Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu tekemään lainkaan kotitöitä.

Vierailija
23.04.2021 |

Tätä on jatkunut koko yhdessä elomme ajan. Mies ei ole koskaan tehnyt mitään kotitöitä. Mies käy palkkatöissä ja hän sanoo, että työn ulkopuolella oleva aika on hänen vapaa-aikaansa. Mies sanoo, että miesten tehtävä ei ole tehdä kotitöitä ja niin hän on myös toiminut koska ei niitä ole koskaan tehnyt. Appivanhempien mukaan hän ei tehnyt niitä lapsuudenkotonaankaan. Minä joudun tekemään kaikki kotityöt, sillä mies ei tee elettäkään niitä tehdäkseen vaikka tekisin mitä. Jos minä odotan, että hän esim. tiskaa, pesee pyykkiä tai siivoaa muuten, niin se on turhaa sillä mies ei tee niin. Jos pyytäisin häntä pesemään pyykkiä, niin hän ei tekisi niin vaan kun hänen kaikki vaatteensa olisivat likaantuneet niin hän pitäisi ilmeisesti likaisia vaatteita ja odottaisi minun ja lasten tekevän samoin ilman, että pesisi pyykkiä. Kun olen komentanut miehen siivoamaan, niin päivä toisensa jälkeen on kulunut ilman, että mies on tehnyt elettäkään siivotakseen. Kaupassa mies ei suostu käymään vaikka ruoka olisi loppumaisillaan eikä laittamaan ruokaa vaikka koko perhe näkisi nälkää. Itselleen hän sentään saattaa tehdä leipiä tai lämmittää ruokaa jos sitä on kaapissa valmiina mutta muille perheenjäsenille hän ei tee ruokaa koskaan.

Meillä on 4 lasta. Mies ei ole koskaan tehnyt elettäkään lasten hoidon ja kasvatuksen eteen vaan sanoo sen olevan minun työtäni koska olen nainen. Vaikka vauva itkisi kuinka lujaa tahansa niin mies ei mene katsomaan, että mikä sillä on hätänä. Yhtäkään vaippaa hän ei ole vaihtanut, pessyt lapsia kertaakaan tai laittanut heitä nukkumaan. Tässä eräänä päivänä sanoin lasten kuullen, että "Tänään isä laittaa iltapalaa" mutta mies vain jatkoi tietokonepelin pelaamista vaikka sanoin monta kertaa, että lapset tarvitsevat iltapalaa ja lapsetkin pyysivät häneltä sitä. Kun kerran vähän aikaa sitten sanoin, että mies laittaa kolme vanhinta lasta nukkumaan kun minä hoidan vauvaa niin mies meni katsomaan televisiota. Kun nuo 3 vanhinta lasta sitten odottivat ihmeissään isää auttamaan esim. iltapesussa, yöpuvun päälle pukemisessa ja iltasadun lukemisessa, niin vanhin lapsi sanoi, että "Isä, tule jo. Äiti sanoi, että sinä laitat meidät nukkumaan". Siihen mies totesi, että "Äiti pilaili. Minä en teitä hoida koska se on äitinne työtä". Lopulta minä jouduin laittamaan lapset nukkumaan ja ainakin 2 vanhinta olivat selvästi pettyneitä, kun isä ei tehnytkään sitä. Mies ei ole koskaan vaihtanut yhtään vaippaa, pukenut tai riisunut lasta, pyyhkinyt lapsen pyllyä vessassa, antanut lapselle juotavaa tämän sitä pyytäessä, leikkinyt lasten kanssa jne. Kaikki lasten hoito ja kasvatus on minun vastuullani kuten kaikki muutkin kotityöt. Mies ei tee mitään ellei lasketa sitä, että hän tekee joskus itselleen voileipiä tai lämmittää valmista ruokaa mikrossa nälkäänsä ellen minä ole ruokkimassa häntä. Kyllä hän joskus kaupassakin käy, mutta ostaa aina jotain itselleen, kuten kaljaa.

Miten saisin miehen osallistumaan kotitöihin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:ta ei töissäkäynti kiinnosta, niin sopii hyvin tehdä kotitöitä yksinään. mies kuitenkin elättää koko perheen. tai, no, veronmaksajat tietenkin elättää myös lapsiperheitä kaikilla tuilla.

Vierailija
22/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei tarvinnut lapsuuden kotonaan tehdä kotitöitä ja hän muutti sieltä suoraan minun kanssani yhteen asumaan eli hän ei ole koskaan asunut yksin eli hänen ei ole senkään takia tarvinnut kotitöitä tehdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti en halua syyllistää parinvalinnasta, kun oikeasti moni mies muuttuu ihan toiseksi suhteen kuluessa. Mutta tässä tapauksessa ihmettelen, miten olet edes hänen matkaan lähtenyt ja mistä ne 4 mukulaa on siihen pyllähtänyt? Ja nyt vasta herätään ihmettelemään, kun mies ei tee mitään? Ei tietenkään tee, eikä tule koskaan tekemään. Senhän mies on selväsanaisesti myös ap:lle kertonut.

Vierailija
24/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma syy. Miksi mies osallistuisi, kun sinä kumminkin teet?

Vierailija
25/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai mies maksaa sinulle kuukausipalkkaa kaikista tekemistäsi kotitöistä ja siitä toisesta työpäivästä, jonka kotona teet? Muu olisi epäreilua.

No jos tämä olisi totta niin ei miehen tarvitsisi sitä edes "maksaa" vaan osa palkkatuloa kuuluisi automaattisesti puolisolle, puoliso yksinkertaisesti OTTAISI sen itselleen. Summan jonka mies joutuisi maksamaan lastenhoitajalle jos kotipuoliso kuolisi.

Vierailija
26/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai mies maksaa sinulle kuukausipalkkaa kaikista tekemistäsi kotitöistä ja siitä toisesta työpäivästä, jonka kotona teet? Muu olisi epäreilua.

No jos tämä olisi totta niin ei miehen tarvitsisi sitä edes "maksaa" vaan osa palkkatuloa kuuluisi automaattisesti puolisolle, puoliso yksinkertaisesti OTTAISI sen itselleen. Summan jonka mies joutuisi maksamaan lastenhoitajalle jos kotipuoliso kuolisi.

Lastenhoitajalle, pyykkäjälle, tiskaajalle, kokille, siivoojalle ja kaupassa käyjälle.

Vierailija
27/32 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kirjainta. Alkaa e:llä ja päättyy o:hon. Välissä r.

Vierailija
28/32 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaako miehesi edes ns. miesten työt (autot, rempat jne.?) Oletko kotiäitinä? Minä olin kotona pitkään lasten kanssa, ja tein silloin kaikki kotityöt ja hoidin lapset kotona. Sain pyörittää arkea omaan ja lasten tahtiin. Mies vastasi perinteisistä miesten töistä ja kävi töissä ja toi suurimman osan tuloista perheeseen. Nautin tuosta ajasta, elämä oli kiireetöntä ja koko perhe voi hyvin. Mies toki auttoi jos olin kipeä tai muuta. Auttaako miehesi koskaan jos tarvitset apua? Jos ei, hänen asenteensa on itsekäs: hän jättää sinut yksin vaikka olette perhe. Yhdessähän nuo vastuujaot pitäisi sopia. Mielestäni tarvitsette vakavaa keskustelua esim.pariterapiassa. 

Vierailija
29/32 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ees kunnon provider, eli maksaa kaiken, sulle eläkkeet ja muut? 

Vierailija
30/32 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kirjainta. Alkaa e:llä ja päättyy o:hon. Välissä r.

Mitehhä vuoroviikkovanhemmuus onnistuu tuollaiselta nahjukselta? Tai edes viikonloppuisäily... 

Vierailija
31/32 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko mies?

Vierailija
32/32 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä löysit miehesi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan