Teini ei syö! Jo kolmas päivä kun mikään ei maistu
Oon yrittänyt tehdä pojan lempiruokia: pizzaa, tortilloja ja lihapullia. Syödään normaalisti monipuolisesti, mutta nyt koitin herkkuruoilla saada pojan syömään. Ei auta. Oon tuonut kotiin leipää, hedelmiä, kasviksia, jogurttia, rahkaa... Kuulema mikään ei maistu. On selvästi nyt joku. Ikinä ei vastaavaa ole vanhempien poikien kanssa ollut. Päinvastoin sitä ruokaa on kulunut valtavia määriä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ja sassiin.
Olisko syöpäsairaus?
Voi hyvin olla. Joko suun tai ruokatorven syöpä ja on tuskallista niellä, tai sitten vatsalaukun syöpä. Voi tietysti olla ian melkein mikä syöpä tahansa joka aiheuttaa pahoinvointia ja ruokahalun menetystä. Esim kivessyöpä on juuri noilla nuorilla miehillä yleinen.
Hyvä ettei syö. Kyllä tuolla 50 kg:n ylipainolla voi muutaman päivän olla syömättä.
Siis ei ole syönyt murustakaan kolmeen päivään, vai ei syö sinun mielestäsi tarpeeksi? Jos ei ollenkaan syö, niin varmaan jotain on vialla.
Jotakin ihmissuhteissa käynyt. Ei siitä vanhemmille kerrota. On ihastunut, saanut pakit, jännittää treffit, kiusaajan tapaaminen tai vaikka esitelmä.
Juoko nestettä kuitenkin, ettei kuivu?
Poika käyttää amfetamiinia. Silloin ei todellakaan ruoka maistu.
Ja tulit av palstalle sen sijaan että soitat lääkärille ja kysyt mitä he on mieltä koska?
Vierailija kirjoitti:
Siis ei ole syönyt murustakaan kolmeen päivään, vai ei syö sinun mielestäsi tarpeeksi? Jos ei ollenkaan syö, niin varmaan jotain on vialla.
Ei ole suönyt mun nähden ollenkaan. Ottaa seurana ruokaa mutta jättää koskemattomana lautaselle. Ei kuulema maistu. En ole siitä sitten hirveesti kehdannut marmattaa. Toivon että tosiaan iltaisin edes syö jotakin. Vettä on onneksi ruoka-aikaan juonut.
Kysyin täältä, koska täällä on varmasti jollakin ollut sama tilanne. En usko olevani ainoa äiti joka on huolestunut kun oma lapsi ei syö. Lääkäristä tässä tapauksessa tuskin olisi hyötyä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä on sattunut?
En tiedä, tämä alkoi ihan yhtäkkiä. Ennen söi aivan normaalisti. Ei tosiaan valita mitään mahakipuja tai näytä mitenkään sairaalta.. totta kai tää huolestuttaa. Etenkään kun tällaista ei ennen kenenkään kanssa oo tapahtunu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häntä on joku varmaan haukkunut lihavaksi.
Näin. Nyt voi oikeasti ajatella niin vaikka sinä näkisit hoikan pojan. Puhu!
Ei pojilla tollaisia ongelmia ole...
Voi kuule, kyllä nykyään on poikienkin ulkonäköpaineet tulleet ilmiöksi. Kiitos sosiaalinen media ja niiden tuoma kuviteltu paine.
Onko tämä tullut nyt ihan yllättäen niin ettei aiemmin ole ollut mitään vastaavaa? Onko väsynyt, käyttäytyykö muuten normaalisti perheenjäsenten kanssa? Onko iloinen vai vetäytyvä? Sujuuko koulu? Olisiko kokeillut tupakkaa? Olisin pian yhteydessä terveydenhoitoon varmuuden vuoksi.
Psyykkistä. Jos ei sulle puhu niin sitten esim terkkarille. Joko ulkonäköpaineita, kiusaamista, ahdistusta, ihmissuhdeongelmia...
Juota smoothieta tai jotain muuta, oletko kysynyt voiko lapsi pahoin.
Ota yhteyttä koulupsykologiin. Ehkä hänelle kertoo, jos ei omalle äidille. Voi ehkä nolostella liikaa?
Ihastunut niin silloin ei ruoka maistu kun perhosia vatsassa miettien uskaltaako kertoa tunteistaan 🤗
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä tullut nyt ihan yllättäen niin ettei aiemmin ole ollut mitään vastaavaa? Onko väsynyt, käyttäytyykö muuten normaalisti perheenjäsenten kanssa? Onko iloinen vai vetäytyvä? Sujuuko koulu? Olisiko kokeillut tupakkaa? Olisin pian yhteydessä terveydenhoitoon varmuuden vuoksi.
Ei mitään. Siis ei yhtään mitään... Tää syöminen jäi ihan yhtäkkiä pois. Ei vaikuta väsyneeltä, mutta ehkä hieman vetäytyneeltä. Käy kuitenkin normaalisti kavereiden kans olemassa, mutta ei ehkä niin paljon mulle vastaile yms. Koulu sujuu ihan ok, samaa tasoa kuin ennenkin 7-8 pääsääntöisesti. En tiedä onko nyt ollu joku päihdekokeilu. Ei ainakaan haise. En myöskään ole nähnyt/kuullut että poika olisi oksentanut. Mutta joo, pakkohan se on kohta terkkarille soittaa, jos mun omat keinot ei riitä. Ap
Kyllä lääkäristä voi olla hyötyä. Vaikka ei kai saisi ajatella/ehdottaa pahinta, niin jos ei tosiaan ole ollenkaan nälkä, voi olla vakavaa.
Mun nuoruudessa eräs tuttunupri menehtyi syöpään joka ilmeni juuri sillä että vatsa tuntui täydeltä eikä ollut nälkä.
Mikset kysy onko syönyt mitään kavereiden kanssa?
Kyllä mä kolmen päivän jälkeen alkaisin jo selvittää hänen kanssaan asiaa. Ei ne nuoret rikki mene, ei tarvitse ylisuojella puhumiselta ja kysymyksiltä.
Osta herkkuja, sipsejä, donitseja. Näitä mun teinipoikani söi ja pelasi koneella. Nyt aikuinen ja syö todella paljon ja hyvin. Asuu yksin.