Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSQ ja KESKIVIIKKOPINO

16.08.2006 |

pinoon kaikki!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt harmittaa, kun en saanut enää unta kuuden jälkeen. Meillä oli piitkästä aikaa upea yö. Täysin ehjä, ainakaan muistaakseni Nöösä ei yöllä heräillyt. Kipulääke poskihampaan puhkeamisen aiheuttamaan kipuun auttoi. Tällaisia öitä kun saisi lisää. Kiitos siis hyvänyön-toivotuksista.

Tänään soittaa meidän ihanan allergialääkäri. Jospa taas saisin jotain apuja, tai ainakin ymmärrystä.

eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8071521&p=1&tmode=1&smode…

Äitikuulle haleja! Pelkopolilla käynti auttaa mitä todennäköisimmin. Itselläni on hyvät kokemukset pelkopolista. Nöösää odottaessa pyysin lähetteen sinne, kun lähipiirissä oli niin raskaita ja hurjia kokemuksia ja tapahtumia. Käynnin jälkeen pelot alkoivat hellittää ja synnytystä odotin rauhallisin mielin. Jaksua!

Ynis: Hienoa, että asiat alkavat järjestyä. Varmasti päätä huimaa, kun kaikki tapahtuu näin nopeasti. Tsemppiä!

Jatu: Tuli eilen illalla mieleen, että mun pikkusiskoilla oli vähän samankaltainen anteeksipyyntö-vallankäyttökuvio pienenä. Vanhempi näistä käski aina kiukkuisesti pienestäkin asiasta nuorempaa: ¿Pyydä anteeksi. Ota kaulasta kiinni. Katto silmiin.¿ Olivat siis alle kouluikäisiä, mutta pienempi oli vanhempi kuin Typy. Nuorin sisko muisteli juuri hiljan naureskellen, että isomman ei tarvinnut koskaan pyytää anteeksi heidän leikeissään, mutta hänen aina. Vallankäyttöä tämä oli siis siskollani.

Tea: Ihanaa, että ultrakäynti oli upea kokemus. Hyvää vointia!

Öttikselle parempaa vointia ja jaksua.

Kiva oli kuulla Keilinin mietteitä. Tulkaahan muutkin työläiset kertomaan ajatuksianne, kun jaksatte ja ehditte.

Smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
22/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ohjelma viitosista. En jaksanut alkaa kattoa niin myöhään. Kuten sanottu, niin olen ihan puhki. Kaikki tosiaan tuntuu tapahtuvan ihan liian nopeasti. Tapahtuis sitten saman tien tosi nopeasti, eli asiat selviäis kaikki tällä viikolla, niin vois ensi viikon edes viettää vielä kunnon vapaalla.

Äitikuu, tsemppiä ja hyvä, kun pääset pelkopolille! Toivottavasti ensi yönä saat taas nukuttua!

Mimmulille ja Nöösälle toivon lisää hyviä öitä. Siis myös äidille!

T: Ynis (joka heräilee pitkin öitä stresseissään)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin 4D dokumentin ja ajattelin,hui!

Jos meidän nämä viisi olis tullet samaan aikaan!Hui!

Kyllä mä hyvin hoidan ja rakastan 5 tai vaikka 8 lasta mutta että samaan aikaan kaikki...Hui vielä!

Mimmulille onnittelut paremmasta yöstä!!!

Oletko koskaan koittanut antaa lapsille Camommillaa,homeopaattisina helminä iltaisin???Ihan vauvasta alkaen voi antaa.5 helmeä.Meillä ne on auttaneet levottomiin iltoihin,pienien vatsa ja hammaspuruihin!Mun suosikkini kaikkeen levottomuuteen=)

Tealle onnittelut ultrakuulumisista!!!On ne ihmeellisiä ne uudet hienot ultrat.Ihan vahingossa,viimeisimmän vuodon jälkeen ja reissun jälkeen,kun olin sielä utrassa oli se myös 4D-ultra.Niin selkeästi näkyi vauva,ei vaan mikään möykky!Me mennään sitten samassa kuussa,kivaa!!!

Yniäiselle jaksuja ja tsemppiä!!

Mulla on nyt neljättä päivää extra huono olo 24h/vrk.Syön tai en,on huono olo.Toivon että helpottaa yhtä pian kuin alkoikin.Hope so!

Mies vielä 2 viikkoa kotona sitten olen omillani=)

Nuorimmainen on taas riisunut itsensä alasti.Kätkee vaipan.Muttei kuitenkaan pottailusta mitään tietoa.Kamalinta on jos on kakannut vaippaan enkä ole huomannut ja sitten ehtii riisua sen.

täytyy mennä pyydystämään paljas peppu!!

L+5+sissi rv 8+5

Vierailija
24/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ajatella mitään järkevää, joten tulin vielä koneelle. Puistoon lähdetään kohta.

Tuli mieleen, että ketkä kaikki täältä onkaan lähdössä synnyttämään lähiviikkoina. Öttis ainakin (jaksua!). Ramika? On niin monta odottajaa, etten meinaa perässä pysyä:) Ramikan posti on ollut tukossa, joko ois nyyttiä hakemassa? Jännää!

Vierailija
25/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisena,jättiläisenä,huonotuulisena!

Mä oon tosi antisosiaalinen ollut,ei yhtään huvita nähdä tai ouhua kenenkäöä kanssa!

Ynis siis kyllä mulle on postit tullut,outoa...

Eilen oli neuvola ja ultralla kattoi kokoa et sellaset 3700g..

On vähän jotai supistellut mutta ne loppuu kun rupee kellosta kattelee.

Turvotus on järkky siksen ole kirjotellutkaan.

Aamuisin varsinkin,kaikki nivelet huutaa leipää.

Hilmahan syntyi 40+6 ehkä tääkin menee yli,tai sit ei peukut pystyyn!!

Oli aika hurja se eilenen 4d.voi että.

Enkeli juu laita suklaajuttu ohje,nam!

Tea ihania ultrakuulumisia,mitä uusi ikean kuvasto mäkin haluun!!!!

Öttis koita jaksaa,onneksi ei ole enään kauaa.

Ja Tomeralle onnea raskauteen,hienosti jaksoit pihdata ;)

Yniksen duunipähkäilylle tsemppiä

Duunareille ja pklaisille jaksuja!!

Hilmalta kysyin eilen et onkohan tämä vauva täällä mahassa tyttö vai poika niiin hää tuumassa et poika vauva tulee!

Koko ajan kantaa kärpäslätkästä likasiin vaatteisiin pinnikseen:" vauvalle"

Kaikki pitää edelleenkin tehdä ite,ja yhtään ei saa auttaa

Ruokailu on kyllästä sellaista porsastelua,sormin meinaa syödä.

Ihme taantuma!!!

Nyt höpöttää tuolla unikissalleen " ei tarvi pelätä lentokoneita,voi sua!"

Ok Hk

Nyt aamutoimiin

Ramika 39+3

jA Syysmussukkka Hilma

Vierailija
26/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan raikas ilma oli eilisen sateen jälkeen,täytyy tästä puistoon yrittää selvitä!

Illalla olin jumpassa ja oma ope oli paikalla lomien jälkee...Kyllä voikin olla hyväkuntoinen rv21 oleva nainen!!!KAi se on jos ammatikseen jumppaa ni ei sitä raskauskaan hidasta vauhtia..

IHania ultrakuulumisia Tea :-)

Mimmuli ihanaa,ihanaa että teillä oli hyvä yö!!! :-)

Niin minä luulen että 6vllä on vallankäytöntarvetta ja mikäs sen parempi kun pikkusisko :-)

Mulla pn Patapum..jääny melkein käyttämättä!!PAri tarhareissua talvella siinä tehtiin..Isomman lapsen saa kyllä selkään ihan ok!

Kun itse käy kyykkyyn ja lapsi tulee reppariin ja sit vaa vetäsee patapumin päälle.Mä kannoin typyä edessä,mut ehkä viihtys paremmin selässä-ei ole tänä kesäna vaan tullu juuri kokeiltua,ois varmaan aika kuumaa puuhaa ;-))

Ynis ja kuviot ollu paljon mielessä,en ole saanu aikaseks kirjottaa!Toivottavasti asia tosiaan ratkeaa pian koska se miettiminen kuluttaa niin paljon!!!Varsinkin kun aikaa ei hirmuseti ole ni tulee helposti paniikki.

Ramikalle hurjasti jaksua viimehetkiin!!!

4D katottu ja huh,huh...Kyllä 5vauvaa on tosimonta vauvaa!Itku tuli myös kun niitä sairaala aikoja katsoi!

Typy tunkeepientä palloa sohvan alla ja kaapin alle ja mun pitäs sitä sieltä tonkia...

Täytyy ulos lähteä,ei oltu eilen eikä ma

jatu

Vierailija
27/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön, apua saan tuon makeanhimon laantumaan?????????

Olin aamulla pojan kanssa hammashoitajalla, siinä olikin hommaa että poika avas suunsa ja juoksi ympäri huonetta, aivan mahoton mitäköhän se hoitajakin ajatteli, kun räpelsi tietokonetta, kaatoi roskiksen ym.

Sieltä vein pojan hoitoon, ja meinas itku tulla äidiltä meinaan poika katsoi mun perään ja itki, nyyh. Lähdin vaan heti. Ennen aina jäänyt kiltisti. On tänään ekaa kertaa koko pvän saas nähä miten nukkuminen menee.

Mä katsoin kanssa sen dokumentin vitosista ja kyllä oli pieniä mitein miten itse pärjäisin kun tuon yhdenkin kanssa välillä hankalaa.

Me ostettiin pojalle 2v lahjaks tomi tarktori, sellanne iso, mies halusi kauko-ohjattavan, haluskohan itselleen...

Tänään menemme mammatapaamiseen.

eipä tänne muuta taidan mennä paketoimaan pojan lahjaa, kun ei ole kotona.

Vierailija
28/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö katselee Maisaa - luultavasti hetken viihtyy vielä sen ääressä yksikseen. Lähdemme kyllä pian ulos mutta piti tänne vilasta äkkiä ..

Minä olin eilen Tapiolassa ostoksilla :) Teki hyvää. Sain hankittua itselleni myös farkut. Ja pukukopissa totesin jälleen kerran että kyllä tämä ryhmäremontti tulee meikäläiselle tarpeeseen (huoh).

Keilin, joo tehdään treffit torille :)

Lilalle piti jo aiemmin kommentoida tuosta imetyshommasta. Olen tosi pahoillani kun joudut sen lopettamaan. VAIKKA se onkin sinun ja Rosan kannalta järkevä ja oikea vaihtoehto, on surutyö silti tehtävä. Voin ymmärtää hyvin miltä sinusta tuntuu .. Minulla kun oli myös valtava surutyö tehtävänä silloin kun tytön imetys päättyi (ei päättynyt kuitenkaan allergioihin mutta päättyi kuitenkin niin, että en olisi itse halunnut). Minä itkin kauan ja surin. Ja itkin neuvolassa joka kerta - onneksi mulla oli ihana th joka antoi siihen surutyöhön tukea. En mä oikein siitä muille osannut puhua - mies ajatteli niin järjen avulla että eihän hän ymmärtänyt miksi minä niin raskaasti sen otin. Mutta kun kirjoitit, Lila, tuon että miten voit olla ilman tuhisevaa vauvaa rinnalla - se oli aivan kuin minun suustakin silloin!! Voimia kovasti!

Tea, hyvä että kaikki OK :) Vai että pikkuveli ehkäpä Vennalle.

Ynis, toivottavasti mahd. pian nuo työ/koulutus/harjoituskuviot selviävät. Onneksi pikkurinsessalle on paikka pk:ssa. Ihan hyvältä minusta kuitenkin kuulostaa tuo tilaisuus vaikka muu toiminta siinä ohessa nyt oli mitä oli. Uskon että poikii hyvin tämä tilaisuus!

Mimmulille ja Mimmulle edelleen unihiekkaa - ja lapsilleen myös :)

Nöösälle parempaa vointia. Ihana oli lukea, että viime yö teillä Nöösän kanssa oli jo ehjä! Minäkin olen käyttänyt noita Kamomilla-helmiä mistä Leanna kertoi. Hyvin toimi myös meillä!! Tosin - saako niitä Suomesta? Itse olen saanut/hankkinut niitä Saksasta.

Nyt ylös ja ulos - tai vielä yksi kuppi kahvia ....

Alli

Vierailija
29/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui puistoreissu lyhyeen, kun neiti väänsi kakat siellä kesken kaiken. Tai no, tunti nykyään tuntuu lyhyeltä.

Ramika, taisin taas kerran sotkea sun osotteeseen Maija69:n osotteen. Eli ei se sun posti sitten olekaan ollut tukossa. Tsemppiä loppurutistukseen!

Minä en ymmärrä tätä työkuviota. Miksi vauhkotaan, että on kauhea kiire ja nyt kun olen oman osani hoitanut, niin mitään ei kuulu. On todellakin hermostuttavaa odotella ja ihmetellä! Päiväkodissa on valintakokous perjantaina, joten ois kiva tietää mahdollisuuksistaan ennen sitä. Huvikseen en sitä paikkaa hae.

T: Ynis

Vierailija
30/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin vähän yhteen taas poitsun kanssa, se, miljoonista kielloista huolimatta käy aina sulkemassa mun tietokoneen kun käväisen jossakin, vaikka vaan nopeastikin vessassa tms. Aikaisemmin olen vaan kieltänyt (ja tai huutanut) tai torunut sitä, nyt sitten tuli noista pinon aikaisemmista anteeksipyyntökirjoituksista mieleen että pitäisi alkaa opettaa tuota anteeksi pyytämistäkin jo, joten kokeilin.... ei sanaakaan. Katseli mua vaan alta kulmiensa ja oli hiljaa. Meillä muutenmin toki puhuu vasta muutamia sanoja, mutta saisi kyllä oppia pyytämään anteeksi kun pahoittaa toisen mielen tai tekee jotain pahaa. Selitin ja selitin mutta ei mitään, lattiaan tuijottelua sain. Kyllä sillä empatiaa on jos mä esim. itken jonkun ihan muun syysn vuoksi poika tulee heti ja katsoo miksi äiti itkee ja halaa, mutta tuo anteeksipyytämisjuttu on meillä kyllä vielä ihan hakusessa. Koitan olla itse esimerkkinä ja pyydän aina anteeksi jos olen huutanut tai muuta ja halaan ja sovitaan, mutta miten sitä muuten voisi opettaa pienelle???

Ramika, wau mitkä viikot jo!!! Toivottavasti pääset pian tositoimiin ettei tarvitsisi turvotuksen kanssa kärvistellä kauaa.

Leannalle pahaan oloon jaksua!

Ynikselle, hyvältä kuulostaa mustakin toi sun päätös, toivottavasti asiat nyt järjestyvät!

Kamomillaa homeopaattisena yksi ystävä käyttää lapsen rauhoittamiseen ja kuulemma toimii, itse en ole kokeillut. Saa suomestakin, erityisesti homeopaattisia myyvistä liikkeistä tai joistakin luontaistuotekaupoistakin saattaa saada, esim. täällä kangasalla keskustan luontaistuotekaupasta löytyy myös homeopaattiset lääkkeet.

Mimmulille, toivon että lääkärin soitosta saat apua allergia-asiaan ja että hyvät ehjät yöt jatkuisivat!!!

Mitäs vielä. Ainiin, siitä ohjelmasta vielä. Ehkä siksikin se pisti niin itkettämään kun ne vitoset syntyivät 24 viikolla, ja mulla nyt menossa 23+ jotain, aatella että jos mun pitäis NYT JO mennä synnyttämään. Ja siltikin kuinka valmiita ne vauvat jo tässä vaiheessa on vaikka ovatkin vielä pieniä. Leannaa lainaten, hui. Mutta tivotaan että saan vielä kantaa tätä nyyttiä joulukuulle asti, vaikka välillä jo tämä raskaana olo kyllästyttääkin...

jaaha, lepotauko loppui. nyt taas takas töihin.

äk

Vierailija
31/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä autuaasti unohdin tuon 4D:n. Painelin jo 22 aikaan nukkumaan. Ja hyvin nukuinkin. Onnikin nukkui melkein puoli 8 asti.

Kävin laittaan passihakemuksen viereille. Haluan saada 10 vuodeksi tavallisen passin ennen niitä uutushöpötyksiä.

Anteeksi. Onni kyllä puhuu mutta ei vielä tuota sanaa juurikaan käytä. Minä kyllä käytän paljon, siis jos vaikka vahingossa kampitan Onnin tms. Silloin Onni saattaa toistaa " antee" . Mutta jos hän on tehnyt ilkeyttä serkulleen ja torun Onnia, yleensä kaivelee myös nenää ja tuijottaa lattiaa. (aika suloisen näköistä toisaalta:)). Anteeksi ei osaa vielä sanoa mutta halaa kyllä - tai pojat halaa molemmat. Eli toinen pyytää ja toinen antaa anteeksi:) Näin minä sen tulkitsen.

Olipas ihana kuulla, että Nöösä on nukkunut yönsä!!! Toivottavasti sama meno jatkuu ja äitikin tottuu siihen ja osaa sitten nukkua yönsä:)

Meidänkin pitäs varmaan ostella pieniä juttuja uuteen kotiin, Onnin huoneeseen nyt ainakin joku laatikosto/hyllykkö leluille ja muulle romulle, joiden toivon pysyvän siellä etteivät ole aina keskellä lattiaa. Saadaan vaan odottaa loppuvuoteen ennen kuin Ikea avaa ovensa Haaparannassa. Sinne kai se tulee??? En ole koskaan käynyt Ikeassa mutta ajateltiin, että Onnin huoneeseen kelpais joku vähän halvempikin hyllystö. Eikös ne ole suht edullisia Ikeassa??? Minäkö tietämätön:)

Minä monesti ajattelen, että voisin ihan hyvin lähteä nyt töihin, jos olis paikka minne mennä. Sitten kun luen tätä palstaa, tulen toisiin ajatuksiin. Nyt kun Manteli kertoi pojan jääneen itkemään, voin kuvitella tilanteen niin hyvin ja samalla tajuta, etten olis sittenkään valmis. Kuolisin siihen tunteeseen, kun Onni jääkin surkean näköisenä itkeen perään:( Eli kuitenkin tilanne olis pahempi äidille kuin Onskalle..

Tealla oli ollut kiva ultra. Olisihan se kiva, jos Venna sais pikkuveljen:) Hyvää vointia sinne päin toivotellen!

Samoin Leannalle ja Sissille!!!

Nyt pakko mennä.

T-P