Pojalle nimiyhdistelmiä
Hei taas!
Marraskuussa odotetaan vauvaa syntyväksi:) (Moni jo varmaan muistaakin...) Nimen pohdinta sen kun jatkuu. Nyt pitäisi tai voisi sairaalan papereihin laittaa nimiehdotukset ja siksi asia on TAAS pinnalla. Vaikka olen monessa ultrassa istukan takia ravannut, sukupuoli ei vain paljastu. Eilen selvisi sen verran, että ei ole ainakaan varma poika. Epäilen, että meillä on ultralaite terveyskeskuksessa sen verran kehno, että johtuisi siitä. Joudun vielä kontrolliultraan sairaalaan, mutta en enää elättele toivoa asian paljastumisesta.
Tytölle varmahkoja nimiä löytyy kaksi:
Juudit
tai
Liinalotta
Liinalotassa minua häiritsee nimien merkitys (räkäliina yms..), mutta nimi olisi kyllä juuri sitä tyyliä mitä haemme. " Pelkkä" Lotta on liian yleinen.
Mutta pojalle... Vaihtoehtoina:
Jeremias
**vahva ehdokas, mutta sukunimi alkaa s:llä, häiritsevää?
Aaron
**jotenkin mahtipontinen tavallisen suomalaisen sukunimen kanssa? Toiseksi nimeksi hyvä.
Nestori
**miehen suosikki, minun ei..
Valtti
**iiihana, mies epäilee
Eemeli
**kiva, mutta tavallinen?
Esim. Jeremias Aaron olisi upea yhdistelmä.
Nimi saisi olla
- vanhahko
- harvinainen, ei ainakaan TOP10:ssä
- jämerä (nimessä esim. r ja v-kirjaimia, ei c, d, g -kirjaimia)
- ei saa alkaa kirjaimilla H ja M
- pidän konsonanttiin ja O:hon päättyvistä nimistä (s sukunimen takia huono?)
- kaksi nimeä
Isosiskot ovat Heidi Eliisa ja Matleena Elliida. Eli siinä tyyli, josta pidämme, mutta samankaltaisia nimien ei tarvitse olla, eivätkä saakaan. Toisten nimien samankaltaisuus tuli hieman vahingossa. Pojan toisen nimen ei tarvitse alkaa E:llä, menee muuten aivan liian vaikeaksi.
Kriteerit ovat niin kovat, että jostain varmaan joudun tinkimään:)
Jos keksitte jotain vaihtoehtoja nimiyhdistelmiksi, otan mielelläni vastaan!
Kiittäen,
Kirsikka rv27
Kommentit (31)
Tartun heti ensimmäiseen. Tuo Jeremias on hieno nimi ilman ässääkin (itseasiassa minä pidän ässättömästä muodosta enemmän)! Heidi, Matleena ja Jeremia -miltä kuulostaisi?
Aaronista saa vähemmän mahtimpontisen tälläämällä I-kirjaimen viimeiseksi. esim. Jeremia Aaroni.
ehdotuksia antamistasi nimistä:
Valtti Nestori (molemmat saavat tykkäämänsä tässä nimessä)
Valtti Aaroni
Altti Jeremia
Tuon Altin lisäksi uutena ehdolle myös upean muunnelman Jeremiaasta: Eremia/s! Mitä siitä pitäisitte?
esim. Maltti Eremias...
kahdella nimen loppuun lisätyllä kirjaimella: ki?
Vertti Alarik/ki
Eemeli Alarikki?
Musta nimi on kyllä komea ja suomalaiseenkin sukunimeen sopiva tuollaisenaan (Aölarik Virtanen/Mäkinen/Kumpulainen...) Ei mahtaileva, vaan mahtava! ;)
Kävisikö tyttöjen pikkuveikalle nimeksi Alarik Eemeli tai Alarik Eremias?
Gil:
Tartun heti ensimmäiseen. Tuo Jeremias on hieno nimi ilman ässääkin (itseasiassa minä pidän ässättömästä muodosta enemmän)! Heidi, Matleena ja Jeremia -miltä kuulostaisi?
**tätä olen ehdottanut, mutta mies pitää enemmän Jeremiaksesta. Ehkä tuo a-loppu miehen nimessä myös häiritsee..Aaronista saa vähemmän mahtimpontisen tälläämällä I-kirjaimen viimeiseksi. esim. Jeremia Aaroni.
**näin on, mutta nimen viehätys vähenee..ehdotuksia antamistasi nimistä:
Valtti Nestori (molemmat saavat tykkäämänsä tässä nimessä) **hyvä ehdotus, listalle:)
Valtti Aaroni
**ok näin
Altti Jeremia
**Altti on käynyt mielessä, jotenkin vaan.. en tiedäTuon Altin lisäksi uutena ehdolle myös upean muunnelman Jeremiaasta: Eremia/s! Mitä siitä pitäisitte?
esim. Maltti Eremias...
**Eremias on hyvä! Mutta tulee mielleyhtymä erääseen ihmiseen, joten joutunen siksi hylkäämään.
Gil:
kahdella nimen loppuun lisätyllä kirjaimella: ki?Vertti Alarik/ki
Eemeli Alarikki?Musta nimi on kyllä komea ja suomalaiseenkin sukunimeen sopiva tuollaisenaan (Aölarik Virtanen/Mäkinen/Kumpulainen...) Ei mahtaileva, vaan mahtava! ;)
Kävisikö tyttöjen pikkuveikalle nimeksi Alarik Eemeli tai Alarik Eremias?
ki-lopulla nimen viehätys jälleen vähenee:( Muuten hyvä idea!
Vertti ***ei kuitenkaan
Alarik Eemeli kuulostaa hyvältä yhdistelmältä -listalle. Kyllä se silti tuntuu niin mahtavalta korvaani tuo nimi suomalaisen sukunimen kanssa... Mutta kiitos kommenteista! Sulla tuntuu aina vain olevan meille sopivia ideoita:)
Juudit *Kaunis nimi josta löytyy myös poweria!
Liinalotta *Pidän myös tästä! Ja vielä enemmin kuin edellisestä. Minua liinassa ei häiritse " liina-merkitys" . Monet nimet tarkottaa myös jotain muuta. Jos käyttää oaljon mielikuvitusta siihen että mitä kaikkea nimestä voi tulla mieleen, se rajaa aika paljon.
Jeremias *Kiva, mutta minusta tämä on tavallinen ja kutsumanimeksi muodostuu helposti Jere. Jos kutusutaan koko nimellä Jeremias on se ok, mutta jos sukunimi alkaa samalla kirjaimella, hyllyttäisin sen heti. Minua häiritsee.
Aaron
Sopii loistavasti suomalaisen sukunimen kanssa ja ei ole mitenkään mahtipontinen nimi. Komea nimi mutta erittäin tavallinen ja liian " muodikas" nyt. Ei siis mitään persoonallisuuta.
Nestori *Pidän ja on hyvä. Tulee vaan mieleen se Nestori Miikkulainen kuka jäi laulun sanojen mukaan yksin. Just kyllä kirjotin että ei mitäs käyttää liikaa mielikuvitusta...
Valtti
**En pidä. Tämä on minusta sana, ei nimi. Merkitys ei kiva.
Eemeli
**Kiva! Eemil on tavallinen...ei Eemeli niinkään -reipas kiva nimi.
Verneri **en pidä
Jalmari **tämä ei muuten käy
Anselmi **kiva mutta ei...
Tint-ti:
Jeremias *Kiva, mutta minusta tämä on tavallinen ja kutsumanimeksi muodostuu helposti Jere. Jos kutusutaan koko nimellä Jeremias on se ok, mutta jos sukunimi alkaa samalla kirjaimella, hyllyttäisin sen heti. Minua häiritsee.***kutsumanimenä Jere ei ole kiva.. sekin on syynä emmintääni. Samoin pelkään Viljamista tulevan Jami. Lempinimet on ok, mutta lyhyistä J-alkuisista nimistä vain en pidä.
