Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä pattitilanne. Teini on ihan poissa tolaltaan.

Vierailija
24.04.2021 |

Lyhyesti: kossi 14v on ollut pari päivää ihan kummallinen. Yleensä juoksee illat läpeensä tyttöystävän tai kavereiden luona. Nyt pari päivää on vaan paukannut koulusta suoraan omaan huoneeseen. Kun ollaan syötykin niin ei olla saatu mitään irti. Luulin että on ero tullut. Ei kuulema ollut.

Eilen mun oli pakko mennä juttelemaan pojan kanssa. Oon pari yötä valvonut ja miettinyt. Tiedättekö kun äidinvaisto sanoo että joku on hätänä? Poika kauan oli hiljaa mut lopulta sano että tietää että tuun suuttumaan ja että ei se oo hänen vika. Tyttö oli tehnyt positiivisen raskaustestin. Poika sanoo että haluaa vaan että se on ohi mutta tyttö on kieltänyt kertomasta kellekään. Ei halua että vanhemmat saa tietää. Olen tän tytön äidin työkaveri ja kuinka mun tekis mieli soittaa ja kertoa. Oma poika on ihan rikki. Poika kuitenkin kielsi. Sanoi että tyttö ei saa tietää että hän on kertonut. En halua pettää pojan luottamusta mutta en myöskään voi katsoa vierestä kun raukka on ihan rikki.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 14v seurustelee, on hänen kanssaan varmaan puhuttu seksiasiat läpi. Oma 14v ei seurustele mutta tietää, että jos on valmis seksiin, on valmis sen seurauksiin (taudit, raskaus, ehkäisyn hoitaminen ja vastuun ottaminen jos ehkäisy ei toimi). 14v on liian nuori seksielämään ja suurin osa nuorista tajuaa tämän. Nykynuoret on fiksuja, heillä on mahdollisuus rajattomaan tietoon ja useimmat osaavat käyttää järkeä, jos heille tarjoaa mahdollisuuden siihen. Vapaus ja vastuu.

Teinit kehittyy eri tahtiin. Itse olin täysin valmis seksiin 14-vuotiaana, moni tuntemani ihminen myös! Ehkäisyä osattiin käyttää, kunnioitettiin omia ja kumppanimme rajoha, opittiin ja nautittiin... Seksi on positiivinen ja kaunis asia, kunhan seksuaalikasvatuksella luotu tervehenkinen pohja on kunnossa!

Jokainen ymmärtää, ettei mikään ehkäisy ole 100% varma. Seksiä harrastaessa on oltava valmis ottamaan vastuu seurauksista.

Tsemppiä ap, koita olla nuorien tukena syyllistämättä. Pojan tyttöystävä on saatava terveydenhoutajan pakeille, ellei ole jo köynyt siellä. Raskautta ei voi "kieltää" loputtomiin, mitä aiemmin aletaan käydä läpi tulevaa (pitääkö lapsen, tekeekö abortin vai antaako adoptioon) sen paremmin kaikkien kannalta!

N29

Vierailija
62/71 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot nyt pojallesi, että he ovat vielä lapsia, joten he tarvitsevat ehdottomasti aikuisen apua. Ei ole hänen asiansa päätää nyt siitä, kerrotaanko tytön äidille vai ei.

Vaikka häntä saattaa suututtaa se hetkellisesti, että puutut asiaan, se helpottaa lapsien mieltä kumminkin, että eivät jää yksin asian kanssa.

Eli soitat saman tien tyttöystävän äidille.

Vauva ei tyttöystävän kohdusta häviä itsekseen minnekään, joten kyllä sille pitää hyvin pian alkaa tehdä jotakin, pitäå sen tai ei.

Ja jotenkin hoopo väite, ettå se ei "ole pojan vika". Kenes sitten, onko vauva jonkun toisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista painottaa pojalle, että hänen pitää vaatia isyystestiä ennen isyyden myöntämistä.

Vierailija
64/71 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin suosittelen että puhut tytön kanssa ensin ja otat vähän paremman tilannekuvan. Kaikkien perheissä vanhemmat eivät ole huolehtivaisia, ja ainakin itse olisin saanut lopun elämääni kestää henkistä väkivaltaa, jos uskonnollisessa kodissa olisin uskaltautunut aborttiin - iästä viis. Elämä oli ihan tarpeeksi rankkaa ilman murhaajaksi leimaamistakin.

Ja vaikka vanhemmat olisivat okei, niin tytöstä tuntuu varmasti paremmalta, jos saat hänet suostutelluksi kertomaan itse, ilman "selän takana" toimimista. Voit tietenkin tarjoutua olemaan mukana ja tukena kertomisessa.

Vierailija
65/71 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varmasti jos on tyttö- tai poikaystävä myös seksi.

Miten niin varmasti? Minä väitän, että ihan varmasti on 14-vuotiaita, jotka seurustelevat ilman seksiä. 

Mutta kai he seurustelevat sinun mielestäsi väärällä tavalla ja opetat, että heidän ikäisten seurusteluun kuuluu oleellisesti seksi ja ilman sitä ei voi olla. 

Ja älkää nyt tulko minulle sanomaan, että olen tyhmä, jos en tajua, että tuon ikäiset harrastavat seksiä. Todellakin tajuan. Kritisoin sitä, että aikuiset ääneen kertovat, että se kuuluu asiaan. Jos kuuluu, niin antakaa lastenne hoitaa ehkäisyt ja raskaudetkin ihan omalla tavallaan. Kun kerran ovat niin valmiita seksiin ja te vanhempina siunaatte ja kehotatte siihen. 

66/71 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poika joudu syytteeseen alaikäiseen sekoamisesta. 

Vierailija
67/71 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Eikö poika joudu syytteeseen alaikäiseen sekoamisesta. 

Ei joudu, koska on itsekin alaikäinen. Lapsiin sekaantumista on vain jos täysi-ikäinen sekaantuu alle 16-vuotiaaseen.

Vierailija
68/71 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätti tyttö sitten pitää lapsen tai tehdä abortin, olisi kaikkien etu, että hän pääsisi pian terveydenhoidon pariin. Joko lääkärille, tai neuvolaan. Sun on nyt vaan otettava tytön äitiin yhteyttä. Poukas kyllä ymmärtää ajan myötä, miksi sinun oli "petettävä" hänen luottamus.

Pahimmillaan tuossa käy niin, että tyttö märehtii asiaa kaikessa hiljaisuudessa todella kauan, päätyy siihen että haluaa abortin, ja lopulta kun rohkaistuu kertomaan asiasta ja menee lääkäriin, viikkoja on jo niin paljon ettei se tule enää kysymykseenkään!

Ei missään tapauksessa.

Vierailija
69/71 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojalle aikaa.

Vierailija
70/71 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva on naiskennella, mutta sitten vauvanrattaat pelottaa?

Älä hitsaa paljaalla jos baby pelottaa. Aikuisten vanha viivaus.

Vierailija
71/71 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiot tehdä?