Miltähän kassatytöistä tuntuu kun on pakotettu sanomaan asiakkaille "hyvää päivänjatkoa"
Jotenkin se ei tule ihan vilpittömästi tuo lause useinkaan
Kommentit (63)
Kyllä tietyssä ryhmässä on komennettu tuohon päivänjatkojen toivotukseen. Saman ketjun hotelleissa on kielletty sanomasta ei, tai pahoittelemasta asiakkaalle jotain puutetta, ettei kuulosta negatiiviselta tai siltä, että hotellissa ei ole tarjottavana sitä mitä haluaa (vaikkei olisikaan). Joka asiaan vain täytyy kommentoida, että on ollut todella suosittua ja kertoa jotain muuta. Jos ei tee näin, esim. puheluita kuunnellaan ja niitä käsitellään muitten kuullen ja valitetaan. Järjettömäksi mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi pahoittaa toivotuksesta mielensä? Sitä sanotaan kohteliaisuudeksi. Toivotan ihmisille yhtä ja toista, koska siitä tulee molemmille hyvä mieli ja se kuuluu tapoihin.
Koska se on pakotettua. Yhtäkkiä kaikki kassat rupesi papukaijana toistamaan samaa. Ei tunnu kivalta.
Normaalit heit ja kiitokset riittää ihan hyvin ilman keinotekoisia toivotteluja.
Juu, aivan kuin puhelinmyyjä:
Täällä Pekka Pirteä Poropeukalot Oy:stä Oiiiikein hyvää huomenta!
Onko Matti Meikäläinen, Koivukuja kolmessa sijaitsevan omakotitalon omistaja itse puhelimessa?
Oiiiikein kivaa kun tavoitin sinut, Matti, meillä olisi sinulle, Mattti nyt tarjolla....
Asiallinen kysymys. Olin itse työssä, jossa olisi voinut toivottaa asiakkaalle hyvää jatkoa. Minusta se ei tuntunut luontevalta, olihan asiakas kuitenkin vieras ihminen, jonka päivän jatkumiset eivät minua kiinnostaneet. En pystynyt sanomaan mitään näistä päivän jatkoista.
Ennen, kuin oudoksutte sen enempää; olen asperger.