Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jolle ei oo tullut raskausarpia vatsaan raskauksien seurauksena?

Vierailija
24.04.2021 |

Mulla pelkästään tullut rintoihin.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mihinkään raskausarpia, iho on muutenkin hyvin kimmoisa, ei ole ryppyjäkään tms ja ikää pian 40v.

Vierailija
42/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut raskausarpia eikä ollut edes raskauspahoinvointia. Olenko ainut, jolla ei ollut pahoinvointia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille raskaana olleille niitä tulee, koska mahan iho venyy nopeasti, toisilla ne vain ovat näkyvämpiä kuin toisilla.

Vierailija
44/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI oo tullu, eikä jääny rellukka. T: 4 raskautta

Vierailija
45/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 152 cm pitkä ja painan 50 kiloa. Olen saanut viisi poikaa joista isoin on ollut 4,4 kiloa ja 56 cm syntyissään. Ei ole raskausarpia tullut yhdessäkään raskaudessa ja vatsanahka on aina palautunut synnytysten jälkeen.

Vierailija
46/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille raskaana olleille niitä tulee, koska mahan iho venyy nopeasti, toisilla ne vain ovat näkyvämpiä kuin toisilla.

Älä puhu palturia. Mulla ei oo yhtään mahaan tullu 

Vierailija
47/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille tule isoa mahaa.

Vierailija
48/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään raskausarpea missään. Kolme raskautta, joista yksi monikkoraskaus ja maha oli kyllä komean kokoinen. Eikä ole jäänyt nahkakaan roikkumaan. Kiitän salaa hyvää tuuriani, sillä ääneenhään tätä ei parane sanoa. Paljon tulee taivastelua, että miten mulla muka on yhtään lasta.

Vierailija
49/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainuttakaan kolmesta raskaudesta, eikä löysää nahkaa, ei mitään.

Vierailija
50/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuli mahaan toista odottaessa. :/

Rintoihin tuli jo teini-iässä.

Esikoista odottaessa tuli raskausarpia reisiin.

Vierailija
51/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikille/normaalipainoisille tulee kai harvemmin raskausarpia. Ylipainoisilla iho on venynyt jo "valmiiksi" ja raskauden myötä iho joutuu venymään vielä nopeasti lisää ja silloin tulee helpommin raskausarpia. Yksilöllistä tämäkin tietysti.

Vierailija
52/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tullut yhtään raskausarpia raskauden aikana mihinkään. Vatsa oli parin viikon sisällä synnytyksestä litteä ja sileä itsestään. Paino oli heti sama kuin ennen raskautta. Olin 27 v kun synnytin.

Ennen raskautta tykkäsin, kun mediassa oli kuvia hyvin palautuneista ja timmeistä kehoista. Antoi toivoa, että niinkin voi käydä. Nyt tuntuu median kuvastossa korostuvan se, että raskaudesta jää tosi paljon jälkiä vartaloon ja en kehtaa tuoda esille, että minulla ei ole mitään.

Vierailija
53/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut yhtään. Mutta läskiä tuli senkin edestä.

Vierailija
54/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vähän. Paino nousi 16 kg (tuli myös turvotusta) ja vatsa oli iso, olen lyhyt ja hoikka. Kohtukin eteenpäin kallellaan joka kai tekee sen, että maha kasvaa isommaksi. Rintoihin tuli arvet sitten kun maito nousi. Olin 24-v eli varsin ”kimmoisassa” iässä vielä. Mutta eipä ole elämää haitanneet.

Vierailija
55/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikille/normaalipainoisille tulee kai harvemmin raskausarpia. Ylipainoisilla iho on venynyt jo "valmiiksi" ja raskauden myötä iho joutuu venymään vielä nopeasti lisää ja silloin tulee helpommin raskausarpia. Yksilöllistä tämäkin tietysti.

Mun hoikkaakin hoikemmalle tyttärelle tuli teini-iässä raskausarpia rintoihin, kun kasvoivat. Ei ollut siis edes raskaudesta kyse.

Vierailija
56/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta kannettu, ei arpia eikä roikkuvia ruumiinosia.

Vierailija
57/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hoikillahan se maha nimenomaan venyy. Ylipainoisista ei monesti edes huomaa että ovat raskaana. Ja itse hoikkana sain kyllä arpia jonkin verran. Eiköhän ne arvet ole enemmän ihon koostumuksesta ym. kiinni kuin ylipainosta tai alipainosta.

Vierailija
58/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on pitkälti kudostyypistä kiinni. Itsellä takana 3 raskautta, ei yhtäkään raskausarpea. Painoakin tullut kyllä, että sekään ei selitä (18kg, 11kg, 10kg). Eikä ikä, raskaudet 28v 31v ja 36v. En rasvannut ihoa jne. jottei arpia tulisi. En usko, että asiaan voi juurikaan itse vaikuttaa.

Kaikki kolme myös syntyneet sektiolla ja arpea hädin tuskin huomaa, vaikka ekat 2 suljettiin metallihakasillakin. Eli arvet parantuvat minulla todella hyvin, ihon värisiksi ja ohuiksi.

Pakko olla joku ihotyyppi tai kudostyyppijuttu.

Ja on kirurgin taidoillakin varmaan osuutta asiaan, että kuinka huolellisesti ne lihakset ja muut ihonalaiskerrokset viitsitään kursia kasaan.

Vierailija
59/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hoikillahan se maha nimenomaan venyy. Ylipainoisista ei monesti edes huomaa että ovat raskaana. Ja itse hoikkana sain kyllä arpia jonkin verran. Eiköhän ne arvet ole enemmän ihon koostumuksesta ym. kiinni kuin ylipainosta tai alipainosta.

Eipä veny. Riippuu kohdun ja sikiön asennosta, istukan sijainnista, lihasten jänteydestä sekä äidin pituudesta. Pitkään vartaloon katoaa taaksekallistuneen kohdun kanssa raskaus huomaamattomiin. Sisäelimet on puristuksissa ja syvähengitys vaikeaa.

Ekan synnytyksen jälkeen naapuri ihmetteli, missä välissä olin ollut raskaana. Tokan aikana jo vähän vatsakin kasvoi, mutta kuopukseni oli niin pinteessä, että jalkaterät olivat syntyessä kuin sirpit, eikä ollut kampurajaloista kyse. Hän syntyi täysiaikaisena ja painoi 2,6 kg.

Vierailija
60/86 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän vaiheessa ne yleensä ilmaantuisivat, jos ovat ilmaantukseen? 🤔 Terv. rv 29 ensimmäistä odottava