkeen toimit.

Kysyin mutta ei halunnut puhua. Ravaa koko ajan vessassa eikä se ole normaalia. Ajattelin jos ei mun kanssa hoida niin sitten terkkarin, mutta kun se ei edes sinne mene. Kärsiihän se itsekin tästä tilanteesta mutta kun ei raukka kehtaa kellekään puhua. Ap

Vierailija
25/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä tekee.

T. Labrahoitaja

Juu, tässä puhuttiin tksta. Enkä mä nyt sinne yksityisellekään lähtisi hakuammunnalla kaikkea etsimään.

Vierailija
26/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän virtsatieinfektiolta kuin sp-taudilta. Yksityiseltä saa labrapyynnön ilman lääkärissä käyntiä jos ei kelakorvauksen puuttuminen haittaa ja maksaa itse.

Sama tuli mieleen.

Vierailija
27/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet yksityiselle.

Ihan peruslekuri osaa diagnosoida niin sp-taudit kuin virtsiksen.

Ja sp-tauti voi oireilla virstsiksenä.

Myös miehillä.

Vierailija
28/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt onko ripulia vai virtsaoireita. Kysyt onko kipuja tai kuumetta.

Sitten sen mukaan jatketaan.

Kai se teini edes sen vastaa?

Vierailija
29/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sä et kysynyt mikä on vaan oletit, että kertoo suoraan vaan ohjasit terkkatille? Vai kysyit ja kieltäytyi puhumasta? Joka tapauksessa ensin srlviyät mikä diellä vessassa juoksututtaa ja sen jälkeen toimit.

Kysyin mutta ei halunnut puhua. Ravaa koko ajan vessassa eikä se ole normaalia. Ajattelin jos ei mun kanssa hoida niin sitten terkkarin, mutta kun se ei edes sinne mene. Kärsiihän se itsekin tästä tilanteesta mutta kun ei raukka kehtaa kellekään puhua. Ap

Jos ei omalle äidilleen kehtaa puhua, niin ihme on. Sä sanot nyt, että hänen tulee kertoa, jotta sä voit auttaa. Että sä et tuomitse, oli mitä oli; keskustella asiasta ehtii myöhemminkin, jos sitä vaatii.

Vierailija
30/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole sinnikkäämpi

Vierailija
31/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00615

Virtsatietulehdus.

Lueta tämä sillä teinillä ja kysy onko.

Vierailija
32/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa sitä laajaa verenkuvaa tarvitsee tehdä. Selittää asian terkalle tai lekurille, joka varmasti osaa antaa oikeisiin labrakokeisiin lähetteen. Kuulostaa lähinnä virtsatieinfektiolta.

Näin olen toiminut oman lapseni kanssa. Eikä ole tarvinnut käydä ensin lääkärissä. Soitto on riittänyt.

Vierailija
33/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy puhua, kuinka vaarallista on hoitamaton pissatulehdus. Menee munuaisiin. Kai se poika järkeä kuuntelee?

Vierailija
34/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kouluterkkarille pääse nyt korona-aikana? Nehän on perehtyneitä tuon ikäisten asioihin ja tekee myös virtsatestejä. Voisi samalla hieman valistaa poikaa ehkäisyn käytöstä. Varmasti helpompi jutellakin sellaisen kanssa ehkäisyasioista kuin äidin kanssa. Virtsatietulehdukset on pojilla harvinaisia, jos ois taipumusta niihin niin ois tullut eka jo alle kouluikäisenä. Itse uskon siihen klamydiaan enemmän. 

Vierailija
35/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa sitä laajaa verenkuvaa tarvitsee tehdä. Selittää asian terkalle tai lekurille, joka varmasti osaa antaa oikeisiin labrakokeisiin lähetteen. Kuulostaa lähinnä virtsatieinfektiolta.

Näin olen toiminut oman lapseni kanssa. Eikä ole tarvinnut käydä ensin lääkärissä. Soitto on riittänyt.

Joo, niin tekee, mutta ennen labraa pitää selvittää pikkasen enemmän ihan itse. Kai se nyt virtsatietulehduksen oireista kehtaisi äitilleen sanoa.

Vierailija
36/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske tehdä tämä.

https://www.omaolo.fi/palvelut/oirearviot/21

Sitten ohjeiden mukaan toimitte.

Vierailija
37/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei omalle äidilleen kehtaa puhua, niin ihme on. Sä sanot nyt, että hänen tulee kertoa, jotta sä voit auttaa. Että sä et tuomitse, oli mitä oli; keskustella asiasta ehtii myöhemminkin, jos sitä vaatii.

Näin. Mulla on kaks tyttöä ja poika. Poika kuopus. Tyttöjen kanssa puhuttiin kaikesta, pojasta sai nyhtää kaiken tiedon irti. Kyllä sekin pikkuhiljaa oppi paremmin kertomaan ettei ihan poliisikuulustelutenttiä tarvinnut joka kerta vetää. Tsemppiä, kasvattaminen ei oo aina helppoa.

Vierailija
38/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oskus virtsarakkotulehduksessa virtsassa voi näkyä verta, mutta tavallista tämä ei ole (ks. Verivirtsaisuus). Virtsarakkotulehduksessa, kipu ja kirvely korostuvat virtsaamisen lopussa. Virtsaputkitulehduksessa taas kirvely on kovinta virtsaamisen alussa. Virtsaputkitulehduksen syynä voi olla sukupuolitauti (ks. Sukupuolitaudit, seksitaudit) ja aiheuttajana silloin tavallisimmin klamydia (ks. Klamydia), harvemmin tippuri (ks. Tippuri), virtsatiemykoplasma tai ureoplasma (ks. Mykoplasmat ja ureaplasmat taudinaiheuttajina).

Kondomi kondomi ja kondomi.

Vierailija
39/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisiin nousseena ei ole enää kivaa. Kylki on järkyttävän kipeä.

Vierailija
40/48 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi