Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin pääkaupunkiseudulla ja huomasin kahviloista kaksi asiaa

Vierailija
25.04.2021 |

1) Käteismaksu tulee yllätyksenä. Vaikuttaa vieraalta myyjälle, joka ei osaa antaa rahasta takaisin. Usein kassassa ei myöskään ole antaa vaihtorahaa. Joissakin kahviloissa käteinen ei edes käy, kuten Otaniemen metroaseman Espresso Housessa.

2) Monen kahvilan ja roasteryn kotisivut ovat vain englanniksi.

Hyvin outoa mielestäni.

Onko muilla lisää havaintoja pk-seudun kahviloista?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi maksaa käteisellä, jos voi käyttää korttia? Nopeampaa, helpompaa ja hygieenisempää nyt korona-aikana.

Maalaiset/vanhukset pelkäävät teknologiaa ja haluavat vältellä kortin käyttöä viimeiseen asti, koska nolottaa jos ei osaa kassalla käyttää kortinlukijaa tai jos vaikkapa Bill Gates varastaa rahat transaktion aikana. Vaihtoehtoisesti kyseessä on joku kitupiikki joka rahaneuroosissaan tahtoo maksaa kaiken käteisellä ettei "tule tuhlattua turhia". Tai sitten joku helppoheikki joka käyttää vain käteistä että sossun suuntaan tilisaldo näyttää aina nollaa ja saa lisää harkinnanvaraista myönnettyä. Kaikki muut normaalit ihmiset käyttävät korttimaksua sen vaivattomuuden vuoksi. 

Käytän korttimaksua niin kauan kuin Korona-tilanne on aktiivinen, sitten siirryn taas takaisin käteisen käyttöön. Ja olen ihan keski-ikäinen stadilainen.

Suosittelen muillekin käteisen käyttöä, se pitää aivot vetreinä, kun maksaa käteisellä. Usein olen laskenut päässä vastarahat jo kauan ennen kuin kassa ehtii naputella tiedot kassakoneeseen.

Vierailija
62/62 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon melko varma että te jotka valitatte siitä että joutuu puhumaan englantia olette samoja jotka eivät ymmärrä miksi suomenruotsalaiset vaativat palvelua ruotsiksi.

Suurin osa suomenruotsalaisista on täysin kaksikielisiä, joten en todellakaan ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan