Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen poski magneettikuvassa valkoisempi

Vierailija
24.04.2021 |

Mistä voi johtua? Saan tulokset ke mennessä. Poski on turvotellut.
Minulla on magneettikuva levyllä, mutta olen itse lähihoitaja enkä mikään radiologi, en ymmärrä siitä yhtikäs mitään.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla vain artefaktaa eli kuvausvirhe. Esim. rasvasaturaatio ei aina onnistu tasaisesti vaan voi näkyä vaikkapa juuri vaaleana alueena muuten tummassa kuvassa. Ammattilainen osaa kuvissa erottaa nämä oikeista löydöksistä, maallikko välttämättä ei. Muutenpa näin etänä ilman kuvia ei niistä tietenkään pysty sanomaan yhtään mitään.

T. radiologi

Okei, kiitos. Se posken valkoisuus näkyy monessa kuvassa, kun katson sarjoja, ettei vaan ihan yhdessä. Ja juuri se poski ja alue, joka turvotellut. Ap

Vierailija
22/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin linkata rajatun kuvan tänne, mutta palsta blokkasi. Jos joku viitsii avata se on tässä

aijaa . com / jupzak

Ilman noita välilyöntejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen ettei lisätutkimukset sun kohdalla olis pahitteeksi. Kerro sun kaikki oireet?

Vierailija
24/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin kuvan tänne, jos radiologi olet vielä paikalla, se on kommentti nro 22.

Vierailija
25/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän luulen ettei lisätutkimukset sun kohdalla olis pahitteeksi. Kerro sun kaikki oireet?

Lääkärini nillittää, että magneetti on tarkin tutkimus mitä voi ottaa, eikä muita voi. Joten toivottavasti tämä nyt selventää asiaa.

Poskeni on siis turvotellut. Hampaiden ja poskionteloiden pitäisi olla kunnossa. Kun poski turpoaa enemmän, se tulee kipeäksi. Lievää lämpöä on. Perusverikokeet normaalit, tulehdusarvo ja lasko normaalit. Ap

Vierailija
26/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan ollut turvotusta?

Vierailija
27/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan ollut turvotusta?

Kuukauden, eka turposi silmin nähden, siitä tasoittunut, vielä lievää. Pelottaa, että jää tällaiseksi. Ap

Vierailija
28/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärini nillittää, että magneetti on tarkin tutkimus mitä voi ottaa, eikä muita voi. Joten toivottavasti tämä nyt selventää asiaa.

Poskeni on siis turvotellut. Hampaiden ja poskionteloiden pitäisi olla kunnossa. Kun poski turpoaa enemmän, se tulee kipeäksi. Lievää lämpöä on. Perusverikokeet normaalit, tulehdusarvo ja lasko normaalit. Ap

Yksityisellä kuvaa kaiken. Näin pääsin itse leikkauspöydälle. T: se poskistaan vaivainen

Vierailija
29/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä kuvaa kaiken. Näin pääsin itse leikkauspöydälle. T: se poskistaan vaivainen

Hyvä, että pääsit. Minäkin menin yksityiselle. Kunnallisen hammaslääkäriakka ei nähnyt indikaatiota jatkotutkimuksille. Hänen kommentti mun potilastiedoissa oli "lääketiede ei voi selittää kaikkea", mietin, kyllä varmana voi vaikka sinun ammattitaito ei siihen riitä. Ap

Vierailija
30/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa tämä odotus. Ap

Vierailija
31/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin ehkä kuvista ja kaikesta hoidosta ehkä n. 250€ yksityisellä. (Ei vakuutusta minulla) Siirsi mut keskussairaalaan leikkaukseen. Tästä on jo aikaa.

Vierailija
32/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin ehkä kuvista ja kaikesta hoidosta ehkä n. 250€ yksityisellä. (Ei vakuutusta minulla) Siirsi mut keskussairaalaan leikkaukseen. Tästä on jo aikaa.

Okei, minullakaan ei vakuutusta. Maksoin magneetista 200e. Siirrän hoitoni ja kaiken julkiselle, jos löytyy jotain. Kunnallinen ei suostunut ottamaan kuin hammasröntgenen ja poskionteloröntgenen, kaiken muun olen joutunut omasta pussista maksamaan. Ap

Vierailija
33/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm

Vierailija
34/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla vain artefaktaa eli kuvausvirhe. Esim. rasvasaturaatio ei aina onnistu tasaisesti vaan voi näkyä vaikkapa juuri vaaleana alueena muuten tummassa kuvassa. Ammattilainen osaa kuvissa erottaa nämä oikeista löydöksistä, maallikko välttämättä ei. Muutenpa näin etänä ilman kuvia ei niistä tietenkään pysty sanomaan yhtään mitään.

T. radiologi

Niin ja radiologi, mitä tarkoittaa, jos kyseessä ei ole kuvausvirhe? Kun näkyy monessa kuvasarjassa tuo sama valkoisuus? 

Vierailija
35/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt nyt termin radiopaque, eli se on siis termi, kun joku osa kuvautuu vaaleampana kuin ympäristö. Eli olen yritänyt googlettaa radiopaque soft tissue, mutta en ymmärrä nyt yhtikäs mitään tästä. Ap

Vierailija
36/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, minullakaan ei vakuutusta. Maksoin magneetista 200e. Siirrän hoitoni ja kaiken julkiselle, jos löytyy jotain. Kunnallinen ei suostunut ottamaan kuin hammasröntgenen ja poskionteloröntgenen, kaiken muun olen joutunut omasta pussista maksamaan. Ap

Tosta se sun tilanne lähtee selviämään. Mulla oli huonoa tuuria kun joku korvakurkkunenä-lääkäri huomasi mun sairastaneen joskus masennusta. Arvaa menikö psykosomaattiseksi tämä kaikki hänen mielestään.. Eipä ollut ei.

Vierailija
37/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei se "vika" oliskin tuon valkoisen alapuolella, vasemmassa alareunassa? Mikähän siinä on, sylkirauhaset?

Vierailija
38/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimako kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan radiologi kenties täällä viettämässä lauantai-iltaa ja viitsisi vastata? Ap :)

Jospa siihen poskeen osui auringonvalo kuvatessa?

Oikeesti nyt lähihoitaja, odota lausuntoa kuvista, ei kukaan radiologikaan voi antaa lausuntoa av-palstalla lauantai-iltana periaatteella "toinen poski on valkoisempi".

Auringonvalo magneettikuvantamisessa? Oliko tämä vitsi...

Vierailija
39/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta se sun tilanne lähtee selviämään. Mulla oli huonoa tuuria kun joku korvakurkkunenä-lääkäri huomasi mun sairastaneen joskus masennusta. Arvaa menikö psykosomaattiseksi tämä kaikki hänen mielestään.. Eipä ollut ei.

Joo toivotaan parasta, mullakin se kunnallisen hammaslääkäriakka huomasi, että on psykiatrista historiaa ollut parikymppisenä, vaikuttikohan siihen, että jouduin siirtämään tutkimukset&hoidon yksityiselle, kun ei suostunut laittamaan eteenpäin? En tiedä. Ap

Vierailija
40/44 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei se "vika" oliskin tuon valkoisen alapuolella, vasemmassa alareunassa? Mikähän siinä on, sylkirauhaset?

Niitä sylkirauhasia on jo tutkittu, niiden pitäisi olla ok. Mutta eiköhän tämä nyt selviä. AP