Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen yritys, vai odottaakko rokotetta..

Vierailija
27.04.2021 |

Ollaan tässä alkuvuodesta asti yritetty lasta. Ei ole tärpännyt. Nyt alkaa vääjäämättä lähestyä se kesä ja haaveilen saavani koronarokotteen. Pitäisikö lapsen yritys laittaa tauolle? Olisi täysin tuuriani että raskautuisin juuri kuukautta ennen kuin oma vuoroni rokotukseen tulee.

Olen kyllä alle 30v mutta kesällehän se rokotus oli ”luvattu”.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin. On stressaavaa miettiä rokotuksen vaikutusta lapseen, jos sen kuitenkin aiot ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana eikä minulla ole mikään kiire rokotukseen. En jaksa uskoa että nuoretkin rokotetaan jo kesällä, voi mennä pitkälle syksyyn.

Vierailija
4/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraile rauhassa rokotehaittoja... aikakin englannista kantautuu varsin huolestuttavia uutisia kun kierrot menee ihan sekaisin, menkat kestää päiviä, hyytymiä jne

Vierailija
5/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän tutulle (asuu ulkomailla) oli sanottu rokotusta ottamaan mennessä, että jos on tulevaisuuden lapsihaaveita älä ota rokotetta. Ilmeisesti epäilivät aiheuttavan lapsettomuutta..

Vierailija
6/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakaan ei suositella rokotteen ottamista, jos yrittää ns. koko ajan tulla raskaaksi.

Vierailija
7/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraile rauhassa rokotehaittoja... aikakin englannista kantautuu varsin huolestuttavia uutisia kun kierrot menee ihan sekaisin, menkat kestää päiviä, hyytymiä jne

Öö.. onko näihin jotain linkkiä?

Mietityttää kun korona on raskaanaoleville vaarallinen, uuvuttaisi ajatus että pitäisi pelätä vielä 9kk AINAKIN kun muu maailma palaa normaaliin elämään ja voi sen oman oireettoman koronansa tartuttaa mulle.

Viime raskaudessa oli vakava raskausmyrkytys ja se jos uusii, saan koronan.. aika vaarallinen tilanne.

Vierailija
8/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miten mahtavaa alapeukuttaa näitä juttuja... siinä juttua Englannista https://www.dailymail.co.uk/femail/article-9446907/Some-women-report-he…

Vierailija
9/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop hop

Vierailija
10/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otat rokotteen! Kesällä ulkomaille nauttimaan ja siellä se onnistuu kun siemenet saa vähän valoa 🙄💥🍆💦

Vierailija
11/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori riskiryhmäläinen ja olisi ollut tälle viikolle rokotusaika mutta peruin. Miksikö? Siksi että terveydenhuolto näytti taas jälleen kerran keskaria kun yritin saada hoitoa perussairauteeni. Miksi ottaisin rokotteen kun perussairauteni tappaa minut joka tapauksessa enemmin tai myöhemmin terveydenhuollon pelleilyn takia? Tehohoidon olen kieltänyt jo kauan sitten hoitotahdossani joten ei tarvitse huolehtia että veisin jonkun hengityskoneen.

Vierailija
12/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin asiaa samassa tilanteessa olevana kolmelta eri lääkäriltä. Ehkäisyneuvolan lääkäri sanoi että pitää odottaa 2kk siitä, kun on saanut tehosteet. Rokotuslääkäri sanoi että ehkäisystä voi luopua kun on saanut ekan rokotteen. Naistentautien lääkäri sanoi, että ehkäisyn voi jättää pois jo ennenkuin on saanut ekan rokotteen. Valitsin tästä välistä, eli olen nyt saanut ekan rokotteen ja ehköisyvälineen poistoon on aika parin viikon päästä.

Vierailija
13/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Nyt imetän, joten en tiedä jätänkö siksikin rokotteen ottamatta. Ikää on ja taustalla keskenmenoja joten jos toisen lapsen haluan, pitäis alottaa nyt heti yrittämään 🤔🤭

Mut raskaanakaan olo ei herkkua korona-aikana. 😬 nimim.kokemusta on

Vierailija
14/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin asiaa samassa tilanteessa olevana kolmelta eri lääkäriltä. Ehkäisyneuvolan lääkäri sanoi että pitää odottaa 2kk siitä, kun on saanut tehosteet. Rokotuslääkäri sanoi että ehkäisystä voi luopua kun on saanut ekan rokotteen. Naistentautien lääkäri sanoi, että ehkäisyn voi jättää pois jo ennenkuin on saanut ekan rokotteen. Valitsin tästä välistä, eli olen nyt saanut ekan rokotteen ja ehköisyvälineen poistoon on aika parin viikon päästä.

Suositus on 2kk rokotteen jälkeen käyttää ehkäisyä. Apn tilanteessa jatkaisin normaalisti yrittämistä ja jos ei eokotteeseen mennessä ole tärpännyt, pitäisin sen 2 kk tauon yrittämisessä ja sit taas.

Vierailija
15/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositus on 2kk rokotteen jälkeen käyttää ehkäisyä. Apn tilanteessa jatkaisin normaalisti yrittämistä ja jos ei eokotteeseen mennessä ole tärpännyt, pitäisin sen 2 kk tauon yrittämisessä ja sit taas.

Ja jos tärppää ennen rokotusta, niin sit odotat joko synnytystä tai sitä, että raskaana olevia aletaan rokottaa. Sitä tehdään jo muualla, koska vaikuttaa siltä, että ei ole riski raskaudelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi