Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ikinä palkkaisi ihmistä, joka julistaa "en viihtyisi työttömänä kotona makaamassa"

Vierailija
23.04.2021 |

Sellainen henkilö
- ei ole oma-alotteinen
- on laiska
- ei ole määrätietoinen
- ei ole luova

Jos ajattelee, että hän työttömänä vain makaisi kotona, niin miksi kuvittelisin, että sellainen tekisi töissäkään mitään?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse en palkkauspäätöstä tekisi yhden (kenties vaan ajattelemattomasti valitun) lauseen perusteella.

Vierailija
22/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole mitään pakollista niin se nopeasti passivoittaa. Hyvähän se on sanoa että itse tekisin sitä ja tätä, mutta entä kun olet jo retkeillyt kaikki lähitienoot jo kymmeneen kertaan tai päivä kuluu lukiessa, kokkaillessa, yms? Työttömyys ei ole mitään lomaa, koska ei ole mitään mistä olla lomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuossahan nimenomaan sanotaan, että EI viihtyisi kotona makaamassa. Millä ihmeen logiikalla hän sitten haluaisikin maata kotona? 

Kyse on siitä, että työttömänä ei näe muuta tekemistä kuin maata. 

Tämä kommentti on kyllä ketjun typerin.

Ei vaan ketjun järkevin.

Vierailija
24/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jonkun mielestä kaikki muu kuin palkkatyö tai yrittäjyys, siis kaikki omalla ajalla tehtävä, on kotona makaamista?🙄 Hassua!

Vierailija
25/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton kaltainen kommentti on ylimielinen. Oletuksena on siis että työttömät makaa vain kotona. Mä olin työtön 90-luvulla ja koko työttömyysajan opiskelin. Ainakin silloin sai opiskella esim avoimessa yliopistossa.

Sehän on itsestä kiinni, kuinka sen työttömyysajan käyttää. Jos ei keksi muuta tekemistä kuin maata kotona, on vika itsessa. On paljon asioita, mitä työttömänäkin voi tehdä.

No ethän sinä sitten edes ollut työtön vaan opiskelija. 

Vierailija
26/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihtyisi työttömänä kotona makaamassa, joten minua ei kannata palkata töihin. Onneksi olen työnantaja, joka ei kelpaa palkkatyöhön, mutta tienaa yrityksellään aika mukavasti.

Vierailija
27/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jonkun mielestä kaikki muu kuin palkkatyö tai yrittäjyys, siis kaikki omalla ajalla tehtävä, on kotona makaamista?🙄 Hassua!

No kyllä minusta. Jos minulta kysytään, mitä tein kesälomalla enkä ole tehnyt mitään muuta kuin kuopsuttanut kukkapenkkejä ja käynyt lenkillä tai jäätelökioskilla, kyllä minä sanon, että en ole lomalla tehnyt mitään muuta kuin maannut. Mutta pitänee tästä lähtien varoakin sanojaan, kun näköjään joillekin se on synonyymi ryyppäämiselle. 

Vierailija
28/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole mitään pakollista niin se nopeasti passivoittaa. Hyvähän se on sanoa että itse tekisin sitä ja tätä, mutta entä kun olet jo retkeillyt kaikki lähitienoot jo kymmeneen kertaan tai päivä kuluu lukiessa, kokkaillessa, yms? Työttömyys ei ole mitään lomaa, koska ei ole mitään mistä olla lomalla.

Mitä vikaa lukemisessa ja kokkailussa? Itse olen neljättä vuotta työttömänä ja olen huomannut, että aika on tosiaan vähän kuin raha. Mitä enemmän sitä saa sitä enemmän sitä haluaa. Itse löydän jatkuvasti uusia kiinnostavia asioita, joihin haluan aikani käyttää.

Vierailija
29/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsisin lauseen niin, että henkilö ei viihdy toimettomana, ilman tavoitteita, haasteita, vastuuta jne. Kyllähän näitä yleensä tarjoaa nimenomaan työssäkäynti. Vaikea monen on päivästä toiseen keksiä mielekästä tekemistä, jos ei ole myös ulkoista motivaatiota.

Vierailija
30/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minusta. Jos minulta kysytään, mitä tein kesälomalla enkä ole tehnyt mitään muuta kuin kuopsuttanut kukkapenkkejä ja käynyt lenkillä tai jäätelökioskilla, kyllä minä sanon, että en ole lomalla tehnyt mitään muuta kuin maannut. Mutta pitänee tästä lähtien varoakin sanojaan, kun näköjään joillekin se on synonyymi ryyppäämiselle. 

Siis kaikki kotona oleminen on makaamista? Entä jos olet matkalla? Onko työpaikan ulkopuolella kaikki elämä sinulle makaamista?

Vierailija
31/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sellainen jippo, että itse työttömänä keksisin paljon kaikenlaista. Nyt on yliopistoilla ollut ilmaisia avoimen yliopistojen kursseja, suorittaisin niitä. Kävisin lenkillä, retkeilemässä yms. Mutta jos ihmisellä ainoa elämään iloa tuova asia on viinapullo, niin tottakai nämä silloin kävisivät nimenomaan töissä, et pysyy juominen kurissa. 

Sinä olet kyllä ensimmäinen, joka tässä puhui juomisesta. Itse kyllä pidän avoimen yliopiston kurssit ja lenkillä käymisetkin kotona makaamiseksi. Eikö nuo nyt ole ihan normaalia vapaa-aikaa. 

Opiskelu avoimessa yliopistossa on kotona makaamista? Minä kun luulin, että avoimen yliopiston opinnoilla voi hyväksilukea yliopistokursseja. Mutta ehkä yliopisto-opiskelukin on makaamista?

Ja tällä logiikallahan oikeastaan sitten kaikki opiskelu on makaamista, vaikka opiskelisi liikuntatieteellisessä tiedekunnassa.

Vierailija
32/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse olin opiskeluaikana yhden kesän kokonaan työttömänä ja kyllä aika tuli ensimmäisen parin viikon jälkeen jo pitkäksi. Kaikki kaverit olivat töissä, rahaa ei ollut, mihinkään ei voinut lähteä, asunto oli nopeasti siivottu ja rannoilla on aika tylsää hengailla yksikseen. En nyt tiedä, onko se sitten jotenkin aktiivisempaa, jos makaa siellä rannalla tai puistossa kirjan kanssa vai kotisohvalla. Makaamista molemmat. 

Vierailija
33/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun tuossahan on juuri pointtia!

Miksi työttömänä oleminen olisi kotona makaamista?

Ei se ole, jos tosiaan on yhtään oma-aloitteisuutta ja luovuutta, että keksisi sitten itselleen jotain tekemistä. Jonkun pitää ilmeisesti olla koko ajan määräämässä mitä tehdään, että osaa tehdä edes jotakin.

Tämä ihmistyyppi on juuri se, joka alkaa ryypätä työttömäksi jäätyään, kun "ei oo muutakaan tekemistä". 

Totta. Sellaisia, joilla koko elämänhallinta hukassa. Nämä ihmiset eivät myöskään saa kotona mitään aikaiseksi, esim. siivottua tai laitettua ruokaa.

Työpaikalla nämä samat tylsistyy, kun ei ole mitään tekemistä.  Kummasti ahkerammat tuntuu vaan sitä kuitenkin aina löytävän. 

Vierailija
34/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekoita asioita.Tuossa kuvaamassasi lauseessa oli monta informaatiota jotka eivät välttämättä korreloi, eli kyse on nyt sinun kapeasta ajattelustasi, kun tuomitsit tyypin noilla määreilläsi.

Vierailija
35/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sellainen jippo, että itse työttömänä keksisin paljon kaikenlaista. Nyt on yliopistoilla ollut ilmaisia avoimen yliopistojen kursseja, suorittaisin niitä. Kävisin lenkillä, retkeilemässä yms. Mutta jos ihmisellä ainoa elämään iloa tuova asia on viinapullo, niin tottakai nämä silloin kävisivät nimenomaan töissä, et pysyy juominen kurissa. 

Sinä olet kyllä ensimmäinen, joka tässä puhui juomisesta. Itse kyllä pidän avoimen yliopiston kurssit ja lenkillä käymisetkin kotona makaamiseksi. Eikö nuo nyt ole ihan normaalia vapaa-aikaa. 

Opiskelu avoimessa yliopistossa on kotona makaamista? Minä kun luulin, että avoimen yliopiston opinnoilla voi hyväksilukea yliopistokursseja. Mutta ehkä yliopisto-opiskelukin on makaamista?

Ja tällä logiikallahan oikeastaan sitten kaikki opiskelu on makaamista, vaikka opiskelisi liikuntatieteellisessä tiedekunnassa.

Joku yksittäinen avoimen yliopiston kurssi on kyllä eri asia kuin tutkinto-opiskelu. Työttömänähän ei saa edes kovin paljon avoimen kursseja suorittaa, ettei lasketa opiskelijaksi. Itse olen suorittanut avoimen kursseja samalla, kun olin äitiyslomalla. Enpä kyllä ajatellut, että se olisi verrattavissa työhön tai tutkinto-opiskeluun. 

Vierailija
36/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti on asenteellinen eikä kerro hyvää kys hakijan älystä tai myötäelämisen kyvystä. Jos haluaa korostaa olevansa työteliäs ja tekevä ihminen, voi sen muullakin tavalla ilmaista kuin parjaamalla työttömiä.

Vierailija
37/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet vaan ymmärtänyt tämän toteamuksen väärin, mutta tsemppiä sulle nyt vaan ja kyllä se siitä.

Vierailija
38/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki kotona oleminen on makaamista? Entä jos olet matkalla? Onko työpaikan ulkopuolella kaikki elämä sinulle makaamista?

Kyllä, kotona oleminen on makaamista, jos poistun sieltä päivässä max pariksi tunniksi. Sori siitä. Matkalla oleminen on matkustamista. Silloin harvemmin vietän viikkotolkulla samojen seinien sisällä. Tietysti, jos menen vaikka kuukaudeksi mummolaan passattavaksi ja luen siellä kamarissa Aku Ankkoja, silloin sekin on makaamista. 

Vierailija
39/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kotona oleminen on makaamista, jos poistun sieltä päivässä max pariksi tunniksi. Sori siitä. Matkalla oleminen on matkustamista. Silloin harvemmin vietän viikkotolkulla samojen seinien sisällä. Tietysti, jos menen vaikka kuukaudeksi mummolaan passattavaksi ja luen siellä kamarissa Aku Ankkoja, silloin sekin on makaamista. 

No tähän sellainen lisäys, että jos siellä kotona teen esimerkiksi jotain remppaa tai vaikka järjestän isot juhlat tai kestitsen vieraita, silloin en sanoisi sitä makaamiseksi. 

Vierailija
40/44 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tähän sellainen lisäys, että jos siellä kotona teen esimerkiksi jotain remppaa tai vaikka järjestän isot juhlat tai kestitsen vieraita, silloin en sanoisi sitä makaamiseksi. 

Hyvin mielenkiintoista kielenkäyttöä. Monesti maailmassa voi kyllä olla sujuvampi elää, jos suostuu antamaan sanoille saman merkityksen kuin muut kielen äidinkieliset puhujat. Ei tarvitsisi sitten selittää omia sanatulkintojaan perjantai-iltaisin vauvapalstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä