Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu tekemään lainkaan kotitöitä.

Vierailija
23.04.2021 |

Tätä on jatkunut koko yhdessä elomme ajan. Mies ei ole koskaan tehnyt mitään kotitöitä. Mies käy palkkatöissä ja hän sanoo, että työn ulkopuolella oleva aika on hänen vapaa-aikaansa. Mies sanoo, että miesten tehtävä ei ole tehdä kotitöitä ja niin hän on myös toiminut koska ei niitä ole koskaan tehnyt. Appivanhempien mukaan hän ei tehnyt niitä lapsuudenkotonaankaan. Minä joudun tekemään kaikki kotityöt, sillä mies ei tee elettäkään niitä tehdäkseen vaikka tekisin mitä. Jos minä odotan, että hän esim. tiskaa, pesee pyykkiä tai siivoaa muuten, niin se on turhaa sillä mies ei tee niin. Jos pyytäisin häntä pesemään pyykkiä, niin hän ei tekisi niin vaan kun hänen kaikki vaatteensa olisivat likaantuneet niin hän pitäisi ilmeisesti likaisia vaatteita ja odottaisi minun ja lasten tekevän samoin ilman, että pesisi pyykkiä. Kun olen komentanut miehen siivoamaan, niin päivä toisensa jälkeen on kulunut ilman, että mies on tehnyt elettäkään siivotakseen. Kaupassa mies ei suostu käymään vaikka ruoka olisi loppumaisillaan eikä laittamaan ruokaa vaikka koko perhe näkisi nälkää. Itselleen hän sentään saattaa tehdä leipiä tai lämmittää ruokaa jos sitä on kaapissa valmiina mutta muille perheenjäsenille hän ei tee ruokaa koskaan.

Meillä on 4 lasta. Mies ei ole koskaan tehnyt elettäkään lasten hoidon ja kasvatuksen eteen vaan sanoo sen olevan minun työtäni koska olen nainen. Vaikka vauva itkisi kuinka lujaa tahansa niin mies ei mene katsomaan, että mikä sillä on hätänä. Yhtäkään vaippaa hän ei ole vaihtanut, pessyt lapsia kertaakaan tai laittanut heitä nukkumaan. Tässä eräänä päivänä sanoin lasten kuullen, että "Tänään isä laittaa iltapalaa" mutta mies vain jatkoi tietokonepelin pelaamista vaikka sanoin monta kertaa, että lapset tarvitsevat iltapalaa ja lapsetkin pyysivät häneltä sitä. Kun kerran vähän aikaa sitten sanoin, että mies laittaa kolme vanhinta lasta nukkumaan kun minä hoidan vauvaa niin mies meni katsomaan televisiota. Kun nuo 3 vanhinta lasta sitten odottivat ihmeissään isää auttamaan esim. iltapesussa, yöpuvun päälle pukemisessa ja iltasadun lukemisessa, niin vanhin lapsi sanoi, että "Isä, tule jo. Äiti sanoi, että sinä laitat meidät nukkumaan". Siihen mies totesi, että "Äiti pilaili. Minä en teitä hoida koska se on äitinne työtä". Lopulta minä jouduin laittamaan lapset nukkumaan ja ainakin 2 vanhinta olivat selvästi pettyneitä, kun isä ei tehnytkään sitä. Mies ei ole koskaan vaihtanut yhtään vaippaa, pukenut tai riisunut lasta, pyyhkinyt lapsen pyllyä vessassa, antanut lapselle juotavaa tämän sitä pyytäessä, leikkinyt lasten kanssa jne. Kaikki lasten hoito ja kasvatus on minun vastuullani kuten kaikki muutkin kotityöt. Mies ei tee mitään ellei lasketa sitä, että hän tekee joskus itselleen voileipiä tai lämmittää valmista ruokaa mikrossa nälkäänsä ellen minä ole ruokkimassa häntä. Kyllä hän joskus kaupassakin käy, mutta ostaa aina jotain itselleen, kuten kaljaa.

Miten saisin miehen osallistumaan kotitöihin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet soppasi keittänyt. Tuollainen mies jätetään, ei tehdä sen kanssa neljää lasta.

Vierailija
2/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä viitsinyt kokonaan lukea. Mutta oletkos töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapia? Ero ja lähekkäin asuminen? Siivooja? Mummu apuna? Saattaisi harmittaa ainakin itseäni sen verran että tulisi ero.

Vierailija
4/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helmen oot löytäny.

Vierailija
5/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinä olet ollut koko yhdessäoloaikanne pelkkä kotivaimo?

ja nyt kuvittelet, että tilanne muuttuisi?

0/5

Vierailija
6/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja tilanne. On kyllä vätys mies.

Vierailija
7/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeessä olet suostunut mieslapsen kotiorjaksi ja tehnyt vielä 4 lasta hänelle?

Vierailija
8/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies maksaa sinulle kuukausipalkkaa kaikista tekemistäsi kotitöistä ja siitä toisesta työpäivästä, jonka kotona teet? Muu olisi epäreilua.

Vierailija
9/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi kerralla vähän uskottavampi, jookos? 

Vierailija
10/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut aloitusta lukea, mutta joka tapauksessa; ihan on oma valintasi olla sen miehen kanssa. Kukaan ei ole pakottanut eikä pakota vieläkään. 

Vierailija
11/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä olet suostunut mieslapsen kotiorjaksi ja tehnyt vielä 4 lasta hänelle?

Sellaista se on Porvoossa. 

Vierailija
12/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on niin ihania miehiä <3

Vierailija
13/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpäs ap keksiä vähän parempi juttu.

Tai sitten miehesi on myslimiveikko.

Vierailija
14/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut aloitusta lukea, mutta joka tapauksessa; ihan on oma valintasi olla sen miehen kanssa. Kukaan ei ole pakottanut eikä pakota vieläkään. 

Robotit pakotti.

Vierailija
15/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neljä kertaa on lapsi tullut täysin yllättäen ja pyytämättä maailmaan lisäämään työtaakkaasi. Melkoinen flaksi.

Vierailija
16/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää että olet mennyt vielä lisääntymäänkin miehen kanssa joka mitä ilmesimmin on ollut alusta asti samanlainen.

Vastaus kysymykseesi on , että et mitenkään.

Vierailija
17/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa provoksi harvinaisen laiska.

Ja siltä varalta että tämä ei ole provo, niin ap, tätä luullaan provoksi koska miehesi käytös on niin absurdin törkeää ettei kukaan täysjärkinen katselisi sitä hetkeäkään. Joten mars terapiaan miettimään mikä meni omassa elämässä vikaan ja eropaperit vetämään. Usein on vaikeissakin tilanteissa toivoa, mutta jos tuo olisi totta, niin tuossa ei kyllä ole.

Vierailija
18/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sulle yksi sana: ero.

En kyllä yleensäkään ymmärrä miksi olet mennyt ukon kanssa ylipäätään lisääntymään, jos kerran meno on ollut tuota alusta asti.

Vierailija
19/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa auta mikään muu kuin ero. Oikeasti, kannattaa erota mahdollimman pian, sillä tuollainen välinpitämätön mulkku vahingoittaa käytöksellään myös lapsia. Antaa täysin vääristyneen roolimallin ja näyttää lapsille, ettei halua olla heidän vanhempansa.

Neljän lapsen tekeminen tuon kanssa saa kyllä epäilemään, onko tämä tarina ollenkaan totta.

Vierailija
20/32 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta jo tehty, mutta vasta nyt huomasit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi