Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan olette paastonneet?

Vierailija
24.04.2021 |

Minä haaveilen kolmesta viikosta. Olisiko täällä kokemuksia pitkistä paastoista?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mitannut verenpainetta. Täytyypä mitata muutaman kerran seuraavalla paastolla. Hyvä huomio, kiitos.

Vierailija
22/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 7 päivää vesipaastolla. Neljännen päivän jälkeen se oli euforista, ei ole varmaan koskaan ollut niin hyvä olla. Pää tuntui kirkkaalta, kaikki helpolta ja leijuin ilmassa.

Nykyisin olen joka toinen päivä vesipaastolla. Euforiaa ei tule, mutta suolisto tykkää.

Hei, kiinnostaisi tietää kuinka kauan olet harjoittanut tätä joka toinen päivä syömistä. Näkyykö se ruokalaskussa tai kehon koostumuksessa mitenkään.

Mulla olisi tarve pudottaa painoa 15 kg ja olen muutamasta lähteestä antanut itseni ymmärtää että paastolla saisi pidettyä löysän nahan kurissa. Mun nahka on löystynyt jo neljän raskaudenkin myötä, mutta sitä voisi siis saada pois paastoamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä paastosin 5 vuorokautta. Jokunen viikko sitten. Olin suunnitellut sen viisi päivää ja olisi ollut helppo jatkaa kauemminkin, mutta söin sitten kuitenkin kun olin sen niin suunnitellut.

Seuraava paasto saattaa olla pidempi. Mulla on sellainen hörhöjen kuukalenteri, joka kertoo, että hyvä paastoaika alkaa 7.5., niin silloin aloitan.

Kiinnostaisi kovasti tuollainen pitkä paasto myös.

Mä juon paastolla vain suolattua vettä. Ei kahvia, teetä tai mitään mehuja. Olen joskus pitänyt vuorokauden kuivapaastoakin, eli ei edes vettä silloin. Olo on ollut tosi mukava silloinkin.

Miten suolaat veden? Olen harkinnut viikon sijaan pidempää paastoa, jolloin juon vettä ja mustaa kahvia. Kahvi ei katkaise paastoa, mutta pitää päänsäryn poissa (joo olen riippuvainen). Tiedän, että viikon ylityksen jälkeen pitää saada veren elektrolyytit kuntoon, ettei käy huonosti. Olen ostanut elektrolyyttijauhoa sitä varten. Mutta sinä siis käytät vain suolaa?

Pidemmillä paastoilla kannattaa käyttää ihan tuota tarkoitusta varten myytävää elektrolyyttijauhetta ohjeiden mukaisesti eikä pelkkää suolaa. Ei maksa montaa euroa.

Vierailija
24/32 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne elekrolyyttijauheet taas on aika kalliita. Olen järkeillyt, että käyttämällä puhdistamatonta merisuolaa, niin siinä olisi kaikkea mitä suolojen osalta tarvitaan. Voin olla väärässäkin tosin.

Vierailija
25/32 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä parissa viestissä puhuttiin verenpaineen noususta ja elimistön stressitilasta. Paasto on elimistölle aina stressitila ja mm kortisolihormonin taso nousee.

Vierailija
26/32 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta vedellä.

Vierailija
27/32 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paastonnut muutaman kerran 7-8 päivää. Enää ei kiinnosta se homma, ei huvita uhrata lihaksia sen takia, enkä mitään hyötyä usko siitä olevan.  Keho ja mieli tarvitsee energiaa ja ravinteita.

Vierailija
28/32 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tässä tulevina päivinä aloittaa kahden viikon paaston.

Vierailija
29/32 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli nuorena psykoosissa tehtyä jeesuspaasto. Menin erämaahan ja olin siellä 40 päivää ja 40 yötä ilman ruokaa. Pelkällä vedellä. Odotin ilmestystä, muttei sitä tullut. Ei myöskään mitään erityisen hyvää oloa. Harhat sen sijaan taukosivat ja laihduin 15 kg. Elimistö lähtee säästämään, kun huomaa ettei ruokaa tipu.

Vierailija
30/32 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli nuorena psykoosissa tehtyä jeesuspaasto. Menin erämaahan ja olin siellä 40 päivää ja 40 yötä ilman ruokaa. Pelkällä vedellä. Odotin ilmestystä, muttei sitä tullut. Ei myöskään mitään erityisen hyvää oloa. Harhat sen sijaan taukosivat ja laihduin 15 kg. Elimistö lähtee säästämään, kun huomaa ettei ruokaa tipu.

Vaikka tuo oli hullua, niin silti aika vaikuttavaa.

Vierailija
31/32 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Lähinnä nolottaa, vaikkei sille mitään mahda.

Vierailija
32/32 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Lähinnä nolottaa, vaikkei sille mitään mahda.

Nolottaa siksi, koska harhaisena en uskaltanut kertoa kenellekään minne menen. Voit kuvitella, että kun 20 vuotias sekavan oloinen ihminen katoaa 40 päiväksi, koko suku on huolesta sairas. Jälkikäteen kuulin etsinnöistä. Suuretsintöjen ja lehti-ilmoitusten takia olin pitkään häpeissäni, mutta kuten sanoin, en olisi niin kauhuissani pystynyt toimimaan toisin