Toinen poski magneettikuvassa valkoisempi
Mistä voi johtua? Saan tulokset ke mennessä. Poski on turvotellut.
Minulla on magneettikuva levyllä, mutta olen itse lähihoitaja enkä mikään radiologi, en ymmärrä siitä yhtikäs mitään.
Kommentit (44)
Onko täällä kukaan röntgenlääkäri tai -hoitaja linjoilla? Ap
Up tietääkö kukaan olen huolissani.
Tulehdus nostaa kudoksen lämpötilaa ja turvottaa. Tämä opetettiin alakoulussa. Luulisi lähihoitajankin sen verran tietävän.
Tulehduksen syy on toinen juttu: onko vamma, onko hammas oireillut, hankaako se kenties poskea, onko sylkirauhasissa tai sivuonteloissa kipua, imusolmukkeissa turvotusta jne tai onko kenties posken sisällä jokin finni, paise tai pahkura kehittymässä? Tupakoitko?
Ihan ekana tuli mieleen että sua on lyöty.
Onko se valkoisuus posken sisällä syvemmällä? Joissakin sarjoissa tulehdus voi näkyä juurikin nesteilyn eli valkeana
Vierailija kirjoitti:
Tulehdus nostaa kudoksen lämpötilaa ja turvottaa. Tämä opetettiin alakoulussa. Luulisi lähihoitajankin sen verran tietävän.
Tulehduksen syy on toinen juttu: onko vamma, onko hammas oireillut, hankaako se kenties poskea, onko sylkirauhasissa tai sivuonteloissa kipua, imusolmukkeissa turvotusta jne tai onko kenties posken sisällä jokin finni, paise tai pahkura kehittymässä? Tupakoitko?
Ihan ekana tuli mieleen että sua on lyöty.
En tupakoi, minua ei ole lyöty. Ei ole vammaa ollut etukäteen. Hampaat kuvattu, pitäisi olla ok, jopa kartiokeilakuvattu yksi alue hampaista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko se valkoisuus posken sisällä syvemmällä? Joissakin sarjoissa tulehdus voi näkyä juurikin nesteilyn eli valkeana
Juu, on, koko se poski on valkoisempi. En oikein muuta ymmärrä, poskiontelot näyttävät mun silmään ihan tavallisilta eli niissä ei ole mitään nestettä ainakaan. Ap
Tuo vitosen kommentti oli uskomaton. Kyse on tässä magneettikuvien tulkinnasta. Niihin tarvitsee ammattitaitoa. Itse hoitajana en osaa sanoa kuin jotain pääpiirteitä kuvista.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vitosen kommentti oli uskomaton. Kyse on tässä magneettikuvien tulkinnasta. Niihin tarvitsee ammattitaitoa. Itse hoitajana en osaa sanoa kuin jotain pääpiirteitä kuvista.
No niin minustakin. Minäkin osasin sen verran katsoa, ettei mitään tennispallon kokoista kasvainta näy ja poskiontelot näyttäis olevan ok. Ap
Onko kukaan radiologi kenties täällä viettämässä lauantai-iltaa ja viitsisi vastata? Ap :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, on, koko se poski on valkoisempi. En oikein muuta ymmärrä, poskiontelot näyttävät mun silmään ihan tavallisilta eli niissä ei ole mitään nestettä ainakaan. Ap
Voisikohan ihan kudosturvotuskin tuollaista aiheuttaa. Mikä lie sitten turvotuksen syy. Radiologin hommiahan nämä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan ihan kudosturvotuskin tuollaista aiheuttaa. Mikä lie sitten turvotuksen syy. Radiologin hommiahan nämä ovat.
Voi olla. Se syy vain pitäisi löytyä. Ap
En ole lääkäri mutta mieleen tulee neste ja mätä. Turvotus ja tulehdus?
Vierailija kirjoitti:
Juu en tiedä, ravannut tämän takia lääkärissä. Ap
Voi hyvin olla vain artefaktaa eli kuvausvirhe. Esim. rasvasaturaatio ei aina onnistu tasaisesti vaan voi näkyä vaikkapa juuri vaaleana alueena muuten tummassa kuvassa. Ammattilainen osaa kuvissa erottaa nämä oikeista löydöksistä, maallikko välttämättä ei. Muutenpa näin etänä ilman kuvia ei niistä tietenkään pysty sanomaan yhtään mitään.
T. radiologi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu en tiedä, ravannut tämän takia lääkärissä. Ap
Voimia! Minulla on ollut myös vaivoja tuolla alueella. Poskiontelot leikattu kaksi kertaa ja olen kärsinyt myös hermosärystä posken aluella. Oikea puoli poskista kehitti kystia jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan radiologi kenties täällä viettämässä lauantai-iltaa ja viitsisi vastata? Ap :)
Jospa siihen poskeen osui auringonvalo kuvatessa?
Oikeesti nyt lähihoitaja, odota lausuntoa kuvista, ei kukaan radiologikaan voi antaa lausuntoa av-palstalla lauantai-iltana periaatteella "toinen poski on valkoisempi".
Onko poskessa tulehdus? Ap