Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~Heinänyyttien 2006 kuulumiset~*~

15.08.2006 |

En äkkiä löytänyt meidän pinoa, joten ajattelin aloitella uutta :)

Mitenkäs teillä on mennyt?

Meillä poika on kasvanut kovasti ja nukkuu hyvin. Välillä on kitinä-päiviä, ettei nukuta kuin pariakymmentä minuuttia kerralla ja taas syödään, mutta yöunet on hyvät ja syö vain kerran yöllä :D Onneksi sää alkaa pikkuhiljaa olla viilenemään päin, josko vaikka meidänkin pojun saisi ulos nukkumaan.

Sunnuntaina oli ristiäiset ja poika sai nimekseen Kai Ensio. Isosisko Inka on ylpeä pikkuveljestä :) Ristiäiset meni muuten hyvin, paitsi että poju itki melkein koko ajan, nukahti sitten kun laulettiin loppuvirsi. Pappi sotki takkinsa kakkuun jne..Eli hiukan oli kommelluksia, mutta nimi saatiin pojalle ;) Eikös se kuitenkin ollut tärkeintä ;)

Tällä viikolla pitäisi käydä verikokeissa jälkitarkastusta varten. Ensi viikolla on pojan neuvola ja sitten seuraavalla viikolla se mun jälkitarkastus..Ajattelin samalla ottaa sen hormonikierukan. Saapi nähdä mitä maksaa täällä, mutta eiköhän se maksa itsensä takaisin..Painosta en tiedä miten on mennyt..Vieläkö se -14 kg on voimassa vai onko se jo tullut osittain takaisin :/ Välillä menee päiviä, ettei kerkeä syömään vasta kuin illasta ja välillä päiviä, että tulee syötyä vähän liikaakin :( Vielä kun saisi juotua tarpeeksi! Poika syö puoliksi korviketta, kun ei oma maito päivisin aina riitä..Yöllä riittää.

Meillä on jo petipuuhatkin aloitettu, eikä tehnyt yhtään pahaa vaikka tuota repeämän kohtaa hiukan jännäsinkin..Ukko on nyt pysynyt kotosalla ja muutenkin menee nyt ihan hyvin. Kovasti se on onnessaan omasta pojasta!

Tuossa äsken tilailin uusia verhoja tupaan..Meillä on tuollaiset iänikuiset verhot ja olisi kiva saada hiukan uudemmat :) Piristää vähän tätä tupaakin ja muutenkin talvella olisi kiva, että tuvasta ei kaikki näy pihalle :)

Mutta nyt kutsu käy vaunuista..Poika nukkuu päivisin vaunuissa, kun siihen saa tuon ötökkäverkon..Meillä kun noita kärpäsiä piisaa navetan ja eläinten vuoksi..

~suviande, Inka 5v. ja Kai pian 6 vkoa ~

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin samantien ilmoitella neuvolan kuulumiset..

Typylle painoa oli kertynyt 3940g ja pituutta 55.2cm. (syntymämitat 3420g ja 51cm) Että hyvin kasvaa! Neuvolantätin mielestä suloinen ja virkeä vauva ja niinhän se on!:)

ninni

Vierailija
2/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyllerö on 3,5 viikon ikäinen. Mies palasi tällä viikolla töihin ja nyt on sitten totuteltu arkirytmiin. Aamut on ehkä kaikki vaikeampia kun vauva karjuu, isompi karkailee ruokapöydästä ja itselläkin on kauhea nälkä!! Noo, toivottavasti tähän tottuu.

Vauva on hereillä olo aikansa melko itkuinen ja kärsii selvästi mahakivuista, koska pylly paukkuu niin kuin isommallakin. Kävin tänään ostaan apteekista Cuplatonta. Katsotaan nyt olisiko siitä mitään apua. Onneksi kuitenkin nukkuu ihan kohtalaisesti ettei huuda ihan koko aikaa. Yöllä syödään pari kertaa ja päivisin noin 3h välein.

- Antracite ja tyllerö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille.

Meillä menee päivät ja yöt aivan mahtavan ihanasti.Mutta illat..kun kello lyö 19.00 alkaa mahoton huutaminen ja sitä kestää puoleen yöhön.Huutaa,syö ja pieree.Isommat lapset jää aika vähälle.Harmittaa niitten puolesta ja säälittää vauva.

Rintamaidolla kasvaa hyvin.Painoa tullut tosi hyvin kun syntymäpaino oli 3465g niin nyt on 4274g ja pituus nyt 55cm kun syntyessä 48cm

Me alotettiin eilen Rela-tipat,toivottavasti auttavat.Kovasti olen harkinnut myös vyöhyketerapiaa.Onko kenelläkään kokemuksia siitä?

Ristiäiset pidämme 26 päivä.Ihana kun saa puhutella sitten nimellä.Haluamme nimittäin pitää nimen siihen saakka salaisuutena.

Siinäpä tälle iltaa.. Voimia kaikille!!!!!!!

musu76 ja pikkuneiti nöpönenä 1kk+5pv

Vierailija
4/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poika tasan 3vk nyt, painoa on 5500g ja pituutta 58cm. Mennään täysin rintamaidolla, viikko sitten piti antaa lisämaitoa mutta nyt taas tulee rintamaitoa niin paljon että voisi ruokkia vaikka 2 lasta.

Illalla alkaa vauvan itku ja jatkuu siihen yö yhteen asti. Poika on jotenkin väsynyt mutta ei osaa rauhoittua nukkumaan. Syö ja itkee, jos juttelee niin lopettaa.

Ei viihdy itsekseen, hereilläoloajan on vain minun sylissä huutamatta, tosin nyt jo kelpaa isosiskon ja isin sylikin :)

Ja tosiaan kun nälkä tulee, niin tissiä on saatava HETI, huuto yltyy muuten ihan mahtavaksi sekunneissa...olen imettänyt milloin missäkin parkissa autossa.

Tänään olin citymarketissa kun vauva yhtäkkiä alkoi karjumaan...oli ihan PAKKO imettää vauvaosaston hyllyjen välissä, istuin siellä vaippojen välissä ja mietin et on tämäkin. Kukaan 4 edellisestä lapsesta ei ole ollut näin vaativa!

Vaatteet ei sovi päälle vaikka odotuskiloista on jo lähtenyt 20kg...vielä ois 15kg jäljellä, tosi kiva :(

Vierailija
5/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä kovasti miettinyt alanko kirjoitella kesäkuisissa vai heinäkuisissa. Aika on mennyt niin siivillä, etten ole ehtinyt kirjoittaa kumpaankaan pinoon. Jospa tänne kuitenkin, kun täällä on kaikki tutut!! Kerta kirjoitin kesäkuisena odottajana heinäkuisiin niin kirjoitanpa kesäkuisen äitinäkin heinäkuisiin :)

Meidän poika siis syntyi 25.6. ja oli 3820g ja 49cm. Ekassa neuvolassa 1kk oli 5,5kg ja 55cm. Nyt taitaa olla jo 6,5kg. Isosisko painoi saman neljäkuisena vaikka oli syntyessään vähän isompi, 3900g :)

Meillä on nyt ongelmana vauvan kakkaamattomuus. Luin just vanhoja pinoja siitä aiheesta ja yritin löytää ratkaisua. Käyn heti huomenna apteekissa kyselemässä, lääkärikaveri neuvoikin jotain tippoja ostamaan. Kuumemittarilla oon yrittäny monta kertaa tänään muttei auta. Viimeksi poju kakkasi perjantaina, sitä ennen maanantaina ja sitäkin ennen jotain 4-5 päivää aiemmin. Huomenna tulee sitten tällä kertaa jo viikko :( Poika on ollut tosi levoton koko päivän, ähisee ja kitisee mutta ei itke kuitenkaan. Tissillä olis koko ajan ja tuntuu että syö vaan liikaa ja menee pulautteluksi. Voi pientä. Käytössä on Cuplaton ja Relat. Maha on ollut kovana (kun kakka tulee se on aluksi tosi kovaa) Relojen aloittamisesta asti, joten ne ehkä syynä?

Esikoinen 2v9kk on ihan rakastunut vauvaan eikä ole yhtään mustis. Hoitaa vaan. Tässä kuukauden sisällä on nyt vaan alkanut kova uhma - kiljuu ja huutaa ja haluaa päättää kaiken itse. Tuplarattaat maksoi itsensä heti takaisin, tyttö ei halua kävellä metriäkään. Mulle on ihan sama, parempi että päästään äkkiä puistoon. Siellä on kyllä reipas, uhma tulee vasta kun pitää lähteä pois.

Mies on paljon työmatkoilla ja olen nyt aika poikki. Illat venyy kun silloin on ainoa oma aika. Tyttö ei nuku päiväunia vaikka mitä yrittäisi. Poika syö yöllä 2-5 kertaa. Hirmuisesti vaihtelee.

Mulla on vielä 4kg painoon ennen poikaa ja 8kg painoon ennen esikoista. Voih. Tiedän että 8kg jos tiputan niin olen ehkä liian laiha, mutta edes 5kg haluisin pois. Maha on kuin hyvin kohonnut pullataikina, raivostuttavaa!! Omat vaatteet ei mahdu päälle, paidat nousee navan yli. Höh. Isompia vaatteitahan voisi ostaa, mutta haluan tämän mahan pois! Mies on kyllä luvannut, että pääsen jumppaan kerran viikossa :) Kun vaan saisi pidettyä suun kiinni herkkujen lähellä. Vaikeaa!

Mutta nyt suihkuun ja tämä romaanin kirjoittaminen loppuun. Tsemppiä kaikille! Ihanaa tämä on mutta onhan se raskastakin...

Liinaharja ja muksut

Vierailija
6/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa arvoin minäkin että kumpaan pinoon kuuluu, kesä- vai heinäemoihin. Tutulle puolelle helppo kirjoittaa. Ikää 2kk, 4900g ja 57cm, eli tullut kilo per kuukausi lisää syntymäpainoon. Poika taas porsasteli koko yön. Tulin pois makuuhuoneesta että mies saa nukuttua. Joutuu käymään autolla pitkää matkaa töissä. Pelottava ajatus päästää väsyneenä sitä rattiin. Väsyttää, mutta kun pikkuinen näkee äidin naaman ja hymyilee, saa taas kummasti uutta voimaa.

On muuten jännä katsella vauvan kehitystä. Esikoinen oli 42+2 ja heti niin jäntevä ja virkeä, sama kokoinen kuin Lauri nyt tällä hetkellä. Lauri syntyi siis 36 ja on ollut paljon hitaammin kehittyvä esim. pään kannattelun ja hymyilyn suhteen. Kuinkakohan ne neuvolassa ottaa varhaiset syntymäviikot huomioon? Ihmetyttää kun kysytään että seurusteleeko vauva (1kk neuvolassa), kun omistamassani kirjallisuudessa kerrotaan vauvan alkavan seurustelemaan 2-3kk iässä. Pään kannattelusta mainittiin, ja luin erästä ketjua aiheeseen liittyen, ja siellä oli lääkärit seuraamassa tilannetta vielä 4kk jälkeenkin. Jos ajattelee niin että esikoinen olisi nyt vasta 2vko ja tämä sylissäni istuva pallero on 2kk, niin ero yksilöiden välillä on huima jo pelkästään syntymä ajankohtaa ajatellen. Siihen vielä yksilölliset erot päälle.

Kävin maanantaina siellä allergia lääkärissä. Kerroin että syön lihaa,perunaa, salaattia, mustikkaa, vadelmaa että banaania ja poika on sillä lähes oireeton. Lääkäri sanoi että hyvä, jatketaan samaan malliin. Eli jatkan edelleen imetystä. Nälkä on koko aika. Laitan Virginoa salaatin päälle että saisi energiaa mutta paino vaan tippuu. Taidan lähteä syömään kun tuli puheeksi. Ihanaa vauvantuoksuista arkea!

Vierailija
7/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän typy tulee lauantaina 3 viikkoa, kylläpä aika on mennytkin nopsaan. Parissa viikossa oli tullut painoa melkein 600g! Ptuutta 4,5cm! Typy olikin syntyessään niin kevyt 2480g eli nyt on 3 kiloa mennyt rikki! Meilläkin ollut päivisin vähän kitinöitä, päivällä nukkuu vaan pikkupätkiä, mutta onneksi yöt nukkuu hyvin. Rintaa tosin syö 4-5 kertaa yössä. Tänä aamuna annoin eka kertaa gefilus plus maitohappobakteereita ja katson rauhoittaako se yhtään mahaa. Jos se ei auta ajattelin kokeilla cuplatonia.

Vierailija
8/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti sai nimen jo sairaalassa, Viviana Ciara. Hirmuisen helppo vauva on ollut tähän asti. Paljon vaan sylissä viihtyisi ja öisin tissi tauotta suussa. Tuttia olen kovasti yrittänyt antaa, ettei tarviis ite toimia tuttina, mutta spukkaa pois.

Mustis isoveli on kyllä järjestänyt paljon puuhaa ja harmaita hiuksia meille vanhemmille, mutta osasin kyllä odottaakin. Anopista on ollut valtava apu, joka palvoo poikaa ja poika mummiaan. Olenkin vienyt pojan sinne leikkimään, kun iltasin on alkanut imetysmaratooni tai olen vain ollut väsynyt.

Minä joka en ennen ole kantoliinan päälle ymmärtänyt vannon nyt sen nimeen! Tämä meidän neiti on niin sylikissa, että en kyllä sais mitään tehtyä ilman! Ja jää kädet vapaiksi leikkimiseen esikoisen kaa.

Meillä on ottanut myös pullosta maitoa, mikä on helpottanut liikkumista, mutta eilen teki pullo lakon.. Saas nyt nähdä jatkaako vaan nyt tissillä..

Mutta nyt kaunistautumaan ja virastoihin lapsilisäpapereita täyttämään. Tänään saadaan neidille syntymätodistus ja virallisesti kaupungin kirjoihin=)

wekku ja Viivi 3vk

Vierailija
9/27 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, jokunen päivä on mennyt kun viimeksi olen meidän kuulumisia kirjoitellut, mutta nyt ajattelin sitten tehdä sen, kun rauhallinen hetki näin saunan jälkeen. Ensi viikon maanantaina tulee meidän herralle kuukausi ikää ja neuvolantäti tulee käymään kotona. Tänään herra kävi saunassa isin kanssa lämmöstä nauttimasta ja nautti kyllä, suuttui kun piti tulla pois.

meillä ollaan suurimmaksi osaksi pulloruokinnalla, välillä on itkua ja maha on kova kuin jalkapallo, disfatyl-tipat on käytössä ja tutteli1-korvike käytössä, en tiedä sitten pitäisikö vaihtaa korviketta??

Meillä muuten arki sujuu ihan mukavasti, mies lähtee ensi viikolla töihin, saas nähä kuinka isot lapset suhtautuu kun jäädään kotio ilman iskää, joka kotona ollut lomalla 7 viikkoa...

oltiin juuri viikko reissussa ja hyvin sujui herran kanssa sukulaisissa. että sellaista...

Nyt menen itse ottamaan iltapalaa, kun viimeksi syönyt aamupäivällä, on ollut taas touhupäivä.

Mukavia vauvantuoksuisia päiviä kaikille!!!

Tupuhupuna& " eemeli"

Vierailija
10/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin neuvolassa, tyttö 1kk oli 54cm ja 4440g (syntyessään 47cm ja 3040g), eli kuukaudessa kasvanut 7cm ja 1400g. Aika hurjaa näin äidin silmään :).

Jaahans.. neiti heräskin sitten. Eli jatketaan myöhemmin :)

elle06 ja prinsessa 5vko

Vierailija
11/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... raapustanpas muutaman rivin Jimin nukkuessa sylissäni. On se niin suloinen, mutta kasvaa ihan kamalaa vauhtia. Kuukaudessa oli tullu 1200 grammaa! SAnoinkin miehelle, että ne ekat viikon pitäisi liimata vauva syliin kiinni 24 tunniksi, että saisi nauttia siitä vastasyntyneen avuttomuudesta ja suloisuudesta. Nyt on jo niin pyöristynyt ja terhakoitunut eikä ole enää niin lötkövauva. Vaippakokokin vaihdettiin jo seuraavaan eli 3-6 kg.

Petipuuhia olemme yrittäneet pariinkin otteeseen ja mieli tekisi, mutta eipäs ole vielä paikat kunnossa (limakalvot eivät kostu tarpeeksi) ja harmittaa vähän, mutta ei auta kuin rauhassa odottaa. Aikaisemmin kyllä homma toimi heti, että mutkikas näyttää olevan kaikin tavoin tämän kolmannen kohdalla vähän joka asian suhteen ;)

Eipä enempää tällä erää.

carelia ja jimi 5 viikkoa

Vierailija
12/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olisi kiva saada kastetut samalle pinolle :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8109491&t=8067213&appid=&…

Vierailija
13/27 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on juu meilläkin poika kuukauden maailmaa katsellut.Kehtaako edes sanoa että poika on aivan ihana ja rauhallinen.Tällä viikolla on alkanut olemaan enemmän ja enemmän hereillä ja 2 tuntiakin on ihan normaali aika tuolle,ihmettelee ympärillään olevaa silmät suurina.

Poika rakastaa kylvettämistä ja ihan kuin jotain sosiaalista pientä hymynhäivettäkin olisi jo havaittavissa.

Tottahan minä olen väsynyt silloin tällöin mutta tällä viikolla olen saanut nauttia hyvistä yöunista,2 imetystä ja aamuyöstä kun nostaa viekkaan nukkumaan niin nukkuu siinä aamu kahdeksaan.

3kiloa meni meilläkin rikki viime viikolla ja veikkaan että paino lähentelee jo 3,5kiloa,käsissä tuntuu paljon painavammalta.

Miehestäni on kehkeytynyt varsinainen superisä ja rakkauteni miestäni kohtaan syvenee poikaa ja häntä katsoessa.Jaksaa touhuta ja höpöttää ja pitää seuraa ja vaihtaa vaippaa ja jopa syötellä pullosta.

Retkahdin nimittäin uudestaan kuningas tupakkaan..ja ennenkuin kukaan alkaa moraalisaarnan niin poltan tupakin päivässä ja senkin illalla ja jos vauva sattuukin juuri heräämään uudelleen syömään ollaan me annettu pakkasesta minun maitoani pullosta.Mutta on se ihme aine tuo nikotiini..koukuttaa yli vuoden tauon jälkeen..se on tää väsy ja oman ajan ikävä.Tupakalla ollessa saa hetken sellaisen nolla-ajan,jolloin ei tarvitse ajatella mitään,saa vain olla.

Noh...mutta joo.ensikuussa on vasta ristiäiset joten saa tässä vielä kk olla vaan!Miehen äiti oli kummissaan kun ei valittu kummeiksi sisaruksia mutta valinta on meidän ja jos joku haluaa tälläisestä asiasta loukkaantua niin ollos hyvä vaan!!!

Oumai ja poikanen 3vkoa+5päivää

Vierailija
14/27 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä miten pienestä sitä on onnellinen...sain tytön syömään pullosta ja nyt ollaan sitä reenattu joka päivä kerran kaksi, ettei vaan pääse enää unohtumaan.

On se eri kiva lähteä kauppaan, kun tietää, että neiti ei ainkaan kuole nälkään sillä välin.

Ainut pullo mistä toistaiseksi juo on Aventin pullo ja 1 tutilla. kesti se oikean pullon/tutin löytäminen sit melkein 2vk, mutta kannatti kuitenkin.

Meidän pikku prinsessa ei nauti kylvystä ollenkaan. Tai siihen asti köllii hiljaa, kunnes käännän selälleen ja alan valella vettä mahan päälle.

En tiedä miksi alkaa huutamaan siinä vaiheessa??!

Kai se menee ohi jossain vaiheessa.

Jokseenkin tuntuu, että tämä kolmas lapsi on ollut yksi vastarannan kiiski, kun kaksi edellistä olivat niin " helppoja" vauvana.

Muuten kyllä on ihana ja nukkuu melkein koko päivän ja yön.

Iltapäivästä ja illasta saattaa olla useamman tunnin hereillä ja tollistelee maailman menoa.

Hymyilee paljon ja yrittää jopa jutella, mutta juttelu on sellaista hiljaista hyrinää ja äännähdyksiä vielä.

Painoa on varmasti tullut kivasti, kun alkaa kantaminen tuntua jo käsissä. Pituuttakin kai on tullut kun ensimmäiset vaatteet on jo pieniä.

Ajattelin laittaa kaikilta lapsilta joitakin tavaroita ja vaatteita laatikkoon muistoksi heille.

Piirustuksia, vauvakirjaa, vaatteita, tuteja, kuvia, hammasta jne...

Onkos kellään mitään ehdotuksia sinne laitettavaksi?

jups mut täytyy rientää taas...huuto alkoi!

mutsi & Salla 1.5kk + Sanni 1,5v + Samu 8v

Vierailija
15/27 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poju kasvaa kovasti :) Varmaan kohta jo 6 kg menee rikki, jos ei ole mennyt jo ;) Ihan kiva " nyytti" alkaa olla jo kannettavaksi..

Pää nousee pystyyn mahalla ollessa ja kovasti liikuskelee..Hymyjä tulee paljon ja kovasti yrittää aina jokellella :) Vaippakoko on vaihtunut jo 4-8 kg..tai miten ne eri merkeissä meneekään..Vaatteetkin alkaa olla jo kokoa 60-62..

Tiistaina on neuvola ja sitten kerron lisää kuulumisia...Nyt uni kutsuu pojua :)

~suviande, Kai 1,5 kk ja Inka 5 v ~

Vierailija
16/27 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviande:meidän pojat taitaa mennä aika samoissa.Torstaina on lääkärineuvola sekä mun jälkitarkastus.Vaatteet meilläkin jo kokoa 60-62,joka vielä kyllä hieman tilavampi.Pojat saakin olla isoja!

Viisviikkosena alkoi selvästi jokellella/äännellä seurustelumielessä.Hymyjä on tullut jo viikosta 3,mutta leveä hymy ja nauru viisviikkosesta lähtien.Nyt jaksaa pitää jonkun aikaa päätäkin keskiasennossa,kun selällään makaa.Pää on pyöreä:nukkuessaan pitää aina päätään jommalla kummalla puolella.Ja selkeästi haroo käsillään leluun päin,vaikka ei kuitenkaan vielä tunnu omia käsiään sen paremmin tiedostavan.Ihana seurata pientäkin edistysaskelta!!!

Illat ovat selkeästi rauhottuneet:vaikka eivät pahasti itkuisia olleetkaan.Aamuisin klo5-6 lätien alkaa ähina ja parahtelut ja jatkuu niin kauan,kunnes kakka tulee noin klo9-10.Eli hereillä olen minäkin:tai pieniä torkahduksia saan otettua.Ja nyt jo kohta 2 viikkoa on syönyt tissiä 1 1/2-2 tunin välein koko yön:max yks 3 tunnin pätkä hyvällä säkällä.Ja päivisinkin syö tiheästi.Maitoa tuntuu olevan ja tyytyy yhteen tissiin.Olen tarjonnut toistakin,jotta syöttöväli venyisi,mutta yleensä ei huoli,vaikka hereille jäisikin.

Pientä rytmin poikasta jo löytyy.Puolen päivän kieppeillä nukkuu pitkät unet ja parhaiten mahallaan.Mutta onhan ne päivät muuten vielä kovinkin erilaisia nukkumisen kannlta.Uloskaan emme ehdi niinä päivinä,kun meillä on yksikin ohjelmanumero päivälle.En raaski pitkiä unia nukuttaa vaunuissa,koska joka paikassa on niin kauhee meteli autoista,vaikka hiljaista reittiä etsisikin!!!Rasittavaa!En aiemmin ole huomannutkaan,että ulkona ja kauppakeskuksissa on niin rauhatonta!

Eli vauva-arkea elämme!Ja minä nautin ' melkein' joka hetkestä,kun saan olla kotona.Kun poika on hereillä,niin istuskelemme sohvalla tai makoilemme sängyllä ja seurustelemme.En raaski pitkiä aikoja vauvaa pitää yksin makoilemassa.Kotityöt teen,kun hän nukkuu.Eli kuten huomaatte,olen yhden lapsen äiti,kun minulla on varaa tällaiseen ylellisyyteen vauvan kanssa.Vauva-aika tuntuu menevän niin vauhdilla,että olen tehnyt tietoisen päätöksen nauttia rauhassa joka hetkestä!Tietenkin minäkin väsyn iltaa kohti ja kädet väsyy sylissä pitämiseen ja kaipaan välillä rauhallista hetkeä käydä edes pissalla ja jne....mutta näinä hetkinä muistutan itseäni päätöksestäni nauttia ja jaksan taas paremmin.Onneksi äidinrakkaus auttaa!!!!Tuntuu että tuntemisen myötä se lisääntyy ja kasvaa...

Tulipas sepustettua...aika omanapaista,mutta mielelläni luen teidän muiden kokemuksia ja vauvojen edesottamuksia.Saan hirveästi vinkkejä teiltä vauvan hoitoon -kiitos siitä.Ja vahvistusta äitinä olemiseen -hyvä äiti kumminkin,vaikka välillä epäilyttää!

Hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille Henislaisille!Toivovat PauliNea ja Poika-Vaavi 6 vko:a

Vierailija
17/27 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan kirjoittaa tätä kahessa erässä, kun tämä meidän ohjelma mikä on koneella hylkää kaikki pitkät viestit. Niihin hukkaantuu kait liikaa aikaa tai jotain. Kirjoitin eilen illalla ennen nukkumaanmenoa pitkät pätkät ja kaikki katosi... Kyllä menin kivalla mielellä nukkumaan...

En olekkaan saanu kirjoiteltua tänne meidänvauvelin syntymän jälkeen, joten koitan vähän kertoilla meidänkin elämästä.

Meille syntyi ihana tyttö keskiviikkona 26.7 melko helpon synnytyksen jälkeen. Mulla oli koko raskauden ajan ihan poikafiilis, joten oli yllätys et masuasukki olikin tyttö:) Eipä nuo aavistukset varmaan läheskään aina pidä paikkaansa... Sairaalaan lähettiin kymmeneltä illalla ja prinsessa syntyi jo kello 2.33 yöllä. En kerinny paljoo muuta kuin säikähtää kipua niin kaikki olikin jo sitten pian ohi. Istukka ei vaan tykänny syntyä normaalisti, vaan se piti repiä pihalle leikkaussalissa. Verta hukkaantu jonkun verran siinä touhussa sitten. Mulla oli Hb vielä kotiin lähtö paivänä vaan 75. Sain sitten kaksi pussia verta et jaksaisin edes jotenkin kotona. Kyllä tämä vointi onkin tässä viikkojen myötä tullut melko normaaliksi. Rautaa pitää vaan koittaa vieläkin ahkerasti syödä ainakin jälkitarkistukseen asti.

Vierailija
18/27 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva arki on alkanut sujumaan melko hyvin tässä. Paljonhan tässä on varmaan täpistetty turhasta ja tehty asioita liian vaikeesti onhan tyttö esikoinen, mutta sehän kuuluu asiaan;)

Kyllä tuo isyysloma on vaan hyvä juttu! On kiva kun saa miehen kanssa yhessä touhuta ja ihmetellä... On hienoa vielä että on tuommoinen mies joka on kiinnostunut ja oikeesti auttaakin ihan kaikessa mihin olenkin vaan tarvinnut apua.

Imetys meillä ei ole oikeen sujunut. Sairaalassa jo kattoivat et tyttelillä on aika lyhyt se jänne mikä on kielen alla. Se saa aikaan ilmeisesti sen et rinnanpäistä tulee hyppyrimäkiä imetyksen aikana. Se on vähän helpottunut nyt kun maitoa tulee enemmän, mutta en imetä kuin kerran pari päivässä ja sitten lypsän loput. Ei mun maito ole ihan riittänyt vaan ollaan tehty pulloon semmoisia sekoituksia, jossa on äidinmaitoa ja tuttelia. Varmaan tuo pumppaaminen vaikuttaa siihen, että maitoa ei heru enempää. Kone kun on aina kone... No aika hyvin tämä näinkin menee. Eihän kaikki voi olla täydellistä... Rintakumejakin kokeilin mutta en oikeen tykännyt niistä.

Mitä teidän vauvelit on tuumannu vaunuita? Meidän tytteli ei piittaa olla vaunuissa yhtään hereellä ollessaan. Jos meinaa vaunuttelemaan niin tyttö pitää ensin nukuttaa jossain muualla ja sitten siirtää vasta vaunuihin, kun se on oikeen sikeässä unessa. Onko teillä ideoita miten saisi tuon vaunuttelun onnistumaan paremmin. On kauheeta koko ajan pelätä et koska neiti herää ja huutokonsertti alkaa. Nyt ollaan kokeiltu lenkkeillä iltaisin kun on ollut vähän viileempää ja syötettykin on juuri ennen lähtöä et pitäis olla raukea hyvä olo, mut tyttö ei tykkää vaunuista... Saa nähä minkälaista meillä on viikonpäästä kun mies on lomansa pitänyt ja mun pitäisi saada koira lenkitettyä ja asioita hoidettua vauvelin kanssa. Täytyy kait vaan aatella et jos ja kun ihmiset kattoo kun vauva itkee/huutaa niin siinäpähän kattovat. Riittää kun parhaani koitan. Eihän me voida tänne kotiinkaan ihan linnottautua.

Tytteli on tosi ihana vaikka vähän tempperamenttinen onkin. Kyllä oma lapsi on vaan hieno juttu! Minä olen kuulema vauvana ollut vähän samanmoinen, et ei mun kanssa ole kauheesti kehannu ihmistenilmoilla liikkua tai antaa vieraille kärryteltäväksi. Ei tartte tuumailla keneen tyttö on tullu;)

Netta ja tytteli aika pian neliviikkoinen

Vierailija
19/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en ole paljon koneelle ehtinyt kun neiti on ollut aika krätyynen!

koliikkikin oli mutta vyöhyketerapeutti kävi meillä joka toinen päivä yhteensä 4x ja koliikki on tipotiessään.JOTEN SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI KAIKILLE VAIKKA SE MAKSAAKIN ,EI TARVITSE VAUVAN ENÄÄ KÄRSIÄ KIVUSTA!!!Pahimmillaan neiti huusi 21-04 välisen ajan. Ja nyt kävin vielä ostamassa kaikki mahdolliset tuttilaadut kaupasta joista yksi löytyi jota tyttö nyt huolii syödä niin meillä on nyt todella rauhallinen neiti. Tyllerö on kasvanut hurjasti ikää nyt 6vkoaja 4pvää ja paino oli viikko sitten 5650g ja pituudesta en tiedä kun ei olla vielä nlassa käyty kun täälä th käy kotona...vasta jälkitarkastuksen yhteydessä on sitten syyskuun puolessa välissä vauvankin tarkastus.Mutta pituutta on tullut niin että 62-68cm vaatteet on käytössä.

Meillä neiti ei ole kotona juonut pullosta vielä kertaakaan vaan täys imetyksellä mennään,viime yönäkin nukkui 00-07 täysin kertaakaan heräämättä,ja äidin tissit oli räjähdys pisteessä.

Esikoinen aloitti koulun ja kakkonen aloitti eskarin ja kolmonen on kotona ja sillä ei oo yhtään mitään tekemistä kun ei oo lähinaapureissa ket' ään lapsia kotona ja vauvasta kun ei oo leikkikaveriksi.

Nyt menen ruuan laittoon ja kirjoittelen taas joskus.

Pipsaliinu ja Pinja 6vkoa+4pvää.

Vierailija
20/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan pitkästä aikaa!

Pikaisesti tulin koneelle,kun eipä tuo ex-kuopus suostunutkaan päiväunille puolentoista tunnin yrityksen jälkeen....vein omaan sänkyyn rättiväsyneenä,kun kakkonen oli haettu eskarista,mutta oli tainnut mennä jo yliväsymyksen puolelle...ja siellä vaan leikki,kun kävin välillä komentamassa takaisin sänkyyn...tulee sitten mielenkiintoinen loppuilta...väsynyt äiti ja kolmonen...vauvelikin on ollut kohta kolme tuntia hereillä ja isosiskon kanssa olohuoneen lattialla viltillä makoillut. Meilläkin esikoinen aloitti koulun ja kakkonen eskarin ja tuo kolmonen on kohta kaks vee ja uhmaa pukkaa...onneksi pahin mustisvaihe vauvaa kohtaan alkaa olla ohi ja hellyyttäkin löytyy välillä:-)

Aikas hulinaa ollut viimeaikoina,kun mies ollut työmatkalla viime viikon ja taas lähti Brysseliin viikoksi....jää vauvan kanssa seurustelu aikas vähiin,kun tuon kaksivuotiaan touhuja vahtii...onneksi on nuo ihanat isot sisarukset:-) ja illalla on laatuaikaa vauvan kanssa,kun muut menevät kahdeksan aikaan nukkumaan niin on hetki aikaa vauvan kanssa kaksin,ennenkuin hänkin alkaa yöunille n. klo 21,30-22,00. Sitten alkaa se äidin OMA aika...(hyvä jos hereillä jaksaa pysyä;-))

Aikas sekavaa kirjoitusta varmaan...tuntuu,että on aivot puuroa...täytyy mennä kahvin keittoon...taas. ja sitten jonnekkin rattaita työntämään..niin ei tarvitse koko ajan juosta tuon yhden perässä kieltämässä...juuri kaatoi isän ruuvilaatikon lattialle...ja sitten löysi tulitikkurasian ja sekin on kumottu...jatketaan taas...