Aaron
Sopii loistavasti suomalaisen sukunimen kanssa ja ei ole mitenkään mahtipontinen nimi. Komea nimi mutta erittäin tavallinen ja liian " muodikas" nyt. Ei siis mitään persoonallisuuta.***Kyllä, ehkä liian muodikas nyt
Nestori *Pidän ja on hyvä. Tulee vaan mieleen se Nestori Miikkulainen kuka jäi laulun sanojen mukaan yksin. Just kyllä kirjotin että ei mitäs käyttää liikaa mielikuvitusta...
***minua epäilyttää... Laulumielleyhtymä on minusta positiivinen:)
Valtti
**En pidä. Tämä on minusta sana, ei nimi. Merkitys ei kiva.
***okEemeli
**Kiva! Eemil on tavallinen...ei Eemeli niinkään -reipas kiva nimi.
***näin on.
Kiitos!
Eemeli oli viime vuonna 1. etunimissä sijalla 44, Aaronia en löytänyt. Mutu tuntumalta voisi kuvitella, että Aaron on nousussa. En tiedä.
Tarkistus:
vuosi 2005:
Eemeli 735 nimettyä
Aaron 311 nimettyä
Aaron näyttäisi olevan nousussa, Eemeli hieman tasaisemmassa nousussa. Mutta toistaiseksi Aaron olisi harvinaisempi kuin Eemeli.
mun mielestä pojan nimeksi olisi AARON ALARIK tai AARON EEMIL tai AARON EEMELI oikein hienoja ja mukavia vaihtoehtoja...
myöskin Aaron Valtteri tai Aaron Valdemar
tytönnimistä tykkään Juuditista, Liinalotasta en niinkään, sen sijaan Liisi-Lotta olisi minusta mahtava
miltäs kuulostaisi LIISI-LOTTA EEDIT ??
mä muuten laittaisin ehdottomasti ainakin tyttölapsen toisen nimen alkamaan E:llä, kun siskoillakin on niin!
kuutamoheinä:
mun mielestä pojan nimeksi olisi AARON ALARIK tai AARON EEMIL tai AARON EEMELI oikein hienoja ja mukavia vaihtoehtoja...
***kivoja on:) ainoastaan tuo Eemil ei meille sovi.myöskin Aaron Valtteri tai Aaron Valdemar
***ei.. Valtteri on liian suosittutytönnimistä tykkään Juuditista, Liinalotasta en niinkään, sen sijaan Liisi-Lotta olisi minusta mahtava
***Liisi ei iske. Kyllä Liinalotta sopii meille. Se on moneen kertaan pähkitty:)miltäs kuulostaisi LIISI-LOTTA EEDIT ??
mä muuten laittaisin ehdottomasti ainakin tyttölapsen toisen nimen alkamaan E:llä, kun siskoillakin on niin!
***Liinalotan toinen nimi (jos se annetaan) tulee varmaan alkamaan E:llä. Juuditiin haemme -liina/-iina päätteistä nimeä. Mutta näitä vaihtoehtoja meillä on:) Eedit on kiva, mutta mies ei siitä pidä. Juuditin hän hyväksyy nikotellen:)
Ja Jeremiaskin, hienoja nimiä. Tytön nimet on molemmat kivoja.
Voin olla ihan väärillä linjoilla, mutta kokeillaan muutamaa pelkkää etunimeä:
Aaretti
Nikanor
Oleksi
Volter (Voltter/Voltteri)
Eevert(ti)
Isaskar
Viktor/Vihtori
Ja kun Alarikista ja Eemelistä piditte, niin vaikkapa toiseksi nimeksi E-alkuinen:
Emerik
Minua ei henkilökohtaisesti haittaa jos etunimi loppuu samaan kirjaimeen, jolla sukunimi alkaa. Enemmän varmaankin kiinnitän huomiota siihen, että etunimi loppuu konsonanttiin ja sukunimi alkaa vokaalilla.
