Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko lainkaan tuohon Diilin finaalissa esitettyyn ideaan

Vierailija
27.04.2021 |

Itse ainakin ärsyyntyisin jos sukulaiseni lähettäisivät minulle linkin verkkokauppaan jossa myydään tavaraa ylihintaan. En ostaisi mitään turhaa vain jotta joku Jani-Petteri saisi luokalleen kerättyä myynnillä rahaa. Maksakoon jokainen oman lapsensa luokkaretken jatkossakin itse. Ostan tuotteeni sieltä mistä saan sen edullisimmin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyyn kuollut idea

Vierailija
2/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan täyttä paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, vanha ja kulunut idea. nimikin on kopiotu. ei jatkoon.

Vierailija
4/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen kaverini, joka asuu maalla. Jokaisella hänen tuttavapiirissään on jokin jälleenmyyntituote. Tupperware, Amway, se kynttilä, joku imuri jne jne. Luulen, että se maailma pyörii sellä niin, että kaveria autetaan. Koska minä saan aina lahjoiksi näiden tuotteita.

Tuossa foorumissa myös diilin idea toimii.

Vierailija
5/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole tämä firma?

https://www.fundly.fi/

Diilin finaalityö manittu. Ei näy Soilea kylläkään yhteystidoissa..

Vierailija
6/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sama idea mitä kaikki nettijulkkikset ovat käyttäneet jo ammoisista ajoista? Anatavat linkin johonkin kauppaan, jota kautta saavat itse provikkaa. Tai antavat alennuskoodin.

Vierailija
7/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kerjääminen on jo niin loppuunkaluttu idea, että naurattaa. Itse saan keruukirjeitä säännöllisesti, koska olen joskus esim joulunaikaan lahjoittanut Televisiokampanjat milloin kenenkin hyväksi pyörivät koko ajan. Eli näitä varainkeruufirmoja on jo tarpeeksi tähän maahan. Ei ole pelkkää keksien myymistä ollut enää pitkään aikaan.

Vierailija
8/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole tämä firma?

Ei pitäisikään. Nimi oli Sointu.

Vierailija
9/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kumppanisi tekstiviestillä ja maksata lapsesi harrastukset ja luokkaretket whatsapp-viestillä sukulaisille. Kun ihminen ei kehtaa kohdata toista ihmistä kasvotusten nolossa tilanteessa niin aina voi lähettää viestin.

Vierailija
10/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarasvuo sen hyvin totesi.

Kuolleena syntynyt idea.

Vierailija
11/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitenköhän tämä nyt arvon määlyt eroaa ihan tavan myyjäisistä joita joukkueet ja koululuokat järjestävät koko ajan toimintansa tukemiseksi? Paitsi että nyt voit hoitaa ostokset kätevästi netistä eikä tarvitse luuhata ihmisten ovilla.

Vierailija
12/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole tämä firma?

Eli ohjelma oli vain yksi iso mainos kyseiselle yritykselle. Sijoittajien joukossa yleisössä istui mm. entinen Diili-ohjelman vetäjä Sarasvuo ja Janni joka on edellisen kauden Diili-koijari Harkimon pojan tyttökaveri. Vähän oli väkisin väännetty joukkio koolla.

Vierailija
13/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ohjelma olis tarvinnut vain yhden jakson. Oli heti tiedossa kenet valitaan. Vai oliko jollekin epäselvää?

Vierailija
14/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tolla naisella on silikonitissipakkomielle?

Vierailija
15/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole tämä firma?

Eli ohjelma oli vain yksi iso mainos kyseiselle yritykselle. Sijoittajien joukossa yleisössä istui mm. entinen Diili-ohjelman vetäjä Sarasvuo ja Janni joka on edellisen kauden Diili-koijari Harkimon pojan tyttökaveri. Vähän oli väkisin väännetty joukkio koolla.

Oli kyllä todella sekalainen seurakunta koolla, ja mietin, että millä meriiteillä suurin osa sakisya siellä istui. Eihän niitä oikeita sijoittajia ollut kuin pari maksimissaan.

Vierailija
16/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä rahankerjuusta on helppo kieltäytyä kun ei noteeraa sitä meiliä ollenkaan. Kun naapurin Janika 8v tulee ovelle kaupittelemaan keksejä, siitä on vaikeampi kieltäytyä.

Ja kavereiden lapset laittaa mulle suoraan viestiä, ostatko sitä ja tätä, rahat menee partiotouhuun tms. Näistä en kehtaa myöskään kieltäytyä.

Vierailija
17/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä rahankerjuusta on helppo kieltäytyä kun ei noteeraa sitä meiliä ollenkaan. Kun naapurin Janika 8v tulee ovelle kaupittelemaan keksejä, siitä on vaikeampi kieltäytyä.

Ja kavereiden lapset laittaa mulle suoraan viestiä, ostatko sitä ja tätä, rahat menee partiotouhuun tms. Näistä en kehtaa myöskään kieltäytyä.

Eiköhän tähänkin saada pian ohjelmoitua joku systeemi, että linkin lähettäjä näkee onko vastaanottaja osallistunut. Jos ei muuten saada kauppaa, niin yritetään saada ihminen tuntemaan syyllisyyttä. 

Vierailija
18/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kokea varainhankintaa kerjuuksi, vaikka ymmärrän että toisesta näkökulmasta se voi hyvinkin olla juuri sitä. Pakko ei kenenkään ole osallistua.

Osallistun itse mielelläni, jos myytävä tuote on sellainen joka meillä kuluu käytössä pois. Mitään heijastimia tai koriste-esineitä en osta, sukat ja alusvaatteet on ok, pesuaineet myös. Tuorein ja hauskin idea johon olen törmännyt oli kananmunat. Jotain munien kaltaista lisää: kotimaista ja kulutettavaa, jonka varjolla voin lahjoittaa muutaman euron luokalle tai seuralle.

Todellisuudessa enitenhän näistä tienaa se taho joka varainkeruun järjestää, Kakkutukku tmv. yritykset.

Vierailija
19/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kokea varainhankintaa kerjuuksi, vaikka ymmärrän että toisesta näkökulmasta se voi hyvinkin olla juuri sitä. Pakko ei kenenkään ole osallistua.

Osallistun itse mielelläni, jos myytävä tuote on sellainen joka meillä kuluu käytössä pois. Mitään heijastimia tai koriste-esineitä en osta, sukat ja alusvaatteet on ok, pesuaineet myös. Tuorein ja hauskin idea johon olen törmännyt oli kananmunat. Jotain munien kaltaista lisää: kotimaista ja kulutettavaa, jonka varjolla voin lahjoittaa muutaman euron luokalle tai seuralle.

Todellisuudessa enitenhän näistä tienaa se taho joka varainkeruun järjestää, Kakkutukku tmv. yritykset.

Ne joilla ei ole rahaa maksaa oman lapsen luokkaretkestä, keksiköön itse jotain puuhaa josta voi saada ylimääräistä rahaa. Pulloja keräämällä ja marjastamalla saa tienattua kuka tahansa itselleen sen verran ylimääräistä että saa lapsensa mukaan matkalle. Tyhmää ulkoistaa oman lapsensa menot muille.

Vierailija
20/41 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sama idea mitä kaikki nettijulkkikset ovat käyttäneet jo ammoisista ajoista? Anatavat linkin johonkin kauppaan, jota kautta saavat itse provikkaa. Tai antavat alennuskoodin.

Tämä. Tässä vain otetaan vielä kerjäyskortti käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän