Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen poski magneettikuvassa valkoisempi

Vierailija
24.04.2021 |

Mistä voi johtua? Saan tulokset ke mennessä. Poski on turvotellut.
Minulla on magneettikuva levyllä, mutta olen itse lähihoitaja enkä mikään radiologi, en ymmärrä siitä yhtikäs mitään.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poskessa tulehdus? Ap

Vierailija
2/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kukaan röntgenlääkäri tai -hoitaja linjoilla? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up tietääkö kukaan olen huolissani.

Vierailija
4/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika uppaus?

Vierailija
5/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus nostaa kudoksen lämpötilaa ja turvottaa. Tämä opetettiin alakoulussa. Luulisi lähihoitajankin sen verran tietävän.

Tulehduksen syy on toinen juttu: onko vamma, onko hammas oireillut, hankaako se kenties poskea, onko sylkirauhasissa tai sivuonteloissa kipua, imusolmukkeissa turvotusta jne tai onko kenties posken sisällä jokin finni, paise tai pahkura kehittymässä? Tupakoitko?

Ihan ekana tuli mieleen että sua on lyöty.

Vierailija
6/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se valkoisuus posken sisällä syvemmällä? Joissakin sarjoissa tulehdus voi näkyä juurikin nesteilyn eli valkeana

Vierailija
7/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulehdus nostaa kudoksen lämpötilaa ja turvottaa. Tämä opetettiin alakoulussa. Luulisi lähihoitajankin sen verran tietävän.

Tulehduksen syy on toinen juttu: onko vamma, onko hammas oireillut, hankaako se kenties poskea, onko sylkirauhasissa tai sivuonteloissa kipua, imusolmukkeissa turvotusta jne tai onko kenties posken sisällä jokin finni, paise tai pahkura kehittymässä? Tupakoitko?

Ihan ekana tuli mieleen että sua on lyöty.

En tupakoi, minua ei ole lyöty. Ei ole vammaa ollut etukäteen. Hampaat kuvattu, pitäisi olla ok, jopa kartiokeilakuvattu yksi alue hampaista. Ap

Vierailija
8/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se valkoisuus posken sisällä syvemmällä? Joissakin sarjoissa tulehdus voi näkyä juurikin nesteilyn eli valkeana

Juu, on, koko se poski on valkoisempi. En oikein muuta ymmärrä, poskiontelot näyttävät mun silmään ihan tavallisilta eli niissä ei ole mitään nestettä ainakaan. Ap

Vierailija
9/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vitosen kommentti oli uskomaton. Kyse on tässä magneettikuvien tulkinnasta. Niihin tarvitsee ammattitaitoa. Itse hoitajana en osaa sanoa kuin jotain pääpiirteitä kuvista.

Vierailija
10/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vitosen kommentti oli uskomaton. Kyse on tässä magneettikuvien tulkinnasta. Niihin tarvitsee ammattitaitoa. Itse hoitajana en osaa sanoa kuin jotain pääpiirteitä kuvista.

No niin minustakin. Minäkin osasin sen verran katsoa, ettei mitään tennispallon kokoista kasvainta näy ja poskiontelot näyttäis olevan ok. Ap

Vierailija
11/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan radiologi kenties täällä viettämässä lauantai-iltaa ja viitsisi vastata? Ap :)

Vierailija
12/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on, koko se poski on valkoisempi. En oikein muuta ymmärrä, poskiontelot näyttävät mun silmään ihan tavallisilta eli niissä ei ole mitään nestettä ainakaan. Ap

Voisikohan ihan kudosturvotuskin tuollaista aiheuttaa. Mikä lie sitten turvotuksen syy. Radiologin hommiahan nämä ovat.

Vierailija
13/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan ihan kudosturvotuskin tuollaista aiheuttaa. Mikä lie sitten turvotuksen syy. Radiologin hommiahan nämä ovat.

Voi olla. Se syy vain pitäisi löytyä. Ap

Vierailija
14/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Vierailija
15/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran koitan upata. Ap

Vierailija
16/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri mutta mieleen tulee neste ja mätä. Turvotus ja tulehdus?

Vierailija
17/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu en tiedä, ravannut tämän takia lääkärissä. Ap

Vierailija
18/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin olla vain artefaktaa eli kuvausvirhe. Esim. rasvasaturaatio ei aina onnistu tasaisesti vaan voi näkyä vaikkapa juuri vaaleana alueena muuten tummassa kuvassa. Ammattilainen osaa kuvissa erottaa nämä oikeista löydöksistä, maallikko välttämättä ei. Muutenpa näin etänä ilman kuvia ei niistä tietenkään pysty sanomaan yhtään mitään.

T. radiologi

Vierailija
19/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu en tiedä, ravannut tämän takia lääkärissä. Ap

Voimia! Minulla on ollut myös vaivoja tuolla alueella. Poskiontelot leikattu kaksi kertaa ja olen kärsinyt myös hermosärystä posken aluella. Oikea puoli poskista kehitti kystia jatkuvasti.

20/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan radiologi kenties täällä viettämässä lauantai-iltaa ja viitsisi vastata? Ap :)

Jospa siihen poskeen osui auringonvalo kuvatessa?

Oikeesti nyt lähihoitaja, odota lausuntoa kuvista, ei kukaan radiologikaan voi antaa lausuntoa av-palstalla lauantai-iltana periaatteella "toinen poski on valkoisempi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi