Onko täällä ketään jolle ei oo tullut raskausarpia vatsaan raskauksien seurauksena?
Kommentit (86)
Kaksosraskaus, venyin ihan valtavaksi eikä tullut arpia. Mutta vatsanahka ei palautunut.
Ei myöskään jäänyt raskausarpia vatsaan eikä muualle, 28-vuotiaana lapsen sain. Hyvin palauduin, ja vauvakin oli leppoisa , söi ja nukkui hyvin.
Ei tullut vatsaan, kun reilusti ihokudosta.
Raskautuessa painoin 59 kg (170 cm), synnyttäessä painoimme 59 + 23 kiloa, imetyksen jälkeen painoin 57 kg.
Ei tullut yhtään arpea kummassakaan raskaudessa eikä vatsa mitenkään roiku tms. Toinen lapsi oli yli 4 kg.
Ei mullekaan tullut raskausarpia mihnkään kohtaan kehoa vaikka paino nousi 25kg. Sen sijaan kroppa jäi pulleaksi, eikä palaudu alkuperäisiin mittoihin millään :/
Ei tullut arpia, eikä löysää ihoa. Paino nousi n. 15 kg, palasin synnytyksen jälkeen lähtöpainoon.
Olin 27v. Kun lapseni syntyi.
Ei tullut kuin pari haalea arpea toiseen rintaan ja nekin hävisivät aikanaan. Olin 33 v, paino nousi noin 10 kg raskauden aikana ja laski imetyksen myötä nopeasti alle lähtöpainon. Vatsa on kyllä pehmeämpi kuin ennen raskautta, mutta olkoon.
25 raskauskiloa eikä arpia jäänyt, paitsi alapäähän kymmenien tikkien jäljiltä senkin edestä. Olin hoikka tullessani raskaaksi, eli vatsa todellakin venyi äärimmilleen tuollaisen painonnousun myötä. Palautuminen olikin sitten hitaampaa.
Kolme lasta, jotka sain 36, 38, 40v: ei arpia missään. Olin silloin tosi hoikka eikä raskauskilojakaan tullut kuin ”pakolliset” ja palauduin ihmeen hyvin muutenkin: Vanhana synnyttäminen ei ollut mitenkään oma valinta, ei vaan onnistunut aiemmin ja pelotteluista huolimatta kaikki sujui.
Nyt oon noin 6kg painavampi ja oon huomannut reisissä aavistuksenomaisia jälkiä... Mutta vanheneminen tuo niin paljon kaikkea muutakin, että noi ei o mitään!
Ei raskausarpia kummastakaan raskaudesta vatsaan, tai muuallekaan, vaikka paino nousi 20 kg molemmilla kerroilla. Jälkimmäisestä raskaudesta jäi kylläkin lopulta 10 kg painoa ja sektiosta typerän näköinen pussukka arven yläpuolelle. Eli ei se vatsa silti enää entisensä ole, vaikkei raskausarpia tullutkaan. Harmi sinänsä, koska ennen raskauksia juuri vatsa oli oikeastaan ainoa kaunis kohta mun kropassa.
Ei tullut kummastakaan lapsesta. Pelästyin kauheasti, kun näin ensimmäisen kerran ystäväni raskausarvet. Hänellä oli sellaiset tumman sinipunaiset, niitä oli paljon ja ne muistutti iilimatoja. En tiedä näyttävätkö kaikkien raskausarvet samalta. En ensin tiennyt, mitä ne oli.jouduin kysymään.. 😕Nolotti.
Ei tullut minnekään raskausarpia. Tosin vain 1 lapsi, mutta hänet saadessani olin 36-vuotias ja ylipainoinen.
2 lasta. Ei yhtään raskausarpea missään. Nyt 5kymppisenä on kyllä läskiä mahassa mutta se on ihan oma vika ja olen lihonut vasta lasten tekemisen jälkeen.
Ensimmäisestä ei tullut yhtään raskausarpia, toisesta senkin edestä.
Kai se on pitkälti kudostyypistä kiinni. Itsellä takana 3 raskautta, ei yhtäkään raskausarpea. Painoakin tullut kyllä, että sekään ei selitä (18kg, 11kg, 10kg). Eikä ikä, raskaudet 28v 31v ja 36v. En rasvannut ihoa jne. jottei arpia tulisi. En usko, että asiaan voi juurikaan itse vaikuttaa.
Kaikki kolme myös syntyneet sektiolla ja arpea hädin tuskin huomaa, vaikka ekat 2 suljettiin metallihakasillakin. Eli arvet parantuvat minulla todella hyvin, ihon värisiksi ja ohuiksi.
Pakko olla joku ihotyyppi tai kudostyyppijuttu.
Minulla ei ole ainuttakaan raskaus-arpea. Lihoinkin vain 26 kg kumpaakin odottaessani, imetysvuoden aikana paino palautui temppuilematta minulle normaaliin 52 kiloon.
Tein lapset nuorena, palautuminen oli helppoa eikä ylipainoa tai arpia jäänyt.
Kolme raskautta eikä yhdestäkään raskausarpia mahaan. Mikä tuntuu ihmeeltä koska olin tosi litteämahainen laiheliini ja vatsa kasvoi tosi isoksi. Rintoihin tuli muutama tosi ohut kun nekin turposivat. Mutta tosi ohuita ja nyt jo näkymättömiä.
Olen miettinyt mistä johtuu ettei tullut taskausarpia vaikka vatsa kasvoi niin valtavasti ja iho venyi hurjasti. Ei jäänyt edes mitään pussukkaa vaan iho on aina vetäytynyt takaisin nätisti. Samoin rinnat ovat suht kiinteät edelleen imetyksistä huolimatta.
Onnekas siis tässä asiassa sillä ei minulla itselleni ole osaa eikä arpaa tähän. En siis ole edes rasvannut tai mitään. Normaalipainoinen olen kyllä aina ollut, nyt alkaa iän myötä vähän ylimääräistä tulla kun pitäisi liikkua enemmän ja syödä vähemmän.
Mulle! Omat raskausarvet on tullut kaljamahan kasvusta