Miltähän kassatytöistä tuntuu kun on pakotettu sanomaan asiakkaille "hyvää päivänjatkoa"
Jotenkin se ei tule ihan vilpittömästi tuo lause useinkaan
Kommentit (63)
Odotan sitä päivää kun kaikki tällainen on automatisoitua, mitenkähän surkeaa ap:n elämä silloin on, kun robotti ei pokkuroi häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi pahoittaa toivotuksesta mielensä? Sitä sanotaan kohteliaisuudeksi. Toivotan ihmisille yhtä ja toista, koska siitä tulee molemmille hyvä mieli ja se kuuluu tapoihin.
Koska se on pakotettua. Yhtäkkiä kaikki kassat rupesi papukaijana toistamaan samaa. Ei tunnu kivalta.
Normaalit heit ja kiitokset riittää ihan hyvin ilman keinotekoisia toivotteluja.
Jep ihan selvästi heitä on kehotettu sanomaan tällaista. Muistan kun jotkut alkoivat sanoa ja nyt Prismassa tuntuu kuin jokikinen kassamyyjä sanoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi pahoittaa toivotuksesta mielensä? Sitä sanotaan kohteliaisuudeksi. Toivotan ihmisille yhtä ja toista, koska siitä tulee molemmille hyvä mieli ja se kuuluu tapoihin.
Koska se on pakotettua. Yhtäkkiä kaikki kassat rupesi papukaijana toistamaan samaa. Ei tunnu kivalta.
Normaalit heit ja kiitokset riittää ihan hyvin ilman keinotekoisia toivotteluja.
Jep ihan selvästi heitä on kehotettu sanomaan tällaista. Muistan kun jotkut alkoivat sanoa ja nyt Prismassa tuntuu kuin jokikinen kassamyyjä sanoo
Oletettavasti joku konsultti laskuttanut muutaman tonnin siitä, kun on sanonut johtoportaalle, että käskekää kassojen sanoa hyvää päivänjatkoa.
forssan tokmannilla oikein näkee kun ERITTÄIN TOIMIVA KASSA JOUTUU JÄNNITTÄMÄÄ sanoessaan "haavaa paiva" jos joku ketju jättää tuan kassojen kiusaumisen pois asioin siellä heti. tämä tapa ja haripon mainos on ilmeisesti samasta lähteestä. joku pöljä kouluttaja konsulentti on kusettanut vielä pöljempiä
Nykyään taitaa olla muodissa heillä sanoa "mukavaa päivää" siinä lopussa.
Ei mua kukaan pakottanu, kun olin kassatyössä. Ihan kuuluu opittuihin peruskäytöstapoihin. Joskus sanoin "Kiitos, hei", joskus "Hyvää päivänjatkoa", vakiasiakkaille saatoin jopa sanoa ihan "Moikka".
Vierailija kirjoitti:
Have a good one.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo s-marketissa alkoi nyt tämä jatkuva toivottelu. Ihmetyttää vähän että korona-aikana käsketään puhua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Empä oo ikinä kuullu, ainaka tääl pk-seudulla.
Minä vihaan tuota typerää toivottelua. On ok toivottaa hyvää joulua, hyvää vappua jne. mutta jokapäiväinen toivottelu on typerää. Itse en toivottele vaikka olenkin asiakaspalvelussa. Onneksi työnantaja ei ole pakottanut.
Mitähän seksikaupan myyjä sanoo jos ostaa janispetkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän seksikaupan myyjä sanoo jos ostaa janispetkeen?
Hyvää "kun oma ei riitä"!
En ole kuullut Sannan sanovan noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo s-marketissa alkoi nyt tämä jatkuva toivottelu. Ihmetyttää vähän että korona-aikana käsketään puhua enemmän.
Tampereen bussinkuljettajia on ilmeisesti kielletty tervehtimästä bussiintulijoita. Tähän asti tervehdykset ovat olleet molemminpuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se asiakkaana tuntuu väkinäiseltä ja johtoportaan käskemältä. Prismoissa tuntuu vittuilulta, kun hedelmävaaka ja itsepalvelukassakonekin läväyttää sen ruutuun.
En mä jaksais ainakaan siihen enää vastailla kun oon jo pakkaamassa tavaroita. Moi ja kiitos saa riittää.
Alkossa sanovat nykyään "hyvää illanjatkoa" tai "hyvää viikonloppua". Jotenkin kornia.
No on teillä ongelma. Onko normaali kanssakäyminen tosiaan niin vaikeaa, että tervehdyksestä pitää tehdä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin suomalaista. Ystävällinen kohtaaminen asiakaspalvelutyössä = pakottamista.
Ja ihmisistä on täysin käsittämätöntä, että jotkut ihmiset viihtyy aspana, koska siinä saa tehdä töitä ihmisten kanssa. Kaikki ei ole tuppisuita erakkoja.
Työssään viihtyvä aspa osaa tervehtiä ja toivottaa luontevasti ilman pakotettuja sanamuotoja. Minä haluan, että aspa tervehtii ja toivottaa minua omalla tavallaan, eikä johdon pakottamilla sanamuodoilla.
Eiköhän sitä kassaa kiinnosta enemmän ne johdon kuin sinun haluamiset. Mitätön asia, joka ei kuulu millään tavalla jollekin kommunikaatio-ongelmaiselle tusina-asiakkaalle. Kiva, kiitti, hei.
Mätä silakka sai Halla-ahon vedettyä tähänkin keskusteluun. Hauska kuulla että Jussi herättää silakassa noin paljon tunteita.