MitĂ€ teette vanhoilla mitaleilla ja pokaaleilla? đ đ„
Joskus tuli yleisurheilua harrastettua, tuollaisia jÀÀnyt pölyttymÀÀn.
Kommentit (17)
SÀilytÀn papan sotamitaleja mummulta perityssÀ soittorasiassa. Muuta ei heiltÀ ole.
Miten niin? Mitalit on kaulassa ja pystit kainalossa.
Pienet hopea lautaset on kaikki kÀytössÀ. Lusikoilla ei tee mitÀÀn, eikÀ mitaleilla. KiertÀtyskeskuksen kautta metalli jÀtteeseen.
MÀ tein lapsille niiden mitaleista taulun kummallekin. Poika pelas koripalloa, niin pelipaita ja siihen ympÀrille sitten ne mitalita. TytÀr voimisteli, niin kaikista puvuista sain silloin napattua tilkut. Tein niistÀ semmoisen viuhkan ja strasseja lisÀilin. Mitalit jÀrjestyksessÀ. Kuvia myös etenkin kultakorokkeelta.
Pokaaleja nuo eivÀt juurikaan saaneet. Tauiut ovat nyt kummankin entisen huoneen seinÀllÀ. Ottavat joskus mukaansa, tai sitten eivÀt.
Ai tuotako se voittajan elÀmÀ onkin, itse en ole voittanut mitÀÀn missÀÀn kilpailuissa koskaan, olen ikuinen hÀviÀjÀ, aina on joku muu parempi kuin minÀ.
Vierailija kirjoitti:
lahjoita johonkin jouluun tai pÀivÀkotiin, paikalliseen urheiluseuraan tms
MitÀ ne noilla tekisivÀt?
Lapsille hiekkalaatikolle kippasin. sm-kultamitaleita ja hopeamitaleita saa kaivella.
Kulta ja muut arvometallit rahaksi, loput metallinkerÀykseen.
NiillÀ ei ole mitÀÀn kÀyttöÀ. Romumetallin vain. NiitÀ ei osteta edes kirpputoreilla. Mitalien jako pitÀisi muutenkin poistaa kisoista, muille voi tulla pahamieli ja loukkaantua. SiinÀ eriarvoistetaan toisia ulkoisten piirteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitÀ ne noilla tekisivÀt?
Et ole kuullut sellaisesta kuin AS-KAR-TE-LU! LEIK-KI-MI-NEN!
MÀ en ole ikinÀ ymmÀrtÀnyt, miksi jotkut antaa palkintojaan pois. NehÀn on upeita tunnustuksia hienoista saavutuksista. HyviÀ muistoja. Mulla on vain pari palkintoa muutamista urheilukisoista ja oon niistÀ ihan superylpeÀ. En ikinÀ heittÀisi pois!
Kysy huoliko paikallinen urheiluseura junnupalkinnoiksi. Sinne annoin omat pokaalit.