Jeremias on mukava nimi, eikä minua taitaisi häiritä se, että sukunimi alkaa S:llä. Tuleehan se s sieltä kuitenkin kuuluviin. Eemeli on myös hieno nimi, jota voin oikein suositella. Se on yleinen, mutta ei todellakaan yleisimpien kutsumanimien joukossa. On monia muita nimiä, joista annetaan tällä hetkellä paljon ahkerammin.
Tytön nimenä Liinalotta olisi kiva. Vielä tuli mieleen sellainen ehdotus kuin Miisalotta, joka on sitä lähellä, mutta jossa ei ole merkitysnimeä.
Senal:
Ja Jeremiaskin, hienoja nimiä. Tytön nimet on molemmat kivoja.Voin olla ihan väärillä linjoilla, mutta kokeillaan muutamaa pelkkää etunimeä:
Aaretti ***ok
Nikanor ***ei
Oleksi ***ei
Volter (Voltter/Voltteri) **ei
Eevert(ti) **ei
Isaskar **ei
Viktor/Vihtori **Vihtori olisi kiva, mutta mies ei pidäEmerik **ok
i]
a_n_u:
Jeremias on mukava nimi, eikä minua taitaisi häiritä se, että sukunimi alkaa S:llä. Tuleehan se s sieltä kuitenkin kuuluviin. Eemeli on myös hieno nimi, jota voin oikein suositella. Se on yleinen, mutta ei todellakaan yleisimpien kutsumanimien joukossa. On monia muita nimiä, joista annetaan tällä hetkellä paljon ahkerammin.Tytön nimenä Liinalotta olisi kiva. Vielä tuli mieleen sellainen ehdotus kuin Miisalotta, joka on sitä lähellä, mutta jossa ei ole merkitysnimeä.
Miisalotta ei käy, kun isosisko alkaa M-kirjaimella:)
Luki nimikirjaa ja löysi nimen
Kipinä
ja haluaisi sen nyt toiseksi nimeksi!
Mikä tuohon eteen edes voisi sopia...??
Valo Kipinä?
Yksi vaihtoehto pojalle konsonanttiin loppuva nimi olisi Patrik.
Eemeli on monilla toisena nimenä mutta kyllä se etunimenäkin on lisääntymässä. Aaron on samaan tapaan " muotinimi" kuin Aaro, Eemil jne. tämän tyyliset.
Eemeli on veikeä nimi ja sisältää enemmin " tunnetta" kuin Aaron...Minusta mielleyhtymä Vaahteramäen Eemeliin on niiiin positiivinen. Varsinkin jos kyseessä on pellavatukkainen vaalea poika joka saa tälläisen reippaan nimen.
...vaikka tykkäänkin Aaronistakin juuri siksi kun se kuulostaa komelta. Kai sen tekee konsonanttiloppu. Jostain syystä just tälläset konsonanttiloppuiset poikien nimet on minusta komeita...
Eemeli Vili Kipinä
Eemeli Pyry Kipinä
Verkku81:
Valo Kipinä?Yksi vaihtoehto pojalle konsonanttiin loppuva nimi olisi Patrik.
miksei Valo, ihan kiva:) Kaksi merkitysnimeä peräkkäin vain vieroksuttaa, vaikka ne ihania ovatkin.
Patrik on jotenkin ulkomaalaisen kuuloinen tj...
Eilen illalla pyörittelin nimiä ja tulin siihen tulokseen, että niin vaikeaa on, että jääköön sairaalan paperit ilman nimiä...
Alarik
olisi molempien mieleen, mutta kuulostaa myös hiukan mahtailevalta. Sukunimi on sen verran suomalaisen kuuloinen.