Sinä, joka otat rokotteen: Aiotko jatkossa tavata ystäviäsi tai sukulaisiasi, jotka kieltäytyvät rokotuksesta?
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka vastaatte ei, niin miksi ylipäätään otatte rokotteen, jonka tehoon ette selvästikään usko. Voiko typerämpää olla?
Kuten todettua, rokotteen teho ei ole 100%. Mutta mikäli se lieventää sairastumisriskiä 90% ja sairastuessakin lievittää oireita, totta hitossa otan sen.
Mutta mikäli minun, rokotetun, on edelleen mahdollista levittää tautia rokottamattomiin, niin en todellakaan aio ottaa sitä riskiä, että sairastutan naapurin Marjatan tai Tyyne-tädin. Vaikka minun sairastumistodennäköisyys olisi enää vain 10%, heille se on 100%.
Eikö tässä nyt ollut kyse niistä, jotka kieltäytyvät rokotteesta? Nyt vielä ei tietenkään kaikilla ole ollut edes mahdollisuutta saada rokotetta, mutta sen jälkeen kun se mahdollisuus on kaikilla, on kyseessä useimmille oma valinta. Jos rokottamaton tuttavasi itse haluaisi tavata sinua, niin miksi et tapaisi häntä? Eikö se ole hänen omalla vastuullaan ja oma päätöksensä? Miksi sinun pitäisi erityisesti suojella sellaisiakin, jotka eivät sitä kaipaa ja halua?
Vieläkään rokottamattomille ei mene jakeluun, kerran sairastettu korona ei tuo immuniteettia, toisella kertaa vpi tulla sitten se viimeinen bingo tai loppuiän longcovid.
En varmasti halua tavata ikinä kieltäytyjiä. Olkoon kuinka läheisiä olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun rokotteen ottaa pitää eristäytyä lopuksi elämäänsä kotiinsa ja käyttää maskia ulkona liikkuessa. Näin se ideologia, menee kun sitä alkaa noudattaa.
Huolestuttavaa että sinun kaltaisia kulkee kaduilla valvomatta vapaana. Päät täynnä ideologeja, virusraivoa, kansalaistottelemattomuutta ja salaliittoteorioita. Face työnnetään täyteen tätä samaa tuubaa, haukutaan muita lampaiksi ja ollaan itse viisaampia kuin maailman johtavat virustutkijat. Ei siinä, mielenkiintoista seurata milloin se järki ja päätepysäkki löytyy teillekin. Rokotuksen ottaminen on vapaaehtoista, eikä niitä kaikille tule edes saataville. Aika näyttää, kuinka käy rokotetuille ja rokotuksista kieltäytyjille.
Tajua nyt jo, että ei ole mitään "rokotuksista kieltäytyjiä".
En aio ottaa sitä, en ole mikään kieltäytyjä. Miksi leimaat ihmisiä kieltäytyjiksi?
Kyllä minä lasken rokotuksista kieltäytyjiksi ne, jotka kieltäytyvät tarjotusta rokotteesta. Moni heistä myös itse määrittää itsensä rokotteesta kieltäytyjäksi. Miksi sinusta tämä on leimaamista?
-eri
Pari kaveria Ruotsista on kyselleet koska vois tulla käymään. Otan rokotteen mutta niin, ihan heti en kotiini sveduja päästä. Katotaan jos saavat joskus rokotteen.
Monen tässä ketjussa ääliömäisyyttään esittävän takia todistus oltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos rokotettu sairastuu, hän saattaa sitä levittää edelleen. Ei kuitenkaan kumoa millään tavalla sitä tosiasiaa, että rokote suojaa myös muita.
Kun rokotettu voi levittää tartunnan saatuaan virusta, miten rokotus suojaa tartunnan saamattomia.
Voi voi, tämä ei ole mitään muuta kuin todennäköisyyksiä. Se rokotettu tartuttaa rokottamattoman paljon epätodennäköisemmin kuin toinen rokottamaton. Jokainen otettu rokote suojaa myös sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetut haavoittumattomuutensa antamassa voimantunnossa käyttäytynevät huolettomammin kuin rokottamattomat, joille virus voi olla vaarallinen.
Rokotettu voi mennä diskohin, kätellä, lääpiä, pussailla, ahtautua huoletta ihmisjoukkoon, koska tietää, ettei tartunnasta ole hänelle haittaa. Niinpä hän saa todennäköisemmin tartunnan kuin vastuullisesti käyttäytyvä rokottamaton.
Rokotettuja voisi verrata vampyyreihin. Heille viruksesta ei ole haittaa, joten he voivat sitä levittää vapaasti. Erikoista on, että samalla nämä rokotteen ottaneet viruslevittäjät syyllistävät niitä, joilta puuttuu kyky omaa terveyttään vaarantamatta levittää virusta .
Rokotepassi on lupa levittää virusta. Se on lupa tappaa.
Höpö höpö! Ota rokote niin olet sitten itsekin suojattu! Rokotusten idea on, että ne mahdollistavat taas normaalin elämän. Jos et hyväksy sitä, niin sitten olet ihan itse se joka välttelee muita ja eristäytyy. Et voi
enää odottaa muiden niin tekevän. Sitäpaitsi en todellakaan syyllistä teitä jotka ette ota rokotetta. Se on
minulle täysin yhdentekevää. Itsehän te itsenne vaarannatte, mitäpä se minulle kuuluu.
Rokotettukin "vaarantaa itsensä" ja toiset ihmiset, jos käyttäytyy muuten vastuuttomasti.
Rokottamaton ei vaaranna itseään eikä muita, jos "eristäytyy", ihmisten ilmoilla suojautuu vastuullisesti ja menee testiin oireiden ilmaantuessa.
Itse suojaudun ja aion ottaa rokotteen.
En syyllistä rokottamattomia. Rokotteet eivät ole pakollisia. Valinnanvapaus on tärkeä kansalaisoikeus.
Jos suuri osa kansalaisista jättää rokotteen ottamatta, vika on jossain muualla?
En ota mitään peerkeleen zombirokotteita, niistä tulee mieleen elokuva Resident Evil, sekin alkoi jostakin pieleen menneestä rokotteesta.
Kuten Espanjan tautiakin levittivät rokotetut sotilaat Euroopassa...
Koronavirukseen on jo lääkkeitäkin saatavilla kuten Ivermektiini ja Hydroklorokiini.
Lääkäri Mikael Kivivuori Raumalta voi kertoa lisää.
Voin tavata nykyisin tiedoin siinä vaiheessa, kun minä ja mieheni olemme molemmat saaneet molemmat rokotukset.
Tosin mulla on yksi kaveri, joka elää lähes täysin eristyksissä, eikä aio ottaa rokotusta ja häntä voin kyllä nähdä jo aiemmin, koska tosiaan hänellä on niin pieni todennäköisyys saada tartunta, että en pidä kovin vaarallisena.
Aion, jos rokottamaton niin haluaa. Tuntemistani ihmisistä suurin osa ottaa rokotteen. Ja ne, jotka eivät ota, ovat koko pandemian ajan tavanneet muita ihmisiä ihan normaalisti.
Rokotettuilla ei ole syytä vieroksua rokottamattomia. Rokotetuthan ovat suojassa. He eivät voi sairastua.
Välien katkaisu rokottamattomiin on sosiaalisen paineen luomista. Olen saanut uhkausviestin, että jos en ota rokotetta, ei sitten ole asiaa rokotuksen ottaneen uhkaajan luokse. Ja kumminkin tämä ihminen luulee olevansa turvassa. Ja nyt sitten katkoo välejään. Kysyy ensin onko otettu rokotetta.
Ilmeisesti ihmisillä on taipumus liittyä joukkoon ja taipumus painostaa muita liittymään joukkoon. Laumakäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Jos suuri osa kansalaisista jättää rokotteen ottamatta, vika on jossain muualla?
Tilanne alkaa muistuttamaan Neuvostoliittoa. Virallista propagandaa tulee perinteisistä joukkoviestimistä. Useimmat ovat sitä uskovinaan, vaikkeivät usko. Jos joku erehtyy kyseenalaistamaan virallisen dogman, hän saa potkut, hänet bannataan.
Kun sananvapautta kahlitaan, vallitsevan ideologian perusta alkaa murentua. Jonkin aikaa kulisseja voidaan pitää pystyssä sensuurilla, rangaistuksilla ja jopa näytysoikeudenkäynneillä. Lopulta kumminin käy kuin Neuvostoliitossa. Kukaan ei usko. Kun riittävä massa saavutetaan, ihmiset tiedostavat tilanteen. Ja silloin systeemi romahtaa.
Samoin kävi Itä-Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaisen kaikki välit heihin jotka eivät ota paitsi korona, myös kausi-influenssarokotusta. Nyt kun kaikille on selvää ettei nämä ole mitään pikku nuhia vaan tappavia tauteja. Meillä käytetään myös maskia kotona kun on vieraita myös tästä eteenkin päin. Minä otan tosissaan nämä hengenvaaralliset taudit! Tuomio vähintään kuolemantuottamuksesta jos rokotusta ei ole.
Rokotteen ottamalla hankkii itselleen turvallisen mahdollisuuden levittää virusta. Rokotteen ottajia tulisi epäillä valmistelusta levittää virusta rokotteen antaman suojan turvin. Rokotettujen tulisi pitää hihamerkkiä, jotta heitä muut osaisivat varoa.
Jos joku treenamalla hankkii itselleen voimat kantaa raskasta mestauskirvestä ja sitten lähtee ihmisten pariin samalla heilutellen kirvestä, niin tuota voisi pitää harkittuna, ennalta valmisteltuna kuolemanvaaran tuottamisena muille. Rokotettu tekee saman hankkimalla suojan rokotteella ja sitten voikin altistaa itsensä tartunnoille ja altistaa muita. Surullisinta on, että tällainen kulkutaudin levittäjä pitää itseään muita parempana ihmisenä.
- - - - - -
"Rokotteen ottamalla hankkii itselleen turvallisen mahdollisuuden levittää virusta."
No Huh-Huh!!
Miten olet voinut asian noin väärin käsittää? Jospas päivittäisit markka-aoikaiset tietosi tälle vuosituhannelle.
Rickard från Rickomberga kirjoitti:
Rokotettuilla ei ole syytä vieroksua rokottamattomia. Rokotetuthan ovat suojassa. He eivät voi sairastua.
Välien katkaisu rokottamattomiin on sosiaalisen paineen luomista. Olen saanut uhkausviestin, että jos en ota rokotetta, ei sitten ole asiaa rokotuksen ottaneen uhkaajan luokse. Ja kumminkin tämä ihminen luulee olevansa turvassa. Ja nyt sitten katkoo välejään. Kysyy ensin onko otettu rokotetta.
Ilmeisesti ihmisillä on taipumus liittyä joukkoon ja taipumus painostaa muita liittymään joukkoon. Laumakäytöstä.
- - - - - - - - - -
"Rokotettuilla ei ole syytä vieroksua rokottamattomia. Rokotetuthan ovat suojassa. He eivät voi sairastua."
-Yksikään rokote ei anna 100% suojaa ja sen johdosta rokotettujenkin tulee välttää rokottamattomia viruslinkoja ensi alkuun.
USA:ssa avautumisen suunnitellaan etenevän siten, että ensi alkuun voisivat tavata henkilöt, joilla kaikilla on molemmat rokoteannokset sekä tarvittava suojan muodostumisaika kunnossa. Jopåpa tätä kevyempia rajoitteita on CDV suunnitellut julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
-Yksikään rokote ei anna 100% suojaa ja sen johdosta rokotettujenkin tulee välttää rokottamattomia viruslinkoja ensi alkuun.
Parhaassa tapauksessa rokote estää sairastumasta viruksen takia, mutta voiko virus asua ja elää rokotetussa. Jos voi, niin silloinhan rokotettu voi olla viruslinko.
Ihmisille on hyvin vaikeaa käsittää skenaariota, jossa rokote vähentää sairastumisen mahdollisuutta, mutta ei vähennä ihmisen ominaisuutta olla virusten kasvualusta. Ehkä virus menee keuhkoihin ja monistuu siellä ja uusia viruksia lähtee maailmalle jokaisen uloshengityksen myötä.
Onnekkaimmassa tapauksessa uloshengittäjä on vastustuskykyinen virukselle joko luontaisesti tai rokotteen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaassa tapauksessa rokote estää sairastumasta viruksen takia, mutta voiko virus asua ja elää rokotetussa. Jos voi, niin silloinhan rokotettu voi olla viruslinko.
Ihmisille on hyvin vaikeaa käsittää skenaariota, jossa rokote vähentää sairastumisen mahdollisuutta, mutta ei vähennä ihmisen ominaisuutta olla virusten kasvualusta. Ehkä virus menee keuhkoihin ja monistuu siellä ja uusia viruksia lähtee maailmalle jokaisen uloshengityksen myötä.
Onnekkaimmassa tapauksessa uloshengittäjä on vastustuskykyinen virukselle joko luontaisesti tai rokotteen ansiosta.
.
.
.
.
Voisitkos ystävällisesti päivittää markka-aikaiset tietosi tähän päivään?
.
.
.
.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni ei ole ketään, joka suunnittelisi kieltäytyvänsä rokotteesta. Jos olisi, tapaisin kyllä heitä silti.
Niin sinä luulet. 🤣🤣🤣 Tosi moni sanoo, että ottaa rokotteen, mutta ei ota. Kukaan vaan ei jaksaa kuunnella sitä vinkumista.
Olin juuri tulossa sanomaan samaa, ei minunkaan tutuistani kukaan tiedä etten aio rokotetta ottaa vielä vähään aikaan, kun olen antanut ymmärtää että tottakai otan. Ei se kenellekään kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni ei ole ketään, joka suunnittelisi kieltäytyvänsä rokotteesta. Jos olisi, tapaisin kyllä heitä silti.
Niin sinä luulet. 🤣🤣🤣 Tosi moni sanoo, että ottaa rokotteen, mutta ei ota. Kukaan vaan ei jaksaa kuunnella sitä vinkumista.
Olin juuri tulossa sanomaan samaa, ei minunkaan tutuistani kukaan tiedä etten aio rokotetta ottaa vielä vähään aikaan, kun olen antanut ymmärtää että tottakai otan. Ei se kenellekään kuulu.
Monessa paikassa on varattu paljon rokoteaikoja, joihin ei ilmaannukaan kukaan. Juuri näitä, jotka esim. töistä lähtee "ottamaan rokotteen", vaikka ei oikeasti mene, näin ei tarvitse sietää paheksuvia katseita ja perustella valintojaan eikä kuunnella kenenkään vinkumista ja syyllistämistä, jos sattuu koronan saamaan. Osalle on myös joku läheinen varannut ajan.
Minusta aika fiksua, säästyy paljolta, vaikka tympeää toki että noita aikoja varataan ja jätetään käyttämättä.
Itse en viitsi edes varata aikaa, vaan sanon suoraan etten ota. Lähipiirissä kyllä rokotekeskustelut on menneet aika hiljaiseksi ja harva jaksaa kysellä toisten rokoteaikomuksista enää. Siinä vaiheessa kun suurimman osan aika rokotettavaksi tulee, niin varmaan laantunut koko keskustelu muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä rokote ei estä saamasta tartuntaa, vaan estää sairastumasta vakavaan muotoon. Ei ne virukset tule rokotetun nenänieluun ja totea, että tällä tyypillä on rokotus, lähdetään karkuun, eikä ne myöskään kuole sinne rokotuksen ansiosta. Ne tulee rokottamattomille samoin kuin rokotetuille, mutta rokotetuilla on vastustuskykyä jotta ne ei sairastuta.
Samalla tavalla rokotettu aivastaessaan levittää viruksia kuin rokottamaton. He sairastavat vain huomaamatta, jolloin eivät osaa jäädä eristyksiin, vaikka kantaisivatkin virusta. Tästä syystä heidän täytyy pitkään käyttää edelleen maskeja ja muita suojatoimia.
Rokotteen tarkoitus on, ettei vakavia tautimuotoja syntyisi jolloin sairaalat ei täyttyisi vaan tauti podettaisiin lievempänä kotonaan, menisi ikäänkuin flunssana.
Rokotteesta huolimatta edelleen moni on saanut ja saa tartunnan ja sen vaikean muodonkin, eli vaikka koko maailma rokotettaisiin, kokonaan ei sairaalapotilaat ja kuolleet loppuisi.
Rokote on ihan ok mielestäni riskiryhmille ja vanhuksille, jos heille myös menee jakeluun se ettei rokote ole ihan samantyyppinen, millaisiksi rokotteet yleensä mielletään. Eli eivät voi jatkaa elämäänsä sen normaalimmin kuin muutkaan.
Itse en koe tarvetta, koska mahdollisuus rokotteen vakavaan muotoon on kohdallani niin pieni iän ja terveyden puolesta, lisäksi en matkustele ja olen etätöissä. Suojaudun normaalisti uloslähtiessä siihen saakka kunnes on tarvetta. Rokotuksen tuomat riskit koen itselleni pahemmiksi kuin itse taudin.
Ei mulla ainakaan ole mitään ideologiaa. Yritän vaan noudattaa terveysviranomaisten suosituksia. Aion toki ottaa rokotteen kun se on mahdollista ottaa, en aio eristäytyä kotiini ja maskia käytän julkisilla paikoilla niin kauan kuin sitä suositellaan käytettäväksi.