Pitäisi mennä kesken työpäivän työhaastatteluun toiseen paikkaan.
Kertoako nykyiselle pomolle rehellisesti mihin menen vai heitänkö valkoisen valheen että pääsen tunniksi livistämään? Mulla tällä hetkellä määräaikainen työsopimus, ni mietin miten tämä vaikuttaisi mahdollisesti jatkon kannalta mikäli en tuota uutta työtä saisi.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kerroin rehellisesti ja lopputulos oli että esimies tarjosi jo samalla viikolla vakipaikkaa.
Sama juttu täällä. Minulla oli määräaikainen työsuhde, ja aina kun kysyin työsuhteen mahdollisesta jatkosta, oli vastauksena epämääräinen ”no katsellaan tilannetta sitten myöhemmin”. Koska en ollut varma työsuhteen jatkumisesta, hain tietenkin muuallekin töihin. Kun esimies kuulu minun käyneen muualla työhaastattelussa, tarjottiin vakipaikkaa heti seuraavana päivänä.
No mun työt on resursseista kiinni, kun kunnalla työskentelen. 2,5v nyt tehnyt määräaikaisuutta ja noin joka toinen kk kirjoitetaan uusi soppari. Nyt olisi tarjolla toisella osastolla vakipaikka jota haen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi olla töissä määräaikaisuuden loppuun, oli sopparia tai ei - suurin osa ei halua pitää töissä henkilöä, joka on jo henkisesti muualla ja jonka työteho todennäköisesti laskee vauhdilla mikäli irtisanomista ei saada sovittua.
Sitten se, et miksi ihmeessä työnhakua pitäisi salailla? Sehän kertoo aktiivisuudesta ja siitä, että vakkarityö / parempi palkka tms kiinnostaa ja on haluttua tavaraa markkinoilla, kun pääsee haastatteluun. Työnhaku on AINA järkevää kun on työsuhteessa, se on plussaa siellä uudessa paikassa verrattuna työttömyyteen. Tämän pitäisi olla itsestäänselvää työnantajalle. Jos hän haluaa pitää työntekijän, tekee vakkarisopparin. Jos ei niin se on voi voi.
Sama pätee työnantajaan: miksi täytyy pitää joku määräajan loppuun, jos se joku ei ole kaksinen työntekijä. Puolin ja toisin määräaikainen työsuhde pitää voida päättää koska tahansa.
Sama juttu täällä. Minulla oli määräaikainen työsuhde, ja aina kun kysyin työsuhteen mahdollisesta jatkosta, oli vastauksena epämääräinen ”no katsellaan tilannetta sitten myöhemmin”. Koska en ollut varma työsuhteen jatkumisesta, hain tietenkin muuallekin töihin. Kun esimies kuulu minun käyneen muualla työhaastattelussa, tarjottiin vakipaikkaa heti seuraavana päivänä.