Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minussa jokin vika kun olen tyytyväinen elämääni ~2000 euron nettotuloilla?

Vierailija
26.04.2021 |

Asun pk-seudulla kaksiossa, radan varrella enkä ihan pahimmassa lähiössä.

Säästöön menee joka kuukausi 500-1000€ enkä koe että erityisemmin joutuisin katsomaan hintoja kun ruokaa ostan. Autoa en ole koskaan halunnut kerta tarvetta ei sellaiselle ole.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itsekin olisin tyytyväinen noin. 

Minua vaan stressaa tulevaisuus. Alani työpaikat katoavat kovaa tahtia.

Vierailija
2/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole. Miksei nykyään ihmiset ole yhtään kriittisiä sille rahan palvonnalle ja markkinataloudelle. Jos olet tyytyväinen, olet tyytyväinen, pitääkö olla joku miljonääri? Ja minusta 2000 nettotulot on ihan tosi ok, tietenkään rahan perässä juoksijat ei ajattele niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän 850e nettotuloilla ja olen tyytyväinen elämääni.

4/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vikaa, tuohan on sitä paitsi ihan mukava tulotaso. Iloa ja onnellisuutta voi saada elämäänsä muustakin kuin rahasta ja rahalla saatavista asioista.

Vierailija
5/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu perspektiivistä. Suomessa on vallalla tosi vahva talousoikeistollinen ajattelu. Raha ja omaisuus ovat kaiken menestyksen ja onnistuminen mittari elämässä. Pitää saada se tesla (tai se on ainakin se haave) ja asunnon pitää olla vähintään 60 neliötä isompi kuin mitä tarvii... Keskituloja seurataan kateellinen kiilto silmissä vaikka niitä vääristää muutamat tosi varakkaat ammattikunnat. 

Todellisuushan on se, että onnellisuus on yksilöllistä. Yhteiskunnallisesti on sitten toiset määritelmät. 

Vierailija
6/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Itsekin olisin tyytyväinen noin. 

Minua vaan stressaa tulevaisuus. Alani työpaikat katoavat kovaa tahtia.

Mikä ala?

Vierailija
7/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele, mun tulot kaikki yhteenlaskettuna (hyvin pienesti osa-aikayrittäjä, + lapsilisä yhestä lapsesta, ja pääomatulot) on 330 €/kk ja olen elämääni täysin tyytyväinen.

Mies maksaa asumiskulut ja puolet ruoasta. Minun rahoista puolet menee ruokaan, ja toisella puolella ostan mitä milloinkin itselleni tarvitsen (vaatteet, hygieniatuotteet, harrastukset, oman vakuutuksen jne). Enkä tarvitse paljon mitään. Elämäni on hyvää, täyttä ja onnellista.

Vierailija
8/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattele, mun tulot kaikki yhteenlaskettuna (hyvin pienesti osa-aikayrittäjä, + lapsilisä yhestä lapsesta, ja pääomatulot) on 330 €/kk ja olen elämääni täysin tyytyväinen.

Mies maksaa asumiskulut ja puolet ruoasta. Minun rahoista puolet menee ruokaan, ja toisella puolella ostan mitä milloinkin itselleni tarvitsen (vaatteet, hygieniatuotteet, harrastukset, oman vakuutuksen jne). Enkä tarvitse paljon mitään. Elämäni on hyvää, täyttä ja onnellista.

Toisin sanoen sinulla ei ole menoja juuri nimeksikään.

Vierailija
9/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia vituttaa nykyään.

Vierailija
10/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2000 € nettotuloista kertyy vuodessa yli 12000 velkaa ja elinkustannukset päälle.

Kyllä muakin hirvittäisi. Pikavipilläkö olet asiaa hoitanut?

Vierailija
11/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia vituttaa nykyään.

Ei minua.

Vierailija
12/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen sinulla ei ole menoja juuri nimeksikään.

No joo, ei.

En osta juuri mitään ja harrastukseni ovat halpoja. Uudet juoksulenkkarit ostin, ja kukkien siemeniä sekä multaa tässä kuussa. 😄 Vaatteet aina käytettynä, kampaajilla en käy, en meikkaa, en osta sisustustavaraa, herkkuja tms.

Mun elämään ilo ja onni tulee vapaudesta, uskosta, rauhallisesta elämäntahdista, läheisistä ihmisistä, luonnosta, liikunnasta. En kaipaa rahaa yhtään tämän enempää. Kaiken saan, mitä tarvitsen.

Vierailija
13/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla ostat lapsen tarvitsemat asiat?

Vierailija
14/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mahtavalta tuloilta. Olisin tyytyväinen varsinkin jos työ on kivaa. Nyt teen ahdistavaa työtä ja silti stressaan kuukausittain saanko pakolliset menot maksettua. Riittäisi kun pääsisi ahdistuksesta ja saisi menot maksettua. En tarvii edes tuota 2000 ja olisin tyytyväinen.

Vierailija
15/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on jotain vikaa, kun tuollaisia ajattelet ja asiat itse asiassa ovat kunnossa? Miksi tunnet, ettäs sinussa on jotain vikaa?

Vierailija
16/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha leiskuttaa kun on mies varmistamassa eliintason. Jos hän ei tienaisi sinua enempää miten olisi tyytyväisyyden laita?

Vierailija
17/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla ostat lapsen tarvitsemat asiat?

Mies ostaa isoimmat (kännykän, polkupyörän). Mä ostan lapsellekin vaatteet käytettynä, viimeks psri kk sitten farkut, collarit, huppareita ja kesäksi kengät yht. 25 €.

Vierailija
18/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen ei tälläaisia kysele nettipalastalla, joten kyllä sinussa on jotain vikaa. Iitsetunto-ongelmia ehkä?

Vierailija
19/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha leiskuttaa kun on mies varmistamassa eliintason. Jos hän ei tienaisi sinua enempää miten olisi tyytyväisyyden laita?

No tietenkin tyytyväisyyteni laskisi. Kävin vielä 2 vuotta sitten kokoaikatyössä, ja olin kyllä väsynyt silloin, ja paljon tyytymättömämpi elämääni, vaikka tulot oli 2000 euroa enemmän kuussa.

Vierailija
20/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-2000 € nettotuloista kertyy vuodessa yli 12000 velkaa ja elinkustannukset päälle.

Kyllä muakin hirvittäisi. Pikavipilläkö olet asiaa hoitanut?

Niin ne tulot oli ~2000 ei -2000. Jos näsäviisastelet, tee se edes oikein. Jos et erota merkkejä, harkitse myös käyntiä optikolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi