Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalle nimiyhdistelmiä

16.08.2006 |

Hei taas!

Marraskuussa odotetaan vauvaa syntyväksi:) (Moni jo varmaan muistaakin...) Nimen pohdinta sen kun jatkuu. Nyt pitäisi tai voisi sairaalan papereihin laittaa nimiehdotukset ja siksi asia on TAAS pinnalla. Vaikka olen monessa ultrassa istukan takia ravannut, sukupuoli ei vain paljastu. Eilen selvisi sen verran, että ei ole ainakaan varma poika. Epäilen, että meillä on ultralaite terveyskeskuksessa sen verran kehno, että johtuisi siitä. Joudun vielä kontrolliultraan sairaalaan, mutta en enää elättele toivoa asian paljastumisesta.

Tytölle varmahkoja nimiä löytyy kaksi:

Juudit

tai

Liinalotta

Liinalotassa minua häiritsee nimien merkitys (räkäliina yms..), mutta nimi olisi kyllä juuri sitä tyyliä mitä haemme. " Pelkkä" Lotta on liian yleinen.

Mutta pojalle... Vaihtoehtoina:

Jeremias

**vahva ehdokas, mutta sukunimi alkaa s:llä, häiritsevää?

Aaron

**jotenkin mahtipontinen tavallisen suomalaisen sukunimen kanssa? Toiseksi nimeksi hyvä.

Nestori

**miehen suosikki, minun ei..

Valtti

**iiihana, mies epäilee

Eemeli

**kiva, mutta tavallinen?

Esim. Jeremias Aaron olisi upea yhdistelmä.

Nimi saisi olla

- vanhahko

- harvinainen, ei ainakaan TOP10:ssä

- jämerä (nimessä esim. r ja v-kirjaimia, ei c, d, g -kirjaimia)

- ei saa alkaa kirjaimilla H ja M

- pidän konsonanttiin ja O:hon päättyvistä nimistä (s sukunimen takia huono?)

- kaksi nimeä

Isosiskot ovat Heidi Eliisa ja Matleena Elliida. Eli siinä tyyli, josta pidämme, mutta samankaltaisia nimien ei tarvitse olla, eivätkä saakaan. Toisten nimien samankaltaisuus tuli hieman vahingossa. Pojan toisen nimen ei tarvitse alkaa E:llä, menee muuten aivan liian vaikeaksi.

Kriteerit ovat niin kovat, että jostain varmaan joudun tinkimään:)

Jos keksitte jotain vaihtoehtoja nimiyhdistelmiksi, otan mielelläni vastaan!

Kiittäen,

Kirsikka rv27

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tint-ti:

Eemeli on monilla toisena nimenä mutta kyllä se etunimenäkin on lisääntymässä. Aaron on samaan tapaan " muotinimi" kuin Aaro, Eemil jne. tämän tyyliset.

Eemeli on veikeä nimi ja sisältää enemmin " tunnetta" kuin Aaron...Minusta mielleyhtymä Vaahteramäen Eemeliin on niiiin positiivinen. Varsinkin jos kyseessä on pellavatukkainen vaalea poika joka saa tälläisen reippaan nimen.

...vaikka tykkäänkin Aaronistakin juuri siksi kun se kuulostaa komelta. Kai sen tekee konsonanttiloppu. Jostain syystä just tälläset konsonanttiloppuiset poikien nimet on minusta komeita...

Vierailija
22/31 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tint-ti:

Eemeli Vili Kipinä ***sointuu ihanasti! Pirteä.

Eemeli Pyry Kipinä ***Eemeli Jyry Kipinä ehkä ennemmin.

Kivoja:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän omista vaihtoehdoistanne Valtti on minusta paras, ja Jeremias toiseksi paras. Valtti Jeremias olisikin kiva nimi. Mutta jos Valtti ei käy miehelle, niin kävisikö Vinha, Veino, Veerti, Voitto, Veikko, Venni, Väinö tai Vilppu? Noihin kaikkiin sopisi toiseksi nimeksi joku vaihtoehdoistanne, esim. Veino Jeremias, Voitto Nestori tai Väinö Eemeli. Jos Alarik ei käy, niin miten olisi Veetrik, Reetrik, Emrik tai Iisak? Iisak Jeremias olisi myös komea.

Heittelen vielä joitain melko harvinaisia ja minusta hienoja pojannimiä, jos vaikka tulisi jotain mitä ei vielä edellisissäkään ketjuissa olla ehdotettu.

Kaatra tai Kaatro (jälkimmäinen tosin olisi uusi nimi)

Kaaro

Aatro

Aarti

Aarto

Sakri

Jehki

Jalo

Erkko

Venneri

Kuura

Kosti/Kostia/Kostian

Visa

Pauno

Pekko

Sameli/Sammeli

Väinämö

Pietari

Eskil

Volmari

Vierailija
24/31 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plusmiinus:

Teidän omista vaihtoehdoistanne Valtti on minusta paras, ja Jeremias toiseksi paras. Valtti Jeremias olisikin kiva nimi. Mutta jos Valtti ei käy miehelle, niin kävisikö Vinha, Veino, Veerti, Voitto, Veikko, Venni, Väinö tai Vilppu? Noihin kaikkiin sopisi toiseksi nimeksi joku vaihtoehdoistanne, esim. Veino Jeremias, Voitto Nestori tai Väinö Eemeli.

*** Väinö on jo käytössä, eikä nuo muut iske...

Jos Alarik ei käy, niin miten olisi Veetrik, Reetrik, Emrik tai Iisak? Iisak Jeremias olisi myös komea.

***hieman liian vaikeita. Isakia olen miettinyt, mutta ei... komea kyllä!

Heittelen vielä joitain melko harvinaisia ja minusta hienoja pojannimiä, jos vaikka tulisi jotain mitä ei vielä edellisissäkään ketjuissa olla ehdotettu.

Kaatra tai Kaatro (jälkimmäinen tosin olisi uusi nimi)

Kaaro

Aatro

Aarti

Aarto

Sakri

Jehki

Jalo

Erkko

Venneri

Kuura

Kosti/Kostia/Kostian

Visa

Pauno

Pekko

Sameli/Sammeli

Väinämö

Pietari

Eskil

Volmari

***ei oikein löytynyt näistäkään mieleistä. Kuura on kyllä aivan ihana, mutta ei ehkä... Kiitos kovasti:)

Vierailija
25/31 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Kipinää siis pyörittelen. Itse hakisin sille kaveria toisesta K-alkuisesta, vaikkapa näin:

___ Kosti-Kipinä

___ Kaarle-Kipinä (tai Kaarlo-Kipinä)

___ Kouta-Kipinä

Miltä nämä Kipinät korviisi kuulostavat? Itse jotenkin diggailen erityisesti tuota viimeistä. ;)

Vierailija
26/31 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kokonainen nimiehdotus... ;)

Vierailija
27/31 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gil:

;)

Kipinää siis pyörittelen. Itse hakisin sille kaveria toisesta K-alkuisesta, vaikkapa näin:

___ Kosti-Kipinä **ei

___ Kaarle-Kipinä (tai Kaarlo-Kipinä) **ei tämäkään

___ Kouta-Kipinä **tämä on kiva!

Miltä nämä Kipinät korviisi kuulostavat? Itse jotenkin diggailen erityisesti tuota viimeistä. ;)

Vierailija
28/31 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeremias Kouta-Kipinä

kuulostaa jopa hyvältä! Ehkä ottaisin tuon väliviivan kuitenkin pois.. Itsekin etsin K-nimiä kaveriksi ja löysin Konstan, mutta Kouta on parempi. Onko se jossain Nummelin/Teerijoen kirjassa? Kipinää on aika vaikea yhdistää mihinkään. Kuusi mies-Koutaa on näköjään kastettu. On joku kyläkin.

Vierailija
29/31 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimikirjoista. Luulisin niin. Koutahan ei kuitenkaan ole toiha. Kuusi Kouta-nimistä miestä, joista kaksi 2000-luvulla. Edelliset kolme 60-70-luvuilta. Vrk:n vanhin Kouta on syntynyt 1931.

Itse en käytä kirjoja apuna täällä nimiä miettiessäni, ehdotukset syntyvät ajatuksenvirta-metodilla... ;) Tuo Kouta tuntuu kyllä aika kutkuttavan kivalta. Kiva, että sinäkin tykkäsit.

Myös Kaito Kipinä saattaisi sopia? (Kaito on myös mainitsemasi kirjailija-pariskunnan esikoinen, mutta senhän kaiketi tiesitkin...) ;)

Vierailija
30/31 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko Numelin-T...:n pojan nimi sittenkin Kauto?

Sekin sopisi Kipinän kanssa? ;)

Vierailija
31/31 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jo ehdotettu